Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Toshiba muis aansluiten?  (gelezen 2084 keer)

Toshiba muis aansluiten?
« Gepost op: 2017/11/07, 12:49:47 »
Muis was kapot. Haperde soms, en liep ook nog net zo vaak vast. Dus een andere gekocht.
Een Toshiba muis, en die moest aangesloten worden.

Uitgepakt. Valt er een driver-cd'tje uit het doosje. 'Geen linux' drivers natuurlijk.  :rolleyes:
Muis ingeplugd, en hij werkt meteen OOTB. Niks gelvl met installeren of zo. Of met weer eens de verkeerde of verouderde drivers op dat cd'tje en weer moeten downloaden waarvoor je eerst weer moet registreren en zo.
Gewoon die usb er in en prima werken.

Wat is linux toch elke keer weer verbazend schitterend handig.  =D
I ♥ Linux
(moest het even kwijt)
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

swake

  • Gast
Re: Toshiba muis aansluiten?
« Reactie #1 Gepost op: 2017/11/07, 13:31:48 »
Je topic is als opgelost gemarkeerd , maar wilde er dit even aan toe voegen.

Citaat
Muis was kapot. Haperde soms, en liep ook nog net zo vaak vast. Dus een andere gekocht.
Een Toshiba muis, en die moest aangesloten worden.

Misschien was het niet nodig geweest om een nieuwe muis te kopen .
Waarschijnlijk is of was de vorige een optische , als je ze omdraait zie je dan het rode optische lichtje wat bevuild kon zijn . Even met een wattenstokje reinigen en de muis doet het weer goed  ;)

Re: Toshiba muis aansluiten?
« Reactie #2 Gepost op: 2017/11/07, 13:50:23 »
Misschien was het niet nodig geweest om een nieuwe muis te kopen .
Waarschijnlijk is of was de vorige een optische , als je ze omdraait zie je dan het rode optische lichtje wat bevuild kon zijn . Even met een wattenstokje reinigen en de muis doet het weer goed  ;)

Bedankt voor de tip Swake. Ga ik zeker onthouden.
Was wel een kabel muis overigens, net als de nieuwe ook weer. Da optisch hoeft voor mij allemaal niet zo.

Die andere muis was oud en had iets los binnenin. Een old school mep deed hem soms weer heractiveren.  ^-^
Da ding was gewoon op, en dat kan ook wel met het intensieve gebruik hier wat hij jarenlang heeft moeten doorstaan.
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline ajjp

  • Lid
Re: Toshiba muis aansluiten?
« Reactie #3 Gepost op: 2017/11/07, 14:11:17 »
Citaat
Da optisch hoeft voor mij allemaal niet zo.
Nou, ik geloof niet dat je terug zou willen naar een muis met trackball.
Optisch is iets anders dan draadloos!

swake

  • Gast
Re: Toshiba muis aansluiten?
« Reactie #4 Gepost op: 2017/11/07, 14:18:39 »
Citaat
Die andere muis was oud en had iets los binnenin. Een old school mep deed hem soms weer heractiveren.  ^-^
Da ding was gewoon op, en dat kan ook wel met het intensieve gebruik hier wat hij jarenlang heeft moeten doorstaan.

Nog eentje met zo een balletje . hopelijk heb je ze niet weggeworpen want kan nog diienst doen als reserve muis .
Onderaan .
Zo eentje .



Even losmaken en binnenin met keukenpapier reinigen en het balletje ook .

Offline ajjp

  • Lid
Re: Toshiba muis aansluiten?
« Reactie #5 Gepost op: 2017/11/07, 15:32:05 »
Die moet je naar het museum brengen!

Offline rico70

  • Lid
Re: Toshiba muis aansluiten?
« Reactie #6 Gepost op: 2017/11/07, 15:54:57 »
Of op marktplaats zetten, pak je mss nog een paar euro ;)

Re: Toshiba muis aansluiten?
« Reactie #7 Gepost op: 2017/11/07, 16:44:47 »
Citaat
Da optisch hoeft voor mij allemaal niet zo.
Nou, ik geloof niet dat je terug zou willen naar een muis met trackball.
Optisch is iets anders dan draadloos!

Ow zo. Ik dacht dat optisch draadloos was.
Maar dan nog, da ding had sluiting wat na zijn gebruiksduur prima kan en vervanging verantwoord.  ^-^
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

swake

  • Gast
Re: Toshiba muis aansluiten?
« Reactie #8 Gepost op: 2017/11/07, 19:09:42 »
Zoals die ik  wat hoger laat zien heb ik nog eentje die je op een seriële poort moet aansluiten, dat is pas echt antiek .



Offline ajjp

  • Lid
Re: Toshiba muis aansluiten?
« Reactie #9 Gepost op: 2017/11/07, 20:05:23 »
Nu snap ik het; jouw huis is het museum.

Re: Toshiba muis aansluiten?
« Reactie #10 Gepost op: 2017/11/07, 20:07:27 »
Ja leuk Swake. Zo slingert er hier geloof ik nog wel ergens een rond. Evenals een serieeel toetsenbord.
Is toch nog wel eens handig om nog te hebben bij herstellen van pc's aangezien usb nog wel eens wil donderen.
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Re: Toshiba muis aansluiten?
« Reactie #11 Gepost op: 2017/11/07, 20:36:08 »
Zoals die ik  wat hoger laat zien heb ik nog eentje die je op een seriële poort moet aansluiten, dat is pas echt antiek .



Handig als je geen seriële poorten meer hebt op je computer. Toch maar proberen om in de usb aansluiting te proppen? =D
Kubuntu 20.04

Offline TopGear

  • Forumteam
Re: Toshiba muis aansluiten?
« Reactie #12 Gepost op: 2017/11/08, 13:40:42 »
Topic opgeschoond. NIET op de man spelen.

Re: Toshiba muis aansluiten?
« Reactie #13 Gepost op: 2017/11/08, 13:42:25 »
Wat is er onveilig aan een draadloze muis?
Ik gebruik ze op 3 verschillende machines en voel me hardstikke veilig.


swake

  • Gast
Re: Toshiba muis aansluiten?
« Reactie #14 Gepost op: 2017/11/08, 14:37:26 »
Citaat
Wat is er onveilig aan een draadloze muis?
Ik gebruik ze op 3 verschillende machines en voel me hardstikke veilig.

Mousejacking bijv.
https://www.mousejack.com/

Re: Toshiba muis aansluiten?
« Reactie #15 Gepost op: 2017/11/08, 14:38:28 »
Bij een draadloze muis zal het niet direct zo'n vaart lopen, maar een optical keyboard kan in elk geval heel simpel gelogd worden.
Hoe dan ook is optical meestal onbeveiligd, en je weet maar nooit dat daar een bug in zit wat een backdoor kan zijn.

Mijn filosofie is dat draadjes niet zomaar onderschept kunnen worden als alleen fysiek doorknippen, en draadloos (in welke vorm ook) wel. Dus hier waar mogelijk gewoon een draadje.
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Toshiba muis aansluiten?
« Reactie #16 Gepost op: 2017/11/08, 17:19:06 »
Bij een draadloze muis zal het niet direct zo'n vaart lopen, maar een optical keyboard kan in elk geval heel simpel gelogd worden.
Hoe dan ook is optical meestal onbeveiligd, en je weet maar nooit dat daar een bug in zit wat een backdoor kan zijn.
Spraakverwarring!
Optical = optisch is dus met licht.
Maar een draadloze muis en toetsenbord communiceren via bluetooth met de computer.
Bluetooth is een radio-verbinding en kan ook aan de andere kant van de muur worden afgetapt.
Het bereik is zeer beperkt, dus in de praktijk zal het wel meevallen, ik maak me geen zorgen hierover..........
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: Toshiba muis aansluiten?
« Reactie #17 Gepost op: 2017/11/08, 17:22:59 »
Bluetooth is een radio-verbinding en kan ook aan de andere kant van de muur worden afgetapt.
Het bereik is zeer beperkt, dus in de praktijk zal het wel meevallen, ik maak me geen zorgen hierover..........

Bereik van wifi is ook hooguit 30 meter zonder muren. En toch is dat ook zorgelijk.
Ik maak me helemaal niet snel zorgen, maar met een draadje helemaal niet. ;)

Het verbaasd me ook nog steeds hoe onveilig mensen wel niet bezig kunnen zijn. Zoals bankieren met een android app over wifi. Hoe onveilig kun je het maken.
« Laatst bewerkt op: 2017/11/08, 17:25:07 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Re: Toshiba muis aansluiten?
« Reactie #18 Gepost op: 2017/11/10, 17:51:10 »
Bij een draadloze muis zal het niet direct zo'n vaart lopen, maar een optical keyboard kan in elk geval heel simpel gelogd worden.
Hoe dan ook is optical meestal onbeveiligd, en je weet maar nooit dat daar een bug in zit wat een backdoor kan zijn.
Spraakverwarring!
Optical = optisch is dus met licht.
Maar een draadloze muis en toetsenbord communiceren via bluetooth met de computer.
Bluetooth is een radio-verbinding en kan ook aan de andere kant van de muur worden afgetapt.
Het bereik is zeer beperkt, dus in de praktijk zal het wel meevallen, ik maak me geen zorgen hierover..........

Ik evenmin.
Mijn draadloze muis maakt dan wel geen gebruik van BT, maar het resultaat zal hetzelfde zijn.

Als mijn muispijl ineens andere plaatjes aanwijst dan bedoeld, dan kijk ik wel wat de buurman aan het uitspoken is, hehehe.

Offline Tom

  • Lid
Re: Toshiba muis aansluiten?
« Reactie #19 Gepost op: 2017/11/10, 20:51:46 »
Zins Dec 2007 mijn trackball muis en werkt nog zeer goed (bedraad).
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: Toshiba muis aansluiten?
« Reactie #20 Gepost op: 2017/11/10, 20:54:48 »
Dat ging inderdaad ook gewoon goed Tom.
Al vind ik wel dat zo'n lampje makkelijker overal op werkt, waar zo'n balletje op veel soorten ondergrond niet lekker werkt wat een muismat voor zo'n bal redelijk noodzakelijk maakt. Dan is zo'n lampje wel handiger.
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Toshiba muis aansluiten?
« Reactie #21 Gepost op: 2017/11/10, 21:30:30 »
Meestal zit ik met de laptop, op een klein tafeltje, daar is niet echt ruimte om met een muis te "schuiven".
Dit doe ik dus meestal op mijn dijbeen (niet hartje zomer, dan is er een korte broek) en dat gaat al 5 jaar goed.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.