Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: nVidia drivers installeren onder Ubuntu 9.04  (gelezen 4540 keer)

Offline Wybren

  • Lid
nVidia drivers installeren onder Ubuntu 9.04
« Gepost op: 2009/04/23, 15:21:55 »
Hey,

Ik heb de vandaag uitgekomen Ubuntu geinstalleerd, maar normaal kreeg ik bij het installeren van vroegere versies gelijk na de installatie de vraag of ik de drivers voor mijn nVidia-videokaart wilde installeren, maar vandaag blijft deze melding uit. Hoe moet ik deze nu zelf installeren?

Ik heb al op Google gezocht, maar doordat deze versie nog zo nieuw is kon ik nog niks vinden. Alvast bedankt voor de hulp.

Re: nVidia drivers installeren onder Ubuntu 9.04
« Reactie #1 Gepost op: 2009/04/23, 15:28:40 »
Je moet bovenaan aan het scherm

Systeem > beheer > Hardware Drivers

Daar kan je ze aanvinken.

mvg
Arvid

Offline Wybren

  • Lid
Re: nVidia drivers installeren onder Ubuntu 9.04
« Reactie #2 Gepost op: 2009/04/23, 15:31:09 »
Je moet bovenaan aan het scherm

Systeem > beheer > Hardware Drivers

Daar kan je ze aanvinken.

mvg
Arvid

Heel gek, ik had hier al gekeken, maar omdat jij dit zei nog een keer gekeken en nu staan ze er opeens wel. Heel gek. Toch bedankt, dit kan weg.

Offline joop905

  • Lid
Re: nVidia drivers installeren onder Ubuntu 9.04
« Reactie #3 Gepost op: 2009/04/23, 17:20:27 »
kijk eens naar Nvidia-settings
Blijvende instellingen. Alt F2 >   Of Terminalvenster 
gksudo nvidia-settings

GrJ

Offline Roel1963

  • Lid
Re: nVidia drivers installeren onder Ubuntu 9.04
« Reactie #4 Gepost op: 2009/04/24, 09:42:28 »
Het lijkt wel of 9.04 dit automatisch installeert, zonder te vragen. Dat had ik tenminste bij mijn Broadcom netwerkkaart.

Offline Merel

  • Lid
Re: nVidia drivers installeren onder Ubuntu 9.04
« Reactie #5 Gepost op: 2009/04/24, 10:52:33 »
Het lijkt wel of 9.04 dit automatisch installeert, zonder te vragen. Dat had ik tenminste bij mijn Broadcom netwerkkaart.

Begrijp niet wat een netwerkkaart te maken zou hebben met nVidia drivers ????

Er is ook geen spraak van "automatisch" installeren zonder wat te vragen. (Er waren steeds problemen met nVidia drivers en nu ook weer.) Bovendien heb ik de installatie van versie 9.04 al van bij het begin gestopt, vanwege de melding (wel automatische warning !) dat  Ubuntu 9.04, de huidig gebruikte nVidia drivers niet kan gebruiken... voor de gebruikte videokaart !?


Ik zal dan ook verplicht worden om Canonical te vragen wat er dan wel kan worden gedaan om mijn videokaart te gebruiken ; want een link of een suggestie staan niet bij de warning vermeld. (Edit : Dit probleeem is intussen opgelost. De nVidia drivers zijn intussen geïnstalleerd. Niet via directe download, maar via Ubuntu zelf)

Ik heb al moeite genoeg gehad om tot een aannemelijke schermweergave te kunnen komen met versie 8.10LTS ! Waarom zou ik dan overgaan naar een nieuwe versie als men al meteen verwittigt dat de videodriver niet kan werken ??

Ik versta niet waar een "nieuwe versie" verbetering zou betekenen als men niet eens dezelfde drivers kan bewaren, waarbij een systeem met de huidige 8.10 uiteindelijk uitstekend werkt, al zij het na veel inspanningen !!!

« Laatst bewerkt op: 2009/04/28, 20:57:44 door Merel »
Twee  oude desktops Windows XP + Ubuntu 14.04

Offline Roel1963

  • Lid
Re: nVidia drivers installeren onder Ubuntu 9.04
« Reactie #6 Gepost op: 2009/04/24, 15:04:45 »
Het lijkt wel of 9.04 dit automatisch installeert, zonder te vragen. Dat had ik tenminste bij mijn Broadcom netwerkkaart.

Begrijp niet wat een netwerkkaart te maken zou hebben met nVidia drivers ????

Helemaal niets, behalve dan dat het allebei stukjes hardware zijn met restricted drivers. En daar had ik het over ;)

SlowFox1

  • Gast
Re: nVidia drivers installeren onder Ubuntu 9.04
« Reactie #7 Gepost op: 2009/04/28, 13:13:57 »
Na wat spelen heb ik een omweg gevonden:

Ga naar System->Administration->Hardware Drivers
Zie wat de recommend drivers zijn (bij mij was dat de nVidia 180)
Ga naar de Synaptics package Manager
Zoek de driver op selecteer de driver (de dependencies worden automatisch uitgezocht)
installeer,
Nu nog een keer bij Hardware Drivers-> selecteer je driver en activeer het. Reboot je systeem

een windows oplossing voor een linux probleem  :(
« Laatst bewerkt op: 2009/04/28, 13:18:15 door SlowFox1 »

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: nVidia drivers installeren onder Ubuntu 9.04
« Reactie #8 Gepost op: 2009/04/28, 13:42:50 »
Bovendien heb ik de installatie van versie 9.04 al van bij het begin gestopt, vanwege de melding (wel automatische warning !) dat  Ubuntu 9.04, de huidig gebruikte nVidia drivers niet kan gebruiken... voor de gebruikte videokaart !?

Ik zal dan ook verplicht worden om Canonical te vragen wat er dan wel kan worden gedaan om mijn videokaart te gebruiken ; want een link of een suggestie staan niet bij de warning vermeld.
Als voor je videokaart extra drivers of configuratieinstellingen nodig zijn kan je Ubuntu vaak wel installeren via de Alternate CD. Deze CD heeft een menu-gestuurd (dus niet-grafisch) installatieprogramma. Na de installatie is er geen verschil met een installatie van de normale CD en kan je de videokaart configureren of extra drivers toevoegen. Voor een voorbeeld van het installeren met de Alternate CD kan je kijken naar: http://wiki.ubuntu-nl.org/community/InstallatieHardyAlternate
Klik links bovenin op Documentatie

Re: nVidia drivers installeren onder Ubuntu 9.04
« Reactie #9 Gepost op: 2010/01/14, 04:30:25 »
Bij mij crasht hij bij het terug opstarten na installatie van de drivers nvidia 182 hij vindt zijn resolutie niet meer. En nog een vraagje het geluid en de glide van de mp4 en mp3 spelers configureren?


Alvast bedankt O0
URBAN FRONTMAN

Offline Lexaldo

  • Lid
Re: nVidia drivers installeren onder Ubuntu 9.04
« Reactie #10 Gepost op: 2010/01/14, 12:07:39 »
Bij mij crasht hij bij het terug opstarten na installatie van de drivers nvidia 182 hij vindt zijn resolutie niet meer. En nog een vraagje het geluid en de glide van de mp4 en mp3 spelers configureren?


Alvast bedankt O0
Is dat niet de 185?
Ik heb in Jaunty ook wel eens zoiets gehad en de enige oplossing was toen om de 173 driver te nemen.