Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Tip voor Linux Mint: verander de standaardzoekmachine in Firefox, in Google  (gelezen 1074 keer)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Linux Mint heeft Yahoo ingesteld als standaardzoekmachine in Firefox. Bovendien heeft Mint het lastig gemaakt om Yahoo te veranderen in Google. Helaas, want veel mensen vinden Google prettiger....

Zo krijg je dat alsnog voor elkaar:
https://sites.google.com/site/computertip/zoekbalk

Doe er je voordeel mee!  :)
« Laatst bewerkt op: 2016/05/14, 22:39:35 door Pjotr »

Linux Mint heeft Yahoo ingesteld als standaardzoekmachine in Firefox. Bovendien heeft Mint het lastig gemaakt om Yahoo te veranderen in Google. Helaas, want veel mensen vinden Google prettiger....

Die is grappig. Mint heeft kennelijk een deal gesloten met Yahoo om wat extra inkomsten te verwerven, net zoals Firefox dat met Google heeft gedaan, en dan kom jij met de aanwijzing hoe je die Mint/Yahoo-koppeling teniet kunt doen maar niet zonder mij, een Adblock-gebruiker, te vragen mijn adblokker uit te zetten om jouw Google advertentie-inkomsten niet te blokkeren!

Ik heb hier geen (moreel) oordeel over, maar het woord 'tautologie' dringt zich aan me op... :-)
https://nl.wikipedia.org/wiki/Tautologie_%28logica%29

Ah, ik vergat deze in te sluiten.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Verbazingwekkend, dat er telkens weer mensen zijn die een behulpzaam bedoelde tip aangrijpen als aanleiding voor afkraken en negativiteit.

Enfin. Tot de mensen die deze en andere tips van mij wel op prijs stellen: geen zorgen, ik blijf ermee doorgaan.  :)

Negativiteit als deze is natuurlijk niet leuk, maar komt doorgaans van de "gebruikelijke verdachten". En ik kan gelukkig tegen een stootje.  De honden blaffen, maar de karavaan trekt verder.
« Laatst bewerkt op: 2016/05/15, 00:29:08 door Pjotr »

Offline valk

  • Lid
    • mpvalk
Als ik als buitenstaander naar dit draadje kijk, dan moet ik toch zeggen dat Paul op z'n zachtst gezegd een punt heeft....

Maar los van dat zou ik sowieso Google niet meer adviseren al standaard zoekmachine, hun data honger wordt wat te gortig. Ik gebruik daarom tegenwoordig startpage.com, dat zijn geanonimiseerde Google resultaten.

Ik bedank iedereen die hier nuttige tips aanbrengt.
Vooral als ze van Pjotr komen.

Er zullen waarschijnlijk velen mee geholpen zijn.

Herinner je hoelang het soms duurde eer je uiteindelijk een oplossing vond voor een probleem.
En als je het hier dan neerschrijft, komt er 'gezaag' over.
Ikzelf heb me al dikwijls ingehouden om hier iets melden waar ik lang op gezocht heb, om negatieve commentaren te ontwijken.
Want op alles wat er ooit gezegd wordt kan men meerdere meningen verwachten.

Wij willen toch ook niet dat Pjotr zou stoppen met zijn handige tips?
En voor wie er niet akkoord gaat met zo'n tip, laat deze gewoon links liggen.

Van mij zal je geen negatieve commentaar horen.
Ik kijk nu al uit naar de volgende tip van Pjotr.
Mint Cinnamon fan  Mint cinnamon-21.2   (vorige linux: LMDE-5 / Mint cinnamon-20+19+18+17 / Ubuntu-16+14+12)

Verbazingwekkend, dat er telkens weer mensen zijn die een behulpzaam bedoelde tip aangrijpen als aanleiding voor afkraken en negativiteit.
Afkraken en negativiteit? Waar lees je dat in vredesnaam?? En ook nog eens een usual suspect? Nou nou nou...
« Laatst bewerkt op: 2016/05/15, 09:48:40 door Paul Matthijsse »

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Dan zal ik het proberen goed te verwoorden:
Wat Pjotr doet, is een richtlijn aangeven, een manier waarop iets kan.
Het staat iedereen vrij, om daarvan af te wijken, maar vaak scheelt het wel een hoop zoek en test werk!
Ook kan je iets aanpassen, wat je zelf beter vindt, maar ook hierbij scheelt het vaak zoek en test werk.
Daarbij is de wiki  ook een belangrijke bron van informatie, deze twee zijn voor mij een belangrijke bron van Nederlandstalige informatie.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline vanadium

  • Lid
Afkraken en negativiteit? Waar lees je dat in vredesnaam?? En ook nog eens een usual suspect? Nou nou nou...
Ik vond je reactie eerlijk gezegd bij eerste lezing ook nogal ongewoon scherp en negatief klinken.

Offline RikRik

  • Lid
  De honden blaffen, maar de karavaan trekt verder.
leuke spreekwoorden   =D
Bedankt voor je tip.

Offline sidonia

  • Lid
Ik ben gewoon blij met alle tips.
Hier wordt niet gezegd, wat je moet doen, maar wat je kunt doen.
En ik ben oud en wijs genoeg, om te beslissen of ik de tips wil opvolgen.

Persoonlijk zou ik ook met een paar klikken https://www.startpage.com/ned/ toevoegen als zoekmotor om niet in de val van Google te trappen. Yahoo is minstens even erg, maar toch ....

Soit het is een mooie tip; je doet ermee wat je wilt natuurlijk.
Duckduck Go is natuurlijk ook een goede motor, maar minder gekend.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Ik vond je reactie eerlijk gezegd bij eerste lezing ook nogal ongewoon scherp en negatief klinken.
Merkwaardig. Ik wees slechts op een opmerkelijk patroon in de redenering van Pjotr. Niet voor niets schreef ik dat ik nergens een (moreel) oordeel over vel, een ieder doet wat hij of zij wil, binnen zekere grenzen. Ik was nergens negatief en ook niet scherp maar daar schijnt iedereen anders over te denken. In dat geval, excuses voor de kennelijk slechte woordkeuze. En nu gaan met die karavaan, aan mij zal het niet liggen.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
En nu gaan met die karavaan, aan mij zal het niet liggen.
Klinkt goed.  :)

Overigens, voor alle duidelijkheid: met "gebruikelijke verdachten" doelde ik niet op jou.
« Laatst bewerkt op: 2016/05/15, 23:47:57 door Pjotr »


Offline RikRik

  • Lid
http://mycroftproject.com/search-engines.html?country=NL
Bedankt voor deze lijst, werkt prachtig in Firefox, maar ook zeer handig voor de extensie  Search All in Google Chrome.