Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Minimale browserwindow grootte voor mobiele website?  (gelezen 916 keer)

Minimale browserwindow grootte voor mobiele website?
« Gepost op: 2013/02/05, 17:16:14 »
Wat is de minimale browser window grootte voor een mobiele website?

Ik las ergens 240x320 (breedte x hoogte?). Dat is wel erg klein vind ik. Is dat echt waar je rekening mee moet houden? Of is dat al weer achterhaald, en kan je er vanuit gaan dat een mobiel die niet ouder is dan zeg een jaar of drie een groter scherm heeft?

(Ik heb totaal geen verstand van mobieltjes..)

(ivm. mobiele versie http://ubuntu.gipka.com)

Re: Minimale browserwindow grootte voor mobiele website?
« Reactie #1 Gepost op: 2013/02/05, 18:17:26 »
Er is er veel te vinden, daarom is het soms handig om wat van mensen met ervaring te horen. Ik ben nu bezig om het thema adaptief te maken zodat het zich aanpast aan de breedte van het scherm. Maar het wordt denk ik vrij lastig om met één thema tot een breedte van 240 pixels te gaan.. Maar als modernere mobieltjes een hogere resolutie hebben, dan kan het wellicht wel met één thema. Anders moet ik idd. een apart mobieltjes thema maken, maar als dat niet echt hoeft, liever niet. Vandaar mijn vraag. :) Maar ik vrees dat ik er niet onderuitkom ivm. de kleine schermpjes..

Re: Minimale browserwindow grootte voor mobiele website?
« Reactie #2 Gepost op: 2013/02/05, 20:21:39 »
320x240 is alleen nodig als je ook niet-smartphones wilt ondersteunen (en geloof me: er zijn nog genoeg mensen die geen smartphone hebben). Voor smartphones ligt de minimumgrens wat hoger, namelijk bij 960x540 (qHD).

Re: Minimale browserwindow grootte voor mobiele website?
« Reactie #3 Gepost op: 2013/02/05, 20:30:01 »
Aha. Thx. Vistaus.

540 x 960 kan ik wel ondersteunen door een adaptieve site te maken. :)

Dan is het dus nog wel nodig een mobiele versie te maken voor mobieltjes. Nuja, dat is dan wel een uitdaging zullen we maar zeggen. :D