Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Canon Camera gebruiken als webcam  (gelezen 2167 keer)

Offline hadez

  • Lid
Canon Camera gebruiken als webcam
« Gepost op: 2011/02/02, 00:14:07 »
Hoi,

Is het misschien mogelijk om een Canon camera te gebruiken als webcam? Ik heb op het internet gezocht, maar kon niet echt wat vinden. Heb ik daar misschien nog andere software of drivers voor nodig? Ik zit op de laatste (k)ubuntu editie.

Alvast bedankt!

Hadez

Canon Digital IXUS 960 IS (PTP mode)

Offline Xarvaz

  • Lid
    • Foto Blog
Re: Canon Camera gebruiken als webcam
« Reactie #1 Gepost op: 2011/02/02, 09:42:42 »
Het kan maar de vraag is of je er blij mee moet zijn, ik heb ooit een canon powershot pro 1  via mijn server zitten streamen....de kosten van stroomgebruik ging dik over de kosten van een webcam heen bovendien was de uitvoer zo hoog zonder dat ik het kon instellen dat het een slide show werd :-), uiteindelijk ging na een dag de accu stuk (kan toeval zijn)

ik gebruikte camstream, bij de weg .. een normale cam kost tegenwoordig niets meer maar als het gewoon ff voor de lol is ja na veel geknoei kan het.

Offline hadez

  • Lid
Re: Canon Camera gebruiken als webcam
« Reactie #2 Gepost op: 2011/02/02, 14:06:14 »
Nee, kost inderdaad niet zo veel, maar zou gewoon tof zijn als het werkt! Probleem is denk ik dat mijn pc de camera niet herkend als een video/webcam achtig iets. Dus ik kan niets selecteren ofzo... Moet ik hiervoor andere drivers installeren of ergens anders iets instellen?

Offline Xarvaz

  • Lid
    • Foto Blog
Re: Canon Camera gebruiken als webcam
« Reactie #3 Gepost op: 2011/02/02, 15:37:13 »
Ik heb toen volgens mij niet de usb maar de tv uitgang gebruikt zonder tussen programma