Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Geen internet bij draadloos router  (gelezen 5570 keer)

Offline Spider

  • Lid
Geen internet bij draadloos router
« Gepost op: 2008/10/21, 17:02:01 »
Ik heb vandaag een Linksys WRT54GL aangeschaft. Ik heb dit aangesloten en hij deed het zonder problemen. Maar na +/-  20 minuten kapte hij ermee. En nu, alles wat ik ook probeer, hij doet het niet. :( Wie o wie kan me helpen.

Ps. de netwerkverbinding ongeveer 98% aan.
"We Must Become the Change We Want to See."- Mahatma Gandhi

Offline Soul-Sing

  • Lid
Geen internet bij draadloos router
« Reactie #1 Gepost op: 2008/10/21, 17:26:53 »
ik zou een softe reset proberen. vooral omdat hij het eerst wel deed.

Offline Spider

  • Lid
Geen internet bij draadloos router
« Reactie #2 Gepost op: 2008/10/21, 17:48:58 »
Ok, softe reset gedaan. Nu doet ie het weer. Even weer een aantal minuten wachten, kijken wat ie dan doet.

Hij is wel wat traag met het laden van pagina's. Waar kan dat aan liggen? De netwerkverbinding op de pc is nu ongeveer 72% en op de laptop 95%.
"We Must Become the Change We Want to See."- Mahatma Gandhi

Geen internet bij draadloos router
« Reactie #3 Gepost op: 2008/10/21, 17:51:57 »
EDIT: onze posts hebben elkaar net gekruist begrijp ik nu.

Als je nog ergens een laptop of andere PC hebt met een draadloos verbindingsmogelijkheid, kun je meteen kijken of het probleem bij de router of bij de PC zit.
Zit de netwerkverbinding naar de router (de kabeltjes even nalopen) wel goed vast?
Vaak stoelt dit soort dingen op simpele oorzaken.
¨ik respecteer u zoals ik ben¨
Herman Brood

Geen internet bij draadloos router
« Reactie #4 Gepost op: 2008/10/21, 17:57:30 »
Om welke chipset of driver gaat het precies?

Offline Spider

  • Lid
Geen internet bij draadloos router
« Reactie #5 Gepost op: 2008/10/21, 18:53:37 »
Alle kabels zitten goed vast. Ook het internet lampje brandt groen (zowel op de modem als de router). De laptop is een HP Compaq 6710b en de pc een HP Slimline 3360.

Edit 1: En nu werkt internet weer niet op draadloze manier. Dit kan toch niet de bedoeling zijn dat ik iedere keer moet resetten? :(

Edit 2: Misschien een domme vraag, maar zou het eraan kunnen liggen dat ik me netwerk nog niet met wachtwoord heb beschermd dat internet iedere keer uitvalt?

Edit 3: Hebben jullie hier iets aan?

sushar@ubuntu:~$ iwconfig
lo        no wireless extensions.

eth0      no wireless extensions.

wmaster0  no wireless extensions.

wlan0     IEEE 802.11g  ESSID:"linksys"  
          Mode:Managed  Frequency:2.462 GHz  Access Point: 00:21:29:99:14:AE  
          Bit Rate=54 Mb/s   Tx-Power=27 dBm  
          Retry min limit:7   RTS thr:off   Fragment thr=2346 B  
          Link Quality=73/100  Signal level=-40 dBm  
          Rx invalid nwid:0  Rx invalid crypt:0  Rx invalid frag:0
          Tx excessive retries:0  Invalid misc:0   Missed beacon:0
"We Must Become the Change We Want to See."- Mahatma Gandhi

Geen internet bij draadloos router
« Reactie #6 Gepost op: 2008/10/23, 11:34:47 »
Spider: ik neem aan dat het niet toepassen van een wachtwoord niet de oorzaak is van het uitvallen van de verbinding. Maar als je dat gewoon probeert levert dat je antwoord op.
Vind het merkwaardig dat hij het (na resetten) wel doet en dan weer uitvalt. Zou hooguit de signaalsterkte kunnen zijn. Die lijkt me overigens wel (-40dBm) aan de lage kant; ik heb hier -80dBm).
Zit je ver van de router af of in gebouw met veel staalconstruktie? Er bestaan eventueel antenneversterkers.
Verder is er aan je iwconfig niks abnormaals te zien.
Wat zegt de Netwerkmanager? Met linker of rechter muisknop krijg je allerlei mogelijkheden om signaalsterkte en verbindignsinfo etc te bekijken. Je kunt daar ook proberen een nieuwe draadloze verbinding te maken.

Volledigheidshalve: over een week komt de nieuwe Ubuntu uit: Intrepdg Ibex; die heeft veel betere draadloos verbindingsmogelijkheden.
¨ik respecteer u zoals ik ben¨
Herman Brood

Geen internet bij draadloos router
« Reactie #7 Gepost op: 2008/10/23, 12:08:10 »
Intrepdg Ibex heeft nix met de router te maken.
Wanneer door de router de verbinding verbroken word of hij stopt met het wireles is het een instelling die je fout hebt staan in de router.

Dit model WRT54GL ( wat heel erg goed is) gebruik ik al jaren en hebt dit ook geinstalleerd bij familie en kennissen en die werken er al sinds Dapper Drake mee, zonder enig probleem.

Zou zowiezo een wachtwoord op het wireles zetten en erbij het MAC filter gebruiken om te voorkomen dat er andere op komen.
Je zal niet het eerste slachtoffer worden van een wireles inbreker die dingen aan en uit zet op je router waardoor jij dus problemen hebt.

Citaat
Hij is wel wat traag met het laden van pagina's. Waar kan dat aan liggen? De netwerkverbinding op de pc is nu ongeveer 72% en op de laptop 95%.
Dit kan liggen aan 2 dingen.
1. De wireles netwerk kaart in je pc is niet in orde of gewoon van slechte makelaardij.
2. De antenne van dit kaartje zit achter je PC en dus zit waarschijnlijk de stalen kast van je PC tussen de antenne van je kaartje en de router in.
Waardoor hij het signaal afschermt cq stoort.

Je moet met draadlose verbindingen altijd aanhouden dat de antennes in het open veld elkaar moeten kunnen zien, er mag dus niets tussen staan.
Dan is de verbinding optimaal.

Alles wat er tussen komt verstoort de werking, eg vloeren, muren, metalen kasten enz enz.

In het laatste geval zou je nog kunnen kijken welke firmware je erop hebt zitten en of hier niet een goede vervanger voor is van Linksys.

Is dit er niet dan kan je een vervanger verkrijgen van 3e, er word namelijk veel linux software gemaakt voor dit soort routers waardoor de mogelijkheden veel groter worden.
Evenals het zend vermogen wat beter in te stellen is.

DD-WRT is één van de betere zoniet de beste op het gebied van 3e persoons software voor de Linksys.

Je kan bij hun ook kiezen tussen verschillende soorten firmware voor specifieke taken voor je Linksys.
Je kan op 2 plaatssen terecht voor hun firmware:
http://www.openwrt.org/ en http://www.ddwrt.com/

Let wel lees eerst goed de gebruiksaanwijzing, want anders loop je kans dat het niet lukt of je sloopt je router.... ( alhoewel dit met veel moeite wel weer in orde krijgen is )   :lol:

Bijv. Hun firmware is net zo groot als in de flashrom past.
Echter de officiele software zal dan een fout melding geven en zeggen dat het niet kan.
In dat geval kan je bij hun een mini firmware downloaden en zet je eerst deze erin en dan pas de originele van hun die je erin wilt hebben.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Geen internet bij draadloos router
« Reactie #8 Gepost op: 2008/10/23, 15:32:11 »
@Gandyman: sorry dat ik even een paar opmerkingen maak op je reactie, Je stelligheid is mijns inziens op een aantal punten niet terecht. S.v.p deze reactie NIET zien als kritiek op je post, maar het gaat erom dat de poster wordt geholpen. First things first.

Citaat van: gandyman
Intrepdg Ibex heeft nix met de router te maken.
Dat klinkt helder maar is het niet. Bovendien deels onterecht: routers moeten nu eenmaal door een systeem (op de PC) worden herkend, en er wordt niet voor niks linuxsoftware gemaakt voor dit soort situaties. Kortom: het O.S. heeft er veel mee te maken.
Intrepid Ibex is een paar stappen verder dan Hardy Heron en voor draadloos misschien wel meer dan een paar stappen.
De verwijzing kan dus wel degelijk relevant zijn. Of dat ook voor genoemde router opgaat weet ik helaas niet.

Dat de router stopt KAN met de router instelling te maken hebben maar is niet zo zeker als gesteld.
De signaalsterkte (die door zowel router als ontvanger worden bepaald) is (zoals ik al had aangegeven) een waarschijnlijke reden van gestoorde verbindingen, Dat moet je dan wel eerst verder bekijken.....  
Ik heb het volste vertrouwen in de technische achtergronden van je opmerkingen over de Linksys routers, maar het verhaal over de firmware vind ik daarmee beslist geen eerste optie in dit soort situaties.
¨ik respecteer u zoals ik ben¨
Herman Brood

Offline Tico

  • Lid
Geen internet bij draadloos router
« Reactie #9 Gepost op: 2008/10/23, 16:11:01 »
Wellicht stoort het draadloze kanaal met het kanaal van een buurman die ook draadloos heeft op hetzelfde kanaal. Geeft het commando iwscan nog meer accesspoints weer?

of is het (zit nu niet achter Ubuntu pc) : sudo iwlist scan xxx (waarbij xxx je draadloze kaart is. bij mij wlan0)

Offline Spider

  • Lid
Geen internet bij draadloos router
« Reactie #10 Gepost op: 2008/10/23, 20:07:36 »
De router ligt vlak onder mijn pc, dus dat kan het niet zijn. Moet er wel bij zeggen dat ik net zie dat de antenne van de pc spoorloos verdwenen is, maar goed op laptop is de verbinding even traag. De signaalsterkte op de pc is nog steeds hetzelfde, gemiddeld 75% en op de laptop  95% - 98%.

De router staat nu ingesteld op "Automatic Configuration - DHCP". Ik heb ADSL van Telfort en heb ook geprobeerd op "PPPoE" in te stellen, maar wanneer ik dit doe, krijg ik de melding dat er geen IP-adres gevonden kan worden. Op welk kanaal zou ik 'm kunnen zetten of maakt dat niet veel uit? Ik heb 'm nu staan op 11.

Met het commando iwlist, krijg ik het volgende resultaat:

sushar@ubuntu:~$ sudo iwlist scan wlan0
sudo: unable to resolve host ubuntu
iwlist: unknown command `wlan0' (check 'iwlist --help').
sushar@ubuntu:~$ sudo iwlist scan
sudo: unable to resolve host ubuntu
lo        Interface doesn't support scanning.

eth0      Interface doesn't support scanning.

wmaster0  Interface doesn't support scanning.

wlan0     Scan completed :
          Cell 01 - Address: 00:21:29:99:14:AE
                    ESSID:"sushar"
                    Mode:Master
                    Channel:11
                    Frequency:2.462 GHz (Channel 11)
                    Quality=54/100  Signal level=-36 dBm  
                    Encryption key:on
                    IE: IEEE 802.11i/WPA2 Version 1
                        Group Cipher : CCMP
                        Pairwise Ciphers (1) : CCMP
                        Authentication Suites (1) : PSK
                    Bit Rates:1 Mb/s; 2 Mb/s; 5.5 Mb/s; 11 Mb/s; 18 Mb/s
                              24 Mb/s; 36 Mb/s; 54 Mb/s; 6 Mb/s; 9 Mb/s
                              12 Mb/s; 48 Mb/s
                    Extra:tsf=000000002a0df08b
"We Must Become the Change We Want to See."- Mahatma Gandhi

Geen internet bij draadloos router
« Reactie #11 Gepost op: 2008/10/24, 10:39:00 »
Als ik het goed begrijp heb je nu wel verbinding, maar is de overdracht van data te traag?
De bitrates die worden aangegeven wijzen daar trouwens niet op (bij jou max 48Mb/s en hier heb ik 54Mb/s).
Als dat over Firefox gaat moet je even verder op dit forum zoeken. Daar gaan verschillende topics over.
Zit zelf soms ook met dat probleem. FF draai ik nu met zo min mogelijk add-ons.
¨ik respecteer u zoals ik ben¨
Herman Brood

Offline Tico

  • Lid
Geen internet bij draadloos router
« Reactie #12 Gepost op: 2008/10/24, 11:13:37 »
Je hebt je accesspoint nu op wpa staan. Als je er WEP van maakt , krijg je dan wel verbinding?

Geen internet bij draadloos router
« Reactie #13 Gepost op: 2008/10/24, 13:19:07 »
Dit is misschien niet nuttig voor deze topic (of juist wél), maar toen ik indertijd mijn draadloze router in gebruik nam had ik ja/nee wisselend contact, en wat bleek, bij stom toeval ben ik er achter gekomen dat, toen er een stom colablikje tussen de laptop en de router werd geplaatst viel mijn internetconnectie uit en bij het wegnemen van het blikje terug goede connectie.

Tevens had ik nog regelmatig dezelfde problemen van al of niet een connectie, en toen was het gewoon zaak om mijn router zo'n 20 a  30 centimeter op te schuiven en probleem opgelost. Er was blijkbaar een storend element bij mijn gebuur aan de andere kant van die muur (een ijzeren muurrek op die plaats) die de connectie soms verhinderde.

Op zich stomme voorvallen , maar wie denkt daar nu aan, dus even uitproberen, baat het niet dan schaad het niet.

Groetjes
Laptop MSI U123 (160 GB) 1 GB ramMint Cinnamon 18 LTS
Laptop Toshiba Tecra  (80GB) 2 GB ram Fedora 24
Dell Latitude D600 Pentium M 1400MHz 512MB ram
Bouwjaar 2003 met Debian 8 (Jessie)

Geen internet bij draadloos router
« Reactie #14 Gepost op: 2008/10/24, 13:46:44 »
Citaat van: Peterbeter
@Gandyman: sorry dat ik even een paar opmerkingen maak op je reactie, Je stelligheid is mijns inziens op een aantal punten niet terecht. S.v.p deze reactie NIET zien als kritiek op je post, maar het gaat erom dat de poster wordt geholpen. First things first.

Citaat van: gandyman
Intrepdg Ibex heeft nix met de router te maken.
Dat klinkt helder maar is het niet. Bovendien deels onterecht: routers moeten nu eenmaal door een systeem (op de PC) worden herkend, en er wordt niet voor niks linuxsoftware gemaakt voor dit soort situaties. Kortom: het O.S. heeft er veel mee te maken.
Intrepid Ibex is een paar stappen verder dan Hardy Heron en voor draadloos misschien wel meer dan een paar stappen.
Ik vat het niet verkeerd op, geloof me, al maak je me voor rotte vis uit :P

Ik wil wat punten duidelijk maken zodat ook voor newby's duidelijk is.

Een router is een opzichzelf werkende computer.
Jouw PC heeft een OS met al dan niet software wat een draadloze verbinding kan maken.

Dit zijn 2 heel verschillende zaken.
Of het OS wel of niet geschikt is voor draadloos ben ik het ook mee eens.

Maar een router die plat gaat ( zoals wij dat noemen) heeft een aantal  oorzaken.
En die staan los van het OS.

Oorzaak 1:
De firmware is niet in orde, er zit een bug in.
Oplossing is andere firmware.

Oorzaak 2:
Een programma op de PC opent teveel kanalen tegelijk waardoor de router het niet meer kan verwerken.

Oorzaak 3:
Het geheugen van de router is te klein waardoor het snel volloopt en dus stopt alles.
Oplossing is om het geheugen te dumpen naar een IP adres op je LAN zodat het geleegd word.
Meestal gebeurd dit bij 32MB geheugen zo rond de 3 a 4 Gig data doorvoer.
Dit komt wederom door oorzaak 1 zie hierboven.

Ik weet ook dat dit kan gebeuren bij de WRT54GL, echter pas zo rond de 6 a 9 Gig data doorvoer.

Waar ik echter op wilde duiden is dat ik de WRT54GL al jaren ken als een zeer betrouwbare router die zelden tot nooit plat gaat.
Echter ik stel wel altijd in dat hij zijn geheugen (logs) moet dumpen indien die vol zijn zijn naar een IP adres op het LAN.
Dit hoeft niet een bestaand IP adres te zijn.

Naar verluid heeft Spider net pas die router gekocht en ik heb alleen ervaring met de oudere modellen waar dus de oudere firmware opstaat.
Deze router is splinternieuw en waarschijnlijk zit er ook nieuwe firmware op.

Hier kan dus wederom een bug in zitten die dit veroorzaakt.

En ik blijf erbij dat wanneer de router vastloopt dit nix te maken heeft met de computer die ermee verbind, oftewel het OS wat op die computer staat.

Dus of we hier praten over Dapper Drake of Hardy Heron of Intrepdg Ibex maakt nix uit.
Het probleem zit seq in de router firmware of instellingen.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline rja

  • Lid
Geen internet bij draadloos router
« Reactie #15 Gepost op: 2008/10/24, 14:12:48 »
Ik heb zelf ook een WRT54GL.

Ik had problelmen om via dhcp een ip nummer te krijgen, dat loste zelfs een andere firmware niet op, OpenWRT

Ik gebruikte als workaround vaste ip nummers voor m´n wireless kaart.
Anders werkte het niet.

Die router is nu gedegradeerd tot switch, omdat op de tele2 router die ik sinds een paar maanden heb , niet al het verkeer kan forwarden naar m´n Linksys router jammergenoeg.

Offline Spider

  • Lid
Geen internet bij draadloos router
« Reactie #16 Gepost op: 2008/10/24, 16:02:26 »
Bedankt voor de tips! Van het weekend heb ik het erg druk, maar ik zal alles na het weekend uitproberen. Jullie horen nog van me en hopelijk zal dat positief zijn!  :cool:
"We Must Become the Change We Want to See."- Mahatma Gandhi

Geen internet bij draadloos router
« Reactie #17 Gepost op: 2008/10/24, 16:27:22 »
Citaat van: Gandyman
Ik vat het niet verkeerd op, geloof me, al maak je me voor rotte vis uit
Gelukkig, want van de rotte vis wil ik ook afblijven.
Ik kan je verhaal prima begrijpen en inderdaad worden die routers steeds vernuftiger en daarmee ook lastiger. De noodzaak voor dumpen van geheugen heb ik bij mijn router nog niet meegemaakt en toch haal ik regelmatig meer dan 10Gig per dag via die router binnen. Ik gebruik een Belkin als accesspoint en de KPN experiabox (van Siemens), maar die zullen er ongetwijfeld ook wel last van kunnen krijgen. Ik zal nog eens bij de instellingen kijken of die logs daar ook op automatische dump staat. Goeie tip.  

Spider: laat ons na het weekend svp gedetailleerd weten wat je allemaal vaststelt na eventuele aanpassingen.
Wij willen ook blijven (bij)leren en op dit forum kan er altijd weer iemand mee worden geholpen.
Succes.
¨ik respecteer u zoals ik ben¨
Herman Brood

Offline Spider

  • Lid
Geen internet bij draadloos router
« Reactie #18 Gepost op: 2008/10/28, 11:48:39 »
Daar ben ik weer. Heb de hele ochtend al lopen klooien en heb alle tips nagelopen. :)

Oke, het volgende kan ik nu mededelen: de verbinding valt (vooralsnog) niet meer uit. Ik heb de modus op G gezet (was voorheen op B en G) en de channel op 1 gezet. De overdracht is nog steeds traag. Het vreemde is, wanneer ik bijv. de url van deze site type, de overdacht erg traag is. Maar als ik er eenmaal op ben, en ik klik op de links, dan gaat alles wel snel. Wanneer ik vervolgens weer naar een andere site ga, en dan weer terug op deze kom, de overdracht in de eerste instantie traag is, maar eenmaal weer op de site, de overdracht weer normaal is. Dit geldt overigens voor alle sites.

De firmware die nu op de router zit is : v4.30.11. Als ik het goed heb, is de dit de laatste?
"We Must Become the Change We Want to See."- Mahatma Gandhi

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Geen internet bij draadloos router
« Reactie #19 Gepost op: 2008/10/28, 12:00:42 »
4.30.11 is inderdaad de nieuwste firmware: ik heb het even gecontroleerd bij mijzelf, want ik heb namelijk precies dezelfde router als jij.    :-)

Probeer eens om het ding terug te zetten op de standaard-fabrieksinstellingen.
Administration - Factory defaults - Restore factory defaults

Daarna alleen even je draadloze kanaal en je WPA-encryptie weer instellen. Ik raad trouwens aan, om te kiezen voor WPA2 Personal. Kies bij WPA algorithms voor AES en dus niet voor TKIP + AES.

Enfin, lees ook dit eens:
http://sites.google.com/site/computertip/draadlozeveiligheid

Offline Spider

  • Lid
Geen internet bij draadloos router
« Reactie #20 Gepost op: 2008/10/28, 12:08:08 »
Hey pjotr,

Ik had jouw site al geraadpleegd (doe ik wel vaker overigens ;)) en heb ook gekozen voor WPA2 Personal en AES. Erg vaag allemaal.

Ik weet niet of het relevant is, maar dit krijg ik bij iwconfig.

De pc

sushar@ubuntu:~$ iwconfig
lo        no wireless extensions.

eth0      no wireless extensions.

wmaster0  no wireless extensions.

wlan0     IEEE 802.11g  ESSID:"sushar"  
          Mode:Managed  Frequency:2.412 GHz  Access Point: 00:21:29:99:14:AE  
          Bit Rate=54 Mb/s   Tx-Power=27 dBm  
          Retry min limit:7   RTS thr:off   Fragment thr=2346 B  
          Link Quality=73/100  Signal level=-38 dBm  
          Rx invalid nwid:0  Rx invalid crypt:0  Rx invalid frag:0
          Tx excessive retries:0  Invalid misc:0   Missed beacon:0
De laptop

sushar@sushar-laptop:~$ iwconfig
lo        no wireless extensions.

eth0      no wireless extensions.

wmaster0  no wireless extensions.

wlan0     IEEE 802.11g  ESSID:"sushar"  Nickname:""
          Mode:Managed  Frequency:2.412 GHz  Access Point: 00:21:29:99:14:AE  
          Bit Rate=54 Mb/s   Tx-Power=27 dBm  
          Retry min limit:7   RTS thr:off   Fragment thr=2346 B  
          Power Management:off
          Link Quality=91/100  Signal level=-40 dBm  Noise level=-70 dBm
          Rx invalid nwid:0  Rx invalid crypt:0  Rx invalid frag:0
          Tx excessive retries:0  Invalid misc:0   Missed beacon:0
"We Must Become the Change We Want to See."- Mahatma Gandhi

Offline rja

  • Lid
Geen internet bij draadloos router
« Reactie #21 Gepost op: 2008/10/28, 12:42:55 »
Citaat van: Spider
Maar als ik er eenmaal op ben, en ik klik op de links, dan gaat alles wel snel. Wanneer ik vervolgens weer naar een andere site ga, en dan weer terug op deze kom, de overdracht in de eerste instantie traag is, maar eenmaal weer op de site, de overdracht weer normaal is. Dit geldt overigens voor alle sites.
Dat zou op DNS problemen kunnen wijzen.

Zijn er meer computer aangesloten op die router ?

En hebben die hetzelfde probleem ?

Offline Spider

  • Lid
Geen internet bij draadloos router
« Reactie #22 Gepost op: 2008/10/28, 12:47:12 »
Ja, ik ook een laptop erop aansloten en die geeft hetzelfde probleem.

Overigens draaien ze beiden op Hardy.
"We Must Become the Change We Want to See."- Mahatma Gandhi

Offline rja

  • Lid
Geen internet bij draadloos router
« Reactie #23 Gepost op: 2008/10/28, 13:31:56 »
Als je in een terminal :

dig www.fiets.nl

Komt er dan direct een antwoord of duurt dit even ?

Kan zijn dat je dnsutils moet installeren via :sudo apt-get install dnsutils

Heb je DNS servers goed instelt in de router ?

Kun je die dns servers pingen, als de dns server dat toelaat.

Offline Spider

  • Lid
Geen internet bij draadloos router
« Reactie #24 Gepost op: 2008/10/28, 16:39:40 »
Als dig www.fiets.nl krijg ik vrijwel direct antwoord.

sushar@ubuntu:~$ dig www.fiets.nl

; <<>> DiG 9.4.2-P2 <<>> www.fiets.nl
;; global options:  printcmd
;; Got answer:
;; ->>HEADER<<- opcode: QUERY, status: NOERROR, id: 21739
;; flags: qr rd ra; QUERY: 1, ANSWER: 1, AUTHORITY: 3, ADDITIONAL: 3

;; QUESTION SECTION:
;www.fiets.nl.                  IN      A

;; ANSWER SECTION:
www.fiets.nl.           3309    IN      A       194.187.78.68

;; AUTHORITY SECTION:
fiets.nl.               6909    IN      NS      ns7.ilse.nl.
fiets.nl.               6909    IN      NS      ns8.ilse.nl.
fiets.nl.               6909    IN      NS      ns6.ilse.nl.

;; ADDITIONAL SECTION:
ns6.ilse.nl.            138992  IN      A       62.69.177.12
ns7.ilse.nl.            138992  IN      A       62.69.184.65
ns8.ilse.nl.            138992  IN      A       80.79.42.110

;; Query time: 9 msec
;; SERVER: 195.241.77.55#53(195.241.77.55)
;; WHEN: Tue Oct 28 16:34:30 2008
;; MSG SIZE  rcvd: 153

sushar@ubuntu:~$
Ik zie ook dat de router zomaar uit het niets terug naar de fabrieksinstellingen is gesprongen. Zo had ik de netwerknaam gewijzigd in "sushar" is nu weer "linksys"geworden en ook het wachtwoord dat ik had ingesteld is foetsie. Heb het wachtwoord met bekabeling ingesteld, dus niet draadloos.

Het enige wat ik heb gedaan eigenlijk is een softe reset gegeven, omdat de internet verbinding weer was uitgevallen. Zou dat de reden kunnen zijn dat alles terug is naar de fabrieksinstellingen?

Ook als ik nu verbinding probeer te maken met de router, is de overdracht naar de router het heel erg traag. Zo nu en dan krijg ik ook de melding:

400 Bad Request

No request found.
:mad:
"We Must Become the Change We Want to See."- Mahatma Gandhi