Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Snelle uitgifteschema van Mozilla voor Firefox  (gelezen 7681 keer)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Snelle uitgifteschema van Mozilla voor Firefox
« Gepost op: 2011/06/25, 10:17:17 »
Op ZDnet schreef iemand dit belangwekkende stukje over het nieuwe supersnelle uitgifteschema van Mozilla voor Firefox: http://www.zdnet.com/blog/bott/mozilla-to-enterprise-customers-drop-dead/3497

Daar word ik niet vrolijk van.... Ik denk dat dit niet verstandig is van Mozilla. Ook het bedrijfsleven is belangrijk.

Re: Snelle uitgifteschema van Mozilla voor Firefox
« Reactie #1 Gepost op: 2011/06/25, 10:20:14 »
Precies. Dat is helemaal niet verstandig. Daarom ook dat we de Ubuntu-releases terug moeten schroeven. 6 maanden is veeeel te snel.

jesse2314

  • Gast
Re: Snelle uitgifteschema van Mozilla voor Firefox
« Reactie #2 Gepost op: 2011/06/25, 11:03:47 »
Tja het is inderdaad wel heel snel, ik heb gisteren alle pcs moeten updaten omdat firefox 4 al niet meer word ondersteund :|

Maar ik vind het niet erg ;)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Snelle uitgifteschema van Mozilla voor Firefox
« Reactie #3 Gepost op: 2011/06/25, 11:49:21 »
Ik ben benieuwd hoe de zakelijke distro's gaan reageren: Red Hat en SUSE.

Re: Snelle uitgifteschema van Mozilla voor Firefox
« Reactie #4 Gepost op: 2011/06/25, 12:50:22 »
Wat ik er niet duidelijk uit kan halen is waarom ???
Wat is het nut van zo snel een nieuwe release eruit te gooien.

Ik vraag me af hoeveel verandering er tussen de releases hoort te zitten.
Laatst FF 5.0 binnen, maar zie op het eerste oog geen verschil met FF 4.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Snelle uitgifteschema van Mozilla voor Firefox
« Reactie #5 Gepost op: 2011/06/25, 13:12:08 »
Bij mij werkte silverlight niet.
Verder geen verschil gemerkt.

DarkEra

  • Gast
Re: Snelle uitgifteschema van Mozilla voor Firefox
« Reactie #6 Gepost op: 2011/06/25, 13:23:46 »
Daarom ook dat we de Ubuntu-releases terug moeten schroeven. 6 maanden is veeeel te snel.

In mijn ogen niet...... We vergeten soms dat de 6 maandelijkse tussen versies nog steeds in principe bedoeld zijn als een soort van Beta versies voor de daarop volgende LTS versies waarin dus nieuwe features getest kunnen worden.

Verder dacht ik er laatst al aan om een topic te openen omtrent de snelle FF uitgaven en of dit wel zo verstandig zou zijn. Mij lijkt het dat dit de stabiliteit totaal niet ten goede komt op den duur. Chrome/Chromium is ook zoiets.....
« Laatst bewerkt op: 2011/06/25, 13:25:56 door Maik »

Offline michelj

  • Lid
    • foto blog
Re: Snelle uitgifteschema van Mozilla voor Firefox
« Reactie #7 Gepost op: 2011/06/25, 14:58:03 »
Chrome brent (als ik mij niet vergis) om de 6 weken een nieuwe versie uit maar chrome update zichzelf.

Gaat FF dit ook doen of moet je om de 6 weken weer heel je browser zelf updaten?

Re: Snelle uitgifteschema van Mozilla voor Firefox
« Reactie #8 Gepost op: 2011/06/25, 15:39:38 »
De nieuwe updatemethodiek van Mozilla spreekt mij ook niet zo aan, maar Mozilla blijkt nauwelijks geïnteresseerd in zakelijke gebruikers, blijkens een quote uit dit artikel: http://tweakers.net/nieuws/75260/snelle-updates-chrome-en-firefox-jagen-zakelijke-gebruiker-naar-ie.html

Citaat
Volgens Asa Dotzler richt Mozilla zich ook helemaal niet op zakelijke gebruikers: "Elke minuut die we spenderen aan het blij maken van systeembeheerders, kan beter benut worden om doorsneegebruikers blij te maken."

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Snelle uitgifteschema van Mozilla voor Firefox
« Reactie #9 Gepost op: 2011/06/25, 16:14:21 »
Firefox gedegradeerd tot consumentenspeeltje.... Tja.  :(

Re: Snelle uitgifteschema van Mozilla voor Firefox
« Reactie #10 Gepost op: 2011/06/25, 16:19:19 »
De nieuwe updatemethodiek van Mozilla spreekt mij ook niet zo aan, maar Mozilla blijkt nauwelijks geïnteresseerd in zakelijke gebruikers, blijkens een quote uit dit artikel: http://tweakers.net/nieuws/75260/snelle-updates-chrome-en-firefox-jagen-zakelijke-gebruiker-naar-ie.html

Citaat
Volgens Asa Dotzler richt Mozilla zich ook helemaal niet op zakelijke gebruikers: "Elke minuut die we spenderen aan het blij maken van systeembeheerders, kan beter benut worden om doorsneegebruikers blij te maken."

Maar het is denk ik wel de praktijk.

Ik kom voor mijn werk bij heel veel verschillende bedrijven maar ik heb daar helaas nog nooit iets anders gezien dan Internet Explorer.
OS: Ubuntu Gnome 22.04/Xubuntu 22.04; Windows 10 (dualboot) en RPI 2, 3 en 4: Bitwarden en Pihole (rpi2) Bullseye xfce, Retropie en Twister
***Steunpunt***  voor andere steunpunten: https://kaart.ubuntu-nl.org/
                    "Echte wijsheid is weten wat je niet weet"

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Snelle uitgifteschema van Mozilla voor Firefox
« Reactie #11 Gepost op: 2011/06/25, 16:31:31 »
Maar het is denk ik wel de praktijk.

Ik kom voor mijn werk bij heel veel verschillende bedrijven maar ik heb daar helaas nog nooit iets anders gezien dan Internet Explorer.

Klopt wel, maar.... je hebt ook zakelijke Linuxdistro's. Red Hat en SUSE. Wat zullen die gaan doen, vraag ik me af.

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Snelle uitgifteschema van Mozilla voor Firefox
« Reactie #12 Gepost op: 2011/06/25, 16:53:17 »
Over naar chromium? Nee, vast niet...

Re: Snelle uitgifteschema van Mozilla voor Firefox
« Reactie #13 Gepost op: 2011/06/25, 16:54:41 »
RedHat gaat ook voor de Netscape Navigator dacht ik.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Snelle uitgifteschema van Mozilla voor Firefox
« Reactie #14 Gepost op: 2011/06/25, 16:56:41 »
Ik denk dat je seamonkey bedoelt? Van Netscape is de laatste versie uit 2004...

Re: Snelle uitgifteschema van Mozilla voor Firefox
« Reactie #15 Gepost op: 2011/06/25, 23:49:51 »
Ik zie het probleem echt niet.
Google Chrome is een prima browser, en niemand heeft ooit geklaagd van de snelle releases.
Nu Firefox dus hetzelfde doet, waarom wordt er dan wel geklaagd?

Maar ook met Ubuntu, die komt om de 6 maanden uit; niemand klaagt.
Windows doet dit niet, maar als Microsoft hetzelfde gaat doen, dan vermoed ik dat er ook geklaagd wordt.
En aangezien IE versies net zo lang ondersteund worden als Windows versies, wordt het of Opera, of Safari, en een Mac, tenzij die ook te snel gaan.
En dan blijft er zakelijk niks meer over.

Re: Snelle uitgifteschema van Mozilla voor Firefox
« Reactie #16 Gepost op: 2011/06/26, 00:00:24 »
@Maik: Mijn opmerking was sarcastisch.
@Freak of the Day: Hoezo blijft er niks over? Er is altijd nog SeaMonkey. Gebouwd op het Firefox-engine en hij is nog retestabiel ook. En die ziet maar een paar keer per jaar een nieuwe release (op de bug fix-releases na), dus er is heus nog wel een goede browser die overblijft.

Re: Snelle uitgifteschema van Mozilla voor Firefox
« Reactie #17 Gepost op: 2011/06/26, 08:30:47 »
Hier altijd met opera gewerkt, en dit zal voorlopig zo blijven ook.
Viva La Revolución

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Snelle uitgifteschema van Mozilla voor Firefox
« Reactie #18 Gepost op: 2011/06/26, 08:32:31 »
@Maik: Mijn opmerking was sarcastisch.
@Freak of the Day: Hoezo blijft er niks over? Er is altijd nog SeaMonkey. Gebouwd op het Firefox-engine en hij is nog retestabiel ook. En die ziet maar een paar keer per jaar een nieuwe release (op de bug fix-releases na), dus er is heus nog wel een goede browser die overblijft.
1. Sarcasme kun je laten blijken door de :rolleyes: smiley ;)
2. Is seamonkey niet op de 3.x engine gebouwd?

Re: Snelle uitgifteschema van Mozilla voor Firefox
« Reactie #19 Gepost op: 2011/06/26, 09:53:51 »
Die snelle wisseling van de versienummers is nergens voor nodig, maar Firefox wil ook ergens in de 10.x uitkomen, vandaar die snelle sprint naar voren. Jammer genoeg breken ze nu eieren door de snelheid. Niet slim.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Snelle uitgifteschema van Mozilla voor Firefox
« Reactie #20 Gepost op: 2011/06/26, 10:17:08 »
Wat ze doen is eigenlijk extra dingen iedere keer toevoegen en in plaats die los erbij te zetten met een update, doen ze het door een nieuwe versie uit te brengen om zoals Jan al zegt snel naar de dubbele cijfers willen.
Ze denken dat het versie nummer van belang is om gebruikers te krijgen.
Zolang je maar niet iedere keer een nieuwe versie moet installeren en je het gewoon kunt updaten, dan is alles prima. Eigenlijk kun je versie 5 zien als 4.*.

Mij bevalt Chrome/Chromium zeer goed en het is stabiel bij mij.
Tevens geen problemen bij flash sites waar ik dat wel met FF heb en ik heb van alles geprobeerd maar het is niet op te lossen.
Nou heb ik daarmee ook een aantal problemen met ie9.



Re: Snelle uitgifteschema van Mozilla voor Firefox
« Reactie #21 Gepost op: 2011/06/26, 10:55:42 »
@tiempjuuh: Ja maar dan klinkt het niet meer zo droog XD
@Freak of the Day: Ik neem terug wat ik zei. Ik las net dat SeaMonkey ook mee moet van Mozilla.
@Jan: Toch niet helemaal. Ze hebben juist de Chromium-aanpak van testen gekozen en eigenlijk is dat een goede zet geweest. Je hebt nu 4 kanalen om uit te kiezen en die zijn op *buntu via de resp. PPA's binnen te halen, dus uiteindelijk wordt het makkelijker voor mensen om mee te helpen testen dus wordt FF er alleen maar stabieler van :)

Re: Snelle uitgifteschema van Mozilla voor Firefox
« Reactie #22 Gepost op: 2011/06/27, 14:09:03 »
SeaMonkey = Mozilla, dus ja.

Re: Snelle uitgifteschema van Mozilla voor Firefox
« Reactie #23 Gepost op: 2011/06/27, 18:28:36 »
En dan vergeet Vistaus, de kubuntu fanaat Rekonq nog wel  :D Scrollt erg fijn met rekonq.
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Snelle uitgifteschema van Mozilla voor Firefox
« Reactie #24 Gepost op: 2011/06/27, 19:19:42 »
Ook Microsoft vindt dit een goed plan en ziet kansen:

Citaat
"Microsoft: Firefox-gebruikers kom naar ons"

Bedrijven die zich door Mozilla in de steek gelaten voelen, kunnen bij Microsoft terecht, zo laat de softwaregigant weten. Door de introductie van Firefox 5, wordt Firefox 4 niet meer ondersteund, tot woede van systeembeheerders en consultants.

"Bedrijven zijn altijd, en zullen altijd, onze belangrijke aandacht hebben", aldus Bixhorn.

http://www.security.nl/artikel/37582/1/Microsoft%3A_Firefox-gebruikers_kom_naar_ons.html

 =D