Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost]Firefox, adressen uit de adresbalk verwijderen.  (gelezen 6680 keer)

[Opgelost]Firefox, adressen uit de adresbalk verwijderen.
« Gepost op: 2009/05/04, 14:03:52 »
Als je wat gesurft hebt krijg je alle adressen te zien als je op het pijltje rechts drukt. Ik kan alleen niet meer terugvinden hoe je de adressen verwijdert of ik kijk er over heen. Weet iemand hoe je dit doet?

Met vriendelijke groet,

Gijs
« Laatst bewerkt op: 2009/05/04, 17:50:29 door Gijsbert »
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Firefox, adressen uit de adresbalk verwijderen.
« Reactie #1 Gepost op: 2009/05/04, 14:12:09 »
In Firefox: Tools>Clear Private Data

Succes.

Eagleman
Ubuntu user # 30077

Offline Tom

  • Lid
Re: Firefox, adressen uit de adresbalk verwijderen.
« Reactie #2 Gepost op: 2009/05/04, 14:42:07 »
In Uw URL balk typ  about:config - enter.
Dan naar onder scrollen naar MaxRichResults - rechts klik en veranderen het getal  in een 0.
Dan Firefox afsluiten en weer opstarten en weg is die meuk.
Groeten Tom.

Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: Firefox, adressen uit de adresbalk verwijderen.
« Reactie #3 Gepost op: 2009/05/04, 14:44:39 »
Wil je dat serieus weg hebben? Zo kun je URL's nooit meer aanvullen...

Offline Tom

  • Lid
Re: Firefox, adressen uit de adresbalk verwijderen.
« Reactie #4 Gepost op: 2009/05/04, 15:10:50 »
Wil je dat serieus weg hebben? Zo kun je URL's nooit meer aanvullen...
En ? heb die zever nooit er op gehad , gelijk op 0 gezet.
Net als slimme pagina´s , kan er niets mee doen.

Ben overigens niet de enige , zie citaat  uit Pjotr zijn Weblog.

21. Schakel in Firefox het geheugen van de adresbalk uit

Het geheugen van de adresbalk is eerder hinderlijk dan nuttig, wanneer u zelf rechtstreeks een webadres wil intikken. Een ergerlijke betweter: "wil je soms dit tikken?" Enfin, gelukkig kunt u deze ergernis als volgt uitschakelen:

Tik in de adresbalk van Firefox in:

about:config

En druk op Enter.

Ga naar:

browser.urlbar.maxRichResults

Rechtsklik muis - Aanpassen

en zet de waarde op 0.
« Laatst bewerkt op: 2009/05/04, 15:25:39 door Wanda Rooze »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: Firefox, adressen uit de adresbalk verwijderen.
« Reactie #5 Gepost op: 2009/05/04, 15:28:26 »
Je kunt ook bij voorkeuren-privacy ervoor kiezen om de privegegevens te laten verwijderen bij het afsluiten van ff.In het instellingenvenster kun je aangeven wat je precies verwijderd wilt hebben  :)
Kubuntu 20.04

Offline Tom

  • Lid
Re: Firefox, adressen uit de adresbalk verwijderen.
« Reactie #6 Gepost op: 2009/05/04, 15:42:16 »
Je kunt ook bij voorkeuren-privacy ervoor kiezen om de privegegevens te laten verwijderen bij het afsluiten van ff.In het instellingenvenster kun je aangeven wat je precies verwijderd wilt hebben  :)




Cookies  verwijder ik elke avond handmatig , anders gaan ook mijn instellingen weg van .ixquick.
Die zijn wel zeer snel terug gezet , drie sec ...maar vergat het soms de leeftijd waarschijnlijk. XD XD XD
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: Firefox, adressen uit de adresbalk verwijderen.
« Reactie #7 Gepost op: 2009/05/04, 17:50:00 »
Bedankt Wanda Rooze is gelukt. @ Dellkubuntu en Eagleman Met opruimen van de privacy gaan de adressen niet weg. @cumulus007, de door mij veel gebruikte bookmarks kan je ook autoaanvulling gebruiken. Voor het forum heb ik een knop op mijn bookmark werkbalk
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.