Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] Ubuntu installatie mislukt op 80%  (gelezen 2314 keer)

[OPGELOST] Ubuntu installatie mislukt op 80%
« Gepost op: 2010/04/11, 18:45:34 »
Hallo.

Ik wou vandaag een Ubuntu installeren op mijn Dell pc. Nu heb ik al dikwijls Ubuntu geinstalleert zonder problemen, maar vandaag was dat toch het geval.

Ik stak de Ubuntu cd in de drive, en beantwoord alle vragen, en hij gaat dan installeren. Maar als hij aan 80 % komt dan krijg ik opeens een kadertje waar in staat de apt niet kan geconffigureerd voor paketbeheer vanaf de CD ofzoiets. Ik heb het al via USB geprobeert ook maar dat is net hetzelfde.

Wie weet raad? alvast bedankt!
« Laatst bewerkt op: 2010/04/12, 11:04:18 door Jeff Matthys »
Een trotse linux-beginner!

Re: Ubuntu installatie mislukt op 80%
« Reactie #1 Gepost op: 2010/04/11, 18:47:43 »
Probeer het eens met de Alternate cd. Bijv. hier te downloaden http://linux.softpedia.com/progDownload/Ubuntu-Karmic-Koala-Download-47613.html
« Laatst bewerkt op: 2010/04/11, 18:49:24 door Gijsbert »
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Ubuntu installatie mislukt op 80%
« Reactie #2 Gepost op: 2010/04/11, 18:49:36 »
Die neemt nogal veel tijd in beslag. Wil toch graag via de Live cd.
Een trotse linux-beginner!

Re: Ubuntu installatie mislukt op 80%
« Reactie #3 Gepost op: 2010/04/11, 19:14:25 »
Hoezo veel tijd? Downloaden en op een schijf branden ??? Als je bijv RAID of een opstandige grafische kaart hebt is dit de enige mogelijkheid. Wat je nog wel kan proberen is om in een veilige grafische mode te installeren, ik dacht via F4, onder in het scherm staan de mogelijkheden F1/ F6. Daar kan je ook andere opties instellen.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Ubuntu installatie mislukt op 80%
« Reactie #4 Gepost op: 2010/04/11, 19:20:25 »
Heb met vroegere versies de Alternate gebruikt en deze neemde 2.30u in beslag. Ben nu nog eens aan het installeren maar heb de netwerkcontroller uitgeschakeld. Misschien helpt dit. Als dta niet helpt, ga ik morgen met de Alternate cd proberen.
Een trotse linux-beginner!

Re: Ubuntu installatie mislukt op 80%
« Reactie #5 Gepost op: 2010/04/11, 19:33:35 »
2,5 uur dat is we erg lang voor de installatie. Vreemd.
Wat zit er in de PC? Processor, geheugen, grafische kaart, etc?
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Ubuntu installatie mislukt op 80%
« Reactie #6 Gepost op: 2010/04/11, 19:36:04 »
Dat waren inderdaad wel oude systemen, en is al enkele jaren geleden ook.

Nu heb ik een Intel Celeron 2.8 Ghz 512 MB Ram en Intel 915G 128mb video
« Laatst bewerkt op: 2010/04/11, 19:37:59 door Jeff Matthys »
Een trotse linux-beginner!

Re: Ubuntu installatie mislukt op 80%
« Reactie #7 Gepost op: 2010/04/11, 20:09:26 »
Nu ging de installatie wel verde rmaar op 98% gaf de install weer een error dat er enkele bestanden niet konden verwijderd worden. Ok na de reboot problemen met Grub en errors. Ik ga wachten op de 10.04, en als deze bij de live cd ook errors geeft, ga ik het met de alternate cd proberen.
Een trotse linux-beginner!

Re: Ubuntu installatie mislukt op 80%
« Reactie #8 Gepost op: 2010/04/11, 20:11:58 »
De Intel kaart is niet de gemakkelijkste kaart onder Ubuntu. Kan je wel de live cd gewoon opstarten?
Je zou vast Ubuntu 10.04 Beta2 kunnen proberen te installeren.
« Laatst bewerkt op: 2010/04/11, 20:19:12 door Gijsbert »
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Ubuntu installatie mislukt op 80%
« Reactie #9 Gepost op: 2010/04/11, 20:19:36 »
Die kaart werkte perfect. Zelfs de visuele effecten stonden stanaard aan en werkte gewoon goed.
Een trotse linux-beginner!

Offline commandoline

  • LoCo-contact
    • marten-de-vries
    • Marten-de-Vries.nl
Re: Ubuntu installatie mislukt op 80%
« Reactie #10 Gepost op: 2010/04/11, 20:28:42 »
Weet je zeker dat je harddisk in goede staat is? Ik vraag het even omdat de installatie op verschillende punten vastliep en je grub errors kreeg.

Re: Ubuntu installatie mislukt op 80%
« Reactie #11 Gepost op: 2010/04/11, 20:33:46 »
Tja, hd dacht ik ook aan. Is de eerste keer dat ik het op een SATA hardeschijf installeer. Kan dat het probleem zijn?
Een trotse linux-beginner!

Re: Ubuntu installatie mislukt op 80%
« Reactie #12 Gepost op: 2010/04/11, 20:44:28 »
Heb met vroegere versies de Alternate gebruikt en deze neemde 2.30u in beslag. Ben nu nog eens aan het installeren maar heb de netwerkcontroller uitgeschakeld. Misschien helpt dit. Als dta niet helpt, ga ik morgen met de Alternate cd proberen.

Ehm, installatie gaat een stuk sneller met een werkende internetverbinding. Heb je al gecheckt met de live-cd? Had een tijdje geleden ook een ethernetcard met "krakende verbinding", schoot ook niet op.

Re: Ubuntu installatie mislukt op 80%
« Reactie #13 Gepost op: 2010/04/11, 21:02:22 »
Heb met vroegere versies de Alternate gebruikt en deze neemde 2.30u in beslag. Ben nu nog eens aan het installeren maar heb de netwerkcontroller uitgeschakeld. Misschien helpt dit. Als dta niet helpt, ga ik morgen met de Alternate cd proberen.

Ehm, installatie gaat een stuk sneller met een werkende internetverbinding. Heb je al gecheckt met de live-cd? Had een tijdje geleden ook een ethernetcard met "krakende verbinding", schoot ook niet op.

Zal dat ook eens proberen. Zal morgen eens een IDE schijf aansluiten en dan kijken of het wel lukt. Als ik dan hetzelfde probleem heb, ligt de oorzaak ergens anders...
Een trotse linux-beginner!

Re: Ubuntu installatie mislukt op 80%
« Reactie #14 Gepost op: 2010/04/12, 11:04:02 »
Het probleem ligt dus wel bij de SATA schijf (die onder Windows wel goed werkt). Heb er een IDE schijf op aangesloten en de installatie verliep vlekkenloos vanaf de eerste keer. Geen grub problemen meer. Dus laat ik de IDE schijf zitten voor Ubuntu en SATA voor XP.

Alvast bedankt voor het meedenken allemaal, deze is dus opgelost!
Een trotse linux-beginner!

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: [OPGELOST] Ubuntu installatie mislukt op 80%
« Reactie #15 Gepost op: 2010/04/12, 13:07:13 »
Soms heb je in de BIOS de mogelijkheid om een SATA schijf als IDE schijf aan te sturen (emulator).
Is dat misschien een oplossing ?
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.