Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Systeemvak weg?  (gelezen 1484 keer)

Systeemvak weg?
« Gepost op: 2008/03/01, 17:09:20 »
Hallo allemaal,

Ik ben een paar dagen redelijk bezig geweest met het opleuken van mijn desktop.
Maar ik stoorde me enorm aan de applet van mijn netwerkverbinding (die ik overigens niet weg kon halen).
Als ik er met me rechtermuisknop op drukte zag ik alleen hulp, info, en netwerkverbinding verbreken staan.

Maar goed, ik heb toen per ongeluk het systeemvak verwijdert? Dus nu kan geen programma meer minimaliseren naar het systeemvlak zoals aMSN etc.
Weten jullie misschien hoe ik dit terug kan halen want ik kan het niet vinden bij applets.

Alvast reuze bedankt!

Offline Kev

  • Lid
Systeemvak weg?
« Reactie #1 Gepost op: 2008/03/01, 17:13:21 »
Misschien kun je dit wel terugtoveren met gconf-editor, maar dan ben je in een soort van regedit vanuit dat andere OS bezig.
Heb je anders niet eens geprobeert met in de terminal gnome-panel in te typen en te zien wat dit geeft.
All Hail Lelouch, The 99th Emperor of Britannia
All Hail Lelouch! All Hail Lelouch!
Iedereen heeft het recht op mijn waarheid, zo wees geprezen.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Systeemvak weg?
« Reactie #2 Gepost op: 2008/03/01, 17:34:24 »
Klik met de rechter muisknop op je paneel en kies voor toevoegen aan paneel...
De applet die je toe moet voegen heet mededelingengebied of iets dergelijks.

Systeemvak weg?
« Reactie #3 Gepost op: 2008/03/01, 17:57:39 »
Hmmz als ik dat meededelingsgebied toevoeg krijg ik alleen maar zon icoontje van bekabelde netwerkverbinding in beeld die ik weer niet kan verschuiven :S

Maar dat werkt wel ja :) bedankt. alleen nog kijke hoe ik dat icoontje wegkrijg/kan verschuiven :S

Systeemvak weg?
« Reactie #4 Gepost op: 2008/03/01, 18:05:22 »
Hmmz slepen met het panel, dan schuift het icoontje naar rechts, raar haha, maar het heeft wel gewerkt :)
Weten jullie misschien ook hoe ik dat irritante oranje scherm kan veranderen als je inlogt?
Want ik heb een dark/blue theme. en als ik eenmaal ingelogd ben dan krijg ik eerst zon oranje beeld terwijl hij aan het laden is, en dan verandert het pas naar mijn achtergrond,

Offline dvdmeer

  • Lid
    • Python-RandR :: dvdmeer.nl
Systeemvak weg?
« Reactie #5 Gepost op: 2008/03/01, 18:51:43 »
Systeem->beheer->aanmeldvenster->tab lokaal->daar kan je de achtergrond kleur aanpassen, ik heb die op zwart gezet. Is denk ook goede keuze voor jouw aangezien je thema.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Systeemvak weg?
« Reactie #6 Gepost op: 2008/03/01, 18:52:33 »
Dat is een instelling die "ingebakken" zit in Ubuntu. Met wat knip en plakwerk kan je dat veranderen.
Uitvoeren in de terminal:
gksudo gedit /etc/gdm/PreSession/Default

Let op de HoofdLetters

Zoek de regel BACKCOLOR="#DAB082"
Verander dit in BACKCOLOR="#000000" als je een zwart scherm wil. De waarde achter # is de decimale kleurcode, die kan je zelf opzoeken en veranderen als je wil.

Hierna opslaan en opnieuw opstarten.

Offline woteb

  • Lid
Systeemvak weg?
« Reactie #7 Gepost op: 2008/03/01, 19:01:31 »
@Johan: Is dat niet een instelling in Gdm wat je kunt veranderen? Ik kan het nu even niet zien (omdat ik momenteel met Kubuntu-lite draai), maar bij de GDM instellingen heb ik iets dergelijks gezien.
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)

Systeemvak weg?
« Reactie #8 Gepost op: 2008/03/01, 19:02:31 »
Great! bedankt man :)

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Systeemvak weg?
« Reactie #9 Gepost op: 2008/03/01, 19:04:51 »
Dan is dat een instelling voor het scherm wat je ziet voor het inloggen.
Als je een zwart GDM thema gebruikt zie je niet eerst een oranje/bruin scherm.
Ik weet niet meer precies welk scherm het is, maar je kan niet alles instellen vanuit de GDM instellingen.