Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: boot/iptables wat is dat  (gelezen 1616 keer)

Offline saat

  • Lid
boot/iptables wat is dat
« Gepost op: 2014/10/24, 13:59:24 »
Ik heb hier iets raars met mijn server als ik die opstart begint opeens de fan te loeien als een gek en wanneer ik dan htop doe zie ik boot/iptables staan die terkt alle cpu weg die gaat dan ook helemaal in het rood staan boot/iptables zie ik dan 97 % staan .

Ook heb ik dan geen inet meer opeens zet ik hem uit is alles weer daar dan , wat beteknt dit boot/iptables  ik draai Linux 12.04 

s

Offline saat

  • Lid
Re: boot/iptables wat is dat
« Reactie #1 Gepost op: 2014/10/24, 15:52:10 »
en ik zie dat 5x rsyslogd  opgestart wordt snap er niks meer van

Offline saat

  • Lid
Re: boot/iptables wat is dat
« Reactie #2 Gepost op: 2014/10/30, 13:16:44 »
Ik heb niks veranderd nergens dat loeien is weg nu was koeling prob maar als ik nu de server opstart is de inetrnet verbinding bijna helemaal weg het hele netwerk nl , zet ik hem uit is alles weer goed .
router is 192.168.1.1 server statisch ingesteld op 192.168.1.200 zou die 200 te hoog zijn moet dit mss 30 worden of zo ?
saat

Offline PKing

  • Lid
Re: boot/iptables wat is dat
« Reactie #3 Gepost op: 2014/10/30, 15:04:49 »
Volgens mij moet je onder de 100 gaan zitten, ik zou gewoon 10 nemen en kijken of het werkt.
Zover ik kan vinden heeft het te maken met het feit dat je statische adres niet in de weg mag zitten met je door de router uitgedeelde dhcp adressen.
Hoofdmachine AMD t1055 6core 8gb mem 1333DDR3 Xubuntu 18.04 64bit/HP SFF desktop Windows 10 Pro/Acer aspire 5310(T7600 CPU) 2GB Xubuntu 18.04

Offline saat

  • Lid
Re: boot/iptables wat is dat
« Reactie #4 Gepost op: 2014/11/05, 12:56:06 »
Ik heb nogeens wat gelogd met top en zie het volgende nl alles gaat goed enopeens zie ik iptables staan cpu meer als 45 % en dan gaat het mis nl geef ik de server een reboot is het ook weer okay maar ff later begint het weer .
Steek me lek weet niet meer wat dit nu is !

saat

Re: boot/iptables wat is dat
« Reactie #5 Gepost op: 2014/11/12, 07:46:30 »
Ook al gekeken naar de internet/netwerk activiteit van de server?
Het zou natuurlijk kunnen zijn dat een proces heel hard pakketten wil versturen en ontvangen.

Offline saat

  • Lid
Re: boot/iptables wat is dat
« Reactie #6 Gepost op: 2014/11/26, 14:36:04 »
Hoe contoleer je dat dan eric want de server draait perfect en opeens heb ik inderdaad geen inetrnet meer heel raar of de verbinding wordt heel slecht dan .
Zet ik de server helemaal uit werkt internet weer perfect dan !

saat

Offline saat

  • Lid
Re: boot/iptables wat is dat
« Reactie #7 Gepost op: 2014/11/30, 14:42:45 »
En ja diverse testen nu gedaan als de server draait valt internet weg dan soms gaat het 1 dag goed en opeens is alles weg zoals ik al zei zet ik m helemaal uit direct internet weer en geen problemen meer .

saat

Re: boot/iptables wat is dat
« Reactie #8 Gepost op: 2014/12/02, 13:08:09 »
Het programma waarmee je verschillende zaken kan zien over welke verbindingen met je computer (via ssh je server) actief zijn is "netstat".
Hier een link van iemand op youtube die het gebruikte https://www.youtube.com/watch?v=94QsgdXnsmU.

Er wordt ook gesproken over een firewall programma "Firestarter". Dit programma raad ik echter af.
Ik heb het geprobeerd, maar het gaf voornamelijk problemen.

P.s. Sorry voor mijn late reactie. Afgelopen twee weken is mijn internet op een minimum geweest.

Offline saat

  • Lid
Re: boot/iptables wat is dat
« Reactie #9 Gepost op: 2014/12/02, 15:55:59 »
okay netstat kon ik al ja zie ik mijn ip adres wat ik de server vast gegeven heb staan met erachter wat poorten enz maar welke info heb ik dan ?

op moment is het zo zogauw ik de server opstart valt internet weg aub als iemand me een tip zou kunnen geven wat zoeen Linux kenner ben ik ook niet nl ,ik weet het niet meer nu enigste wat ik nog kan doen is zoals ik al zei mijn ip veranderen dan 192.168.1.200 bv naar laatste 50 anders houd het op hier ik kan het niet vinden !

saat