Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: open source toolbar creator  (gelezen 1060 keer)

open source toolbar creator
« Gepost op: 2010/02/20, 15:34:25 »
Kent iemand hier misschien een programma (liefst open source) waarmee je gemakkelijk toolbars voor bv firefox kan maken???
Ik wil voor een Linux cursus een toolbar maken waarmee de studenten direct alle nodige documentatie bij elkaar hebben, hoeven slechts links te zijn en misschien een zoekmachine als zoiets makkelijk en vooral snel in te stellen is.

Eigenlijk zouden opgeslagen bookmarks al voldoen maar vast niet dat iedereen die graag zomaar over zijn eigen instellingen kopieert...


mvg, socialdefect
ANTWOORD OM TE HELPEN, NIET OM ANTWOORD TE KUNNEN GEVEN

Re: open source toolbar creator
« Reactie #1 Gepost op: 2010/02/20, 16:10:49 »
Kent iemand hier misschien een programma (liefst open source) waarmee je gemakkelijk toolbars voor bv firefox kan maken???
Ik wil voor een Linux cursus een toolbar maken waarmee de studenten direct alle nodige documentatie bij elkaar hebben, hoeven slechts links te zijn en misschien een zoekmachine als zoiets makkelijk en vooral snel in te stellen is.

Eigenlijk zouden opgeslagen bookmarks al voldoen maar vast niet dat iedereen die graag zomaar over zijn eigen instellingen kopieert...


mvg, socialdefect
als het specifiek voor firefox is zou je mss beter eens bij de site van ff achter api's ofzo zoeken ...

Re: open source toolbar creator
« Reactie #2 Gepost op: 2010/02/21, 07:08:06 »
Als ik ga zoeken vind ik duizenden toolbars maar niets om ze samen te stellen, en via google vind ik wel wat dure programma's maar heb hier  niet echt honderden euro's over....
ANTWOORD OM TE HELPEN, NIET OM ANTWOORD TE KUNNEN GEVEN

Re: open source toolbar creator
« Reactie #3 Gepost op: 2010/02/21, 11:30:10 »
Je kunt toch gewoon een mapje met bookmarks erin in het bookmarkpaneel plaatsen?

Re: open source toolbar creator
« Reactie #4 Gepost op: 2010/02/21, 14:22:24 »
Je kunt toch gewoon een mapje met bookmarks erin in het bookmarkpaneel plaatsen?

Ik krijg geen manier gevonden om een map met bookmarks te maken en deze aan een andere firefox toe te voegen zonder alle huidige bookmarks te overschrijven, wel kunnen de bookmarks naar een (oerlelijk) html bestand worden geexporteerd maar dan zet ik liever zelf ergens een mooiere pagina online maar een toolbar leek me wat degelijker overkomen.
ANTWOORD OM TE HELPEN, NIET OM ANTWOORD TE KUNNEN GEVEN

Re: open source toolbar creator
« Reactie #5 Gepost op: 2010/02/21, 14:26:53 »
dus jij wil in firefox "x" het zelfde als in firefox "y"?
wat favoriten betreft ? probeer eens xmarks(.com) daar kun je verschillende dingen instellen

Re: open source toolbar creator
« Reactie #6 Gepost op: 2010/02/22, 09:20:31 »
het moet nou net niet hetzelfde zijn maar enkel een map met bookmarks toevoegen, en liefst bv een zoekmachine die alleen op ingestelde sites zoekt.
vast dat dat wel mogelijk is als je de config handmatig aanpast maar het gaat om leerlingen van een basis installatie cursus Linux.

Was gewoon als handigheidje bedoeld, geen echte must ofzo..... denk dat ik maar gewoon een uitgebreide wiki pagina maak die ze dan kunnen bookmarken.

(edit)

zie nu dat het met xmarks wel mogelijk is om te mergen... bedankt voor de tip....
« Laatst bewerkt op: 2010/02/22, 09:36:11 door socialdefect »
ANTWOORD OM TE HELPEN, NIET OM ANTWOORD TE KUNNEN GEVEN

Offline Lexaldo

  • Lid
Re: open source toolbar creator
« Reactie #7 Gepost op: 2010/02/22, 09:31:50 »
Met deze add-on kun je een extra rijtje bookmarks toevoegen. Ik weet niet of je er wat aan hebt.

https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/6937


EDIT: waarschijnlijk heb je er niets aan omdat er maar 1 bookmarkverzameling wordt aangesproken en jij wilt er 1 extra volgens mij.
« Laatst bewerkt op: 2010/02/22, 09:34:47 door Lexaldo »

Re: open source toolbar creator
« Reactie #8 Gepost op: 2010/02/22, 09:43:47 »
Met deze add-on kun je een extra rijtje bookmarks toevoegen. Ik weet niet of je er wat aan hebt.

https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/6937


EDIT: waarschijnlijk heb je er niets aan omdat er maar 1 bookmarkverzameling wordt aangesproken en jij wilt er 1 extra volgens mij.

Het is inderdaad de bedoeling om een rij toe te voegen met door mij ingestelde links... echter heb ik de plugin wel geinstalleerd gezien ik me al jaren erger aan het feit dat in firefox zelf je bookmarks gewoon buiten beeld komen te staan wanneer de toolbar vol is, gezien ik enkel de toolbar gebruik voor mijn bookmarks vind ik het toch wel een behoorlijk handige plugin dus toch bedankt voor de tip :)
ANTWOORD OM TE HELPEN, NIET OM ANTWOORD TE KUNNEN GEVEN