Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Geen driveletter bij externe harde schijf  (gelezen 739 keer)

Offline yoerak

  • Lid
Geen driveletter bij externe harde schijf
« Gepost op: 2012/05/07, 15:49:57 »
Hallo,

Ik heb sinds kort ubuntu als dual geinstalleerd. Het draait prima, alleen heb ik in het geval bij het aansluiten van een externe harde schijf een probleempje:  Er wordt geen driveletter toegegekend. De schijf is wel zichtbaar en leesbaar, maar de driveletter is nodig om bepaalde programma's te kunnen laten draaien die op de externe harde schijf staan.

Wellicht iets dergelijks gemound worden ofzo. Ik ben niet op technisch gebied nog niet zo erg thuis in Ubuntu. Hopelijk kan er via het forum tot een oplossing gekomen worden.

alvast bedankt,

Yoerak

Re: Geen driveletter bij externe harde schijf
« Reactie #1 Gepost op: 2012/05/07, 16:01:12 »
Driveletter? Ubuntu gebruikt geen driveletters. Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt, je probeert Windows-programma's te draaien middels Wine?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Geen driveletter bij externe harde schijf
« Reactie #2 Gepost op: 2012/05/07, 16:10:19 »
Je kunt de externe schijf voorzien van een partitie-etiket, dat maakt herkenning makkelijker.

Overigens wil je in Linux allereerst proberen of er autochtone Linuxvervangers zijn voor je Windowsprogjes. Da's altijd beter dan modderen met een emulator....

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Geen driveletter bij externe harde schijf
« Reactie #3 Gepost op: 2012/05/07, 16:10:27 »
Normaal zie je iets als /dev/sdc met een naam die vewijst naar de opslag capaciteit van de externe schijf.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline jan11000

  • Lid
Re: Geen driveletter bij externe harde schijf
« Reactie #4 Gepost op: 2012/05/07, 16:25:29 »
Misschien bedoel je war je de hd kunt vinden, in de map:
/media/.........
Hier staat je hd.

Met gparted of disc utility(schijf management), kun je zelf zien waar deze gemount is.