Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Cups PDF print onder dezelfde filenaam  (gelezen 1873 keer)

Offline krommenek

  • Lid
Cups PDF print onder dezelfde filenaam
« Gepost op: 2010/04/12, 21:19:35 »
Hoi,

Heb CUPS PDF geïnstalleerd.
Deze werkt nadat ik in mijn HOME_dir eerst de map PDF heb moeten aanmaken.

Echter nu print ik iets naar deze PDF printer en slaat dat op onder de naam 'mail.pdf'
Als ik er nu direct weer iets achter aan print, wordt het vorige afgedrukte 'mail.pdf' bestand overschreven.

Waar kan ik instellen onder welke naam het PDF dokument moet worden opgeslagen en dat daar ook automatisch naar gevraagd wordt?

Groet,

Re: Cups PDF print onder dezelfde filenaam
« Reactie #1 Gepost op: 2010/04/12, 22:55:07 »
Voor instellen van Cups, open een browser en type in de adresbalk http://localhost:631/ en leef je uit. ;)
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline krommenek

  • Lid
Re: Cups PDF print onder dezelfde filenaam
« Reactie #2 Gepost op: 2010/04/13, 21:59:01 »
Hoi,

Ja dat begrijp ik!!

Maar kan iemand vertellen waar ik dit instel op de cups pagina.

Greetz...

Re: Cups PDF print onder dezelfde filenaam
« Reactie #3 Gepost op: 2010/04/13, 23:37:18 »
Ik heb nog eens dat PDF afdrukken bekeken, de documenten worden opgeslagen in de map /home/naam/PDF met de naam van het document(De map PDF was bij mij automatisch aangemaakt) Is dit hetzelfde dan wordt het oude inderdaad overschreven. Alleen als je bijv van uit OO Writer iets afdrukt en het vakje afdrukken naar bestand aanvinkt, kan je de naam veranderen en de map waar in het moet komen, alleen wordt het dan als Post Script document opgeslagen. In Cups kwam ik nog iets tegen over filters voor PDF maar daar ben ik nog niet uit.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Els

  • Lid
Re: Cups PDF print onder dezelfde filenaam
« Reactie #4 Gepost op: 2010/04/14, 00:15:32 »
Als ik iets wil printen (ik heb daarvoor niets extra's geïnstalleerd) dan kan ik altijd kiezen voor 'Printen naar bestand', en dan kiezen uit pdf of ps en zelf een naam voor het bestand en een map aangeven. De schermafdruk is uit 10.04, maar dat was ook in vorige versies al zo.

Re: Cups PDF print onder dezelfde filenaam
« Reactie #5 Gepost op: 2010/04/14, 09:46:37 »
Apart, zeker helemaal overheen gekeken??? Ik zal vanavond thuis nog eens kijken.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.