Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost] banshee mediaspeler vervangen door audacious  (gelezen 1183 keer)

Offline AukQ

  • Lid
[Opgelost] banshee mediaspeler vervangen door audacious
« Gepost op: 2011/05/01, 14:27:42 »
hoi allemaal, ik wil graag de standaardspeler veranderen in audacious omdat ik daar veel mee werk en banshee nou niet echt kan waarderen, hoe doe ik audacious instellen als standaard speler onder het luidspreker icoontje rechts bovenaan mn scherm? dan heb ik t wel over Natty narwhal...

bij voorbaat dank,

Auk
« Laatst bewerkt op: 2011/05/01, 19:59:25 door AukQ »

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: banshee mediaspeler vervangen door audacious
« Reactie #1 Gepost op: 2011/05/01, 14:30:19 »
http://sites.google.com/site/computertip/multimedia#TOC-Optie:-kies-uw-voorkeursspeler
(rechterkolom)

Als je de instructie precies wil laten kloppen, dan kun je eerst 11.04 tijdelijk even terugzetten op het klassieke uiterlijk: http://sites.google.com/site/computertip/klassiek

Offline AukQ

  • Lid
Re: banshee mediaspeler vervangen door audacious
« Reactie #2 Gepost op: 2011/05/01, 14:36:33 »
krijg helaas een server error 502 try again in 30 seconds ....ik ben geduldig ;-)..op beide links trouwens ..

Re: banshee mediaspeler vervangen door audacious
« Reactie #3 Gepost op: 2011/05/01, 14:39:09 »
Yep, Google Sites ligt even plat op het moment.

Offline AukQ

  • Lid
Re: banshee mediaspeler vervangen door audacious
« Reactie #4 Gepost op: 2011/05/01, 14:39:45 »
ok, dan wacht ik wel ff :D geen probleem

Re: banshee mediaspeler vervangen door audacious
« Reactie #5 Gepost op: 2011/05/01, 14:41:56 »
En hij doet het weer :)

Instructies:
"Bij elk bestandstype kunt u een voorkeursspeler instellen. Zodat bijvoorbeeld een mp3-bestandje, direct geopend wordt door uw favoriete speler, wanneer u erop dubbelklikt. Dat doet u zo.

Stel, u wil Audacious als voorkeursspeler hebben voor uw mp3's (goede keuze trouwens!). Zorg er eerst voor, dat er in uw persoonlijke map een paar mp3-muziekbestandjes staan. Vervolgens doet u dit:

a. Locaties - Persoonlijke map

b. Rechtsklik muis op een mp3-bestand

c. Eigenschappen - Openen met

Let op: u kiest dus niet direct voor "openen met" als u een rechtsklik met de muis hebt gedaan! Want dan is het een tijdelijke keuze. Pas als u kiest via Eigenschappen - Openen met, is het een blijvende keuze.

d. Zet het puntje bij de speler van uw keuze, in dit voorbeeld Audacious.

Nu is Audacious voortaan uw standaardspeler voor mp3's.


Dat was het. Nu bent u helemaal klaar met de multimedia-ondersteuning! Hieronder staan nog wat opties voor mensen met bijzondere wensen."

Re: banshee mediaspeler vervangen door audacious
« Reactie #6 Gepost op: 2011/05/01, 14:43:23 »
http://sites.google.com/site/computertip/multimedia#TOC-Optie:-kies-uw-voorkeursspeler
(rechterkolom)

Als je de instructie precies wil laten kloppen, dan kun je eerst 11.04 tijdelijk even terugzetten op het klassieke uiterlijk: http://sites.google.com/site/computertip/klassiek

Trouwens Pjotr, voor deze tip kun je gewoon Unity gebruiken: Locaties komt tevoorschijn als je op het bureaublad je muis op de menubalkplek houdt. Het is maar dat je het weet :)

Offline AukQ

  • Lid
Re: banshee mediaspeler vervangen door audacious
« Reactie #7 Gepost op: 2011/05/01, 14:55:21 »
hee, hier nog ff een terugkoppeling,

als ik me afmeld, en vervolgens zoals instructie mn gebruikersnaam aanklik, meldt-ie zich meteen aan en start dus weer op, zonder keuzemogelijkheden en geen ubuntu onderaan op de balk...en nu ?

Auk

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: banshee mediaspeler vervangen door audacious
« Reactie #8 Gepost op: 2011/05/01, 16:10:01 »
Even instellen bij Systeem - Beheer - Gebruikers en groepen, dat-ie bij het aanmelden om een wachtwoord moet vragen. Kun je desgewenst na afloop weer uitschakelen.

Offline AukQ

  • Lid
Re: banshee mediaspeler vervangen door audacious
« Reactie #9 Gepost op: 2011/05/01, 17:27:34 »
Ok, Klassiek uiterlijk is voormekaar, en daarmee t andere probleem ook opgelost..ik vind dat unity toch niet helemaal mijn ding eerlijk gezegd ...te windows achtig..of is dit vloeken in de kerk..? ;-)

thnxxx voor de hulp tot zover weer :D

Auk

Offline Tom

  • Lid
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline AukQ

  • Lid
[Opgelost] banshee mediaspeler vervangen door audacious
« Reactie #11 Gepost op: 2011/05/01, 18:09:36 »
Jaja Wanda , komt goed...heb sinds kort een dochtertje nu 20 dagen oud dus reageer niet meteen he ;-)


Offline Tom

  • Lid
Re: banshee mediaspeler vervangen door audacious
« Reactie #12 Gepost op: 2011/05/01, 18:12:04 »
Gefeliciteerd met Jullie dochter. :)
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline AukQ

  • Lid
Re: [Opgelost] banshee mediaspeler vervangen door audacious
« Reactie #13 Gepost op: 2011/05/01, 20:03:56 »
thnxx Wanda,

hierbij ff 2 plaatjes van een plaatje :D
12 april,2760 gram


1 mei, 3120 gram


beetje groot formaat misschien, maar t zijn maar hotlinks ...

Auk

Re: [Opgelost] banshee mediaspeler vervangen door audacious
« Reactie #14 Gepost op: 2011/05/01, 20:08:25 »
Wat een schatteke :D
Gefeliciteerd met deze mooie aanwinst :)

Offline Tom

  • Lid
Re: [Opgelost] banshee mediaspeler vervangen door audacious
« Reactie #15 Gepost op: 2011/05/01, 20:08:50 »
A lief ,een mooi kindje kunnen jullie trots op zijn.

Sorry ... Mods moet even kunnen is toch altijd een wondertje zoiets.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline AukQ

  • Lid
Re: [Opgelost] banshee mediaspeler vervangen door audacious
« Reactie #16 Gepost op: 2011/05/01, 20:19:29 »
Dank voor de leuke reactie's :D:D ik zal ze laten lezen aan haar als ze zover is :D

Auk