Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Alsa drivers upgraden  (gelezen 1172 keer)

runen

  • Gast
Alsa drivers upgraden
« Gepost op: 2008/05/25, 12:40:41 »
Ik gebruik sinds een paar dagen Ubuntu en het bevalt erg goed. Het enige is dat mijn geluidskaart niet werkt en daar maak ik juist zo veel gebruik van. Het is een EMU 0404 PCI. Heb al diverse forums en topics gelezen hierover. Nu schijnen de nieuwste Alsa drivers deze kaart wel te ondersteunen maar ten eerste wil ik weten of deze al in de laatste Ubuntu zitten en zo nee hoe kan ik deze drivers upgraden. Ik ben helemaal nieuw met Ubuntu en Linux dus graag een uitleg voor dummy's :) Of heeft iemand andere suggesties?

Alsa drivers upgraden
« Reactie #1 Gepost op: 2008/05/25, 22:32:53 »
Deze link misschien, de genoemde driver vervangen door de nieuwste
http://ubuntuforums.org/archive/index.php/t-472795.html

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Alsa drivers upgraden
« Reactie #2 Gepost op: 2008/05/25, 23:23:58 »
Voor zover ik het kan beoordelen zijn de nieuwste drivers uit de link van Gijsbert reeds aanwezig in de repositories, met enkele niet-vrije delen daarvan in de Medibuntu-repository.
Als je de handleiding voor multimedia reeds hebt gevolgd, dan staat deze repository ook bij jou aangeduid. Voor de Emu-kaarten moet je blijkbaar wel met Synaptic het pakketje alsa-firmware installeren.
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

runen

  • Gast
Alsa drivers upgraden
« Reactie #3 Gepost op: 2008/05/26, 21:20:31 »
Bedankt voor de tips. Ik heb de nieuwste alsa drivers, maar de EMU kaart wordt nog steeds niet gezien. Ik maak muziek op de pc en deze kaart heeft een lage latency. Ik krijg wel de geintegreerde geluidskaart aan de praat maar die heeft een veel te grote vertraging bij de software synth's. Iemand nog een andere tip?