Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Wine Photoshop 7 foutmelding  (gelezen 8411 keer)

Sancho

  • Gast
Wine Photoshop 7 foutmelding
« Reactie #25 Gepost op: 2008/02/07, 19:59:45 »
Nog nooit met Win4Lin gewerkt... Ik heb VirtualBox

Khoop voor jou dat alles in orde is :)

Paat

  • Gast
Wine Photoshop 7 foutmelding
« Reactie #26 Gepost op: 2008/02/07, 20:59:33 »
Hmm, ik zie nu dat het programma blijkbaar maar 29 dagen geldig is (A) heb trouwens ook VirtualBox maar heb nog niet gekeken hoe dat werkt eigenlijk..
snapte eigenlijk ook niet hoe het daarmee moet (A) kan je misschien korte en simpele uitleg geven wat ik precies moet doen?

Wine Photoshop 7 foutmelding
« Reactie #27 Gepost op: 2008/02/07, 21:02:49 »
http://www.virtualbox.org/download/UserManual.pdf

als het hier niet mee lukt...;)


eigenlijk gewoon de wizard volgen in virtualbox...

Paat

  • Gast
Wine Photoshop 7 foutmelding
« Reactie #28 Gepost op: 2008/02/07, 21:11:15 »
Nice. thanx :)

Paat

  • Gast
Wine Photoshop 7 foutmelding
« Reactie #29 Gepost op: 2008/02/07, 22:00:58 »
ok, heb het geinstaleerd enzo en werkt stukken beter dan win4lin ! alleen hoe kan ik bestanden wisselen tussen VirtualBox windows en ubuntu? zie in de virtualbox alleen een cd drive maar ik weet niet hoe ik die in ubuntu kan vinden
ik wil bijvoorbeeld een aantal bestanden van home folder ubuntu naar die virtualbox windows hebben.

Sancho

  • Gast
Wine Photoshop 7 foutmelding
« Reactie #30 Gepost op: 2008/02/08, 07:21:37 »
Net boven het lijstje met de virtuele systemen staat SETTINGS. Als je daar op klikt kun je bepaalde dingen instellen ala USB, CD ROM, geluidskaart en SHARED Forlders. Dat laatste heb je dus nodig om te communiceren tussen Ubuntu en XP :)

Succes

Paat

  • Gast
Wine Photoshop 7 foutmelding
« Reactie #31 Gepost op: 2008/02/08, 12:40:54 »
ehm..als ik de settings aan klik krijg ik een melding: "Failed to access the USB subsystem".
Could not load the Host USB Proxy Service (VERR_FILE_NOT_FOUND). The service might be not installed on the host computer.
:S dus USB doet het niet..

en die shared folders lukt ook niet helemaal..als ik die error wegklik kan ik de andere instellingen wel wijzigen..heb nu bij shared folders dit staan:
-Machine Folders
      DATA (media/sda2) (dat is mijn dataschrijf)
      home (/home)
als ik nu weer virtualbox XP draai..zie ik nog geen mappen ofzo..moet ik ergens nog andere instellingen weizigen ofzo?

Machine folder

Sancho

  • Gast
Wine Photoshop 7 foutmelding
« Reactie #32 Gepost op: 2008/02/08, 12:54:40 »
Kijk hier eens: http://p4mansubuntublog.blogspot.com/ (je moet wel op doorverwijzing klikken, maar ik kan er ni op van mn werk.) Daar staat uitgelegd wat je moet doen voor die USB en shared folder.

Maar de shared folders vind je normaal terug bij de Netwerklocaties van XP

Paat

  • Gast
Wine Photoshop 7 foutmelding
« Reactie #33 Gepost op: 2008/02/08, 13:23:37 »
hmm, ik krijg nu die foutmelding niet meer..en kan nu ook USB drives toevoegen..maar als ik nu VirualBox XP start, vind hij mijn Externe HD niet, en digitale camera bijvoorbeeld, hij geeft als ik de digitale camera toevoeg de volgende melding:
"Not permitted to open the USB device check usbfs options"..

Via de link die je met gaf, kwam ik bij dit:

Citaat
sudo gedit /etc/init.d/mountdevsubfs.sh

Find this part:

    # Magic to make /proc/bus/usb work
    #
    #mkdir -p /dev/bus/usb/.usbfs
    #domount usbfs "" /dev/bus/usb/.usbfs -obusmode=0700,devmode=0600,listmode=0644
    #ln -s .usbfs/devices /dev/bus/usb/devices
    #mount --rbind /dev/bus/usb /proc/bus/usb


remove the # sign in front of the last 4 lines so it looks like this:


    # Magic to make /proc/bus/usb work
    #
    mkdir -p /dev/bus/usb/.usbfs
    domount usbfs "" /dev/bus/usb/.usbfs -obusmode=0700,devmode=0600,listmode=0644
    ln -s .usbfs/devices /dev/bus/usb/devices
    mount --rbind /dev/bus/usb /proc/bus/usb
dit heb ik gedaan..maar zit blijkbaar dus nog iets niet goed..

ook werkt het netwerk gedoe nog niet :S heb m'n home van ubuntu en m'n data schrijf bij shared folders gezet..maar gebeurt helemaal niks.. staat in windows geen netwerk o.i.d. en heb eigenlijk ook geen idee hoe ik dat evt kan aanmaken :S

Wine Photoshop 7 foutmelding
« Reactie #34 Gepost op: 2008/02/08, 13:29:54 »
ge moet even in de manual vanvirtualbox kijken, daar staat heel simpel uitgelegd hoe ge shared folders kunt instellen...zowel voor windows als linux guests...

ge moet ook een commando ingeven in de windows prompt zodat de shared folders zichtbaar worden...

Paat

  • Gast
Wine Photoshop 7 foutmelding
« Reactie #35 Gepost op: 2008/02/08, 14:00:44 »
waar moet ik dit:

From the command line, you can create shared folders using the the VBoxMan-
age command line interface; see chapter 8, VBoxManage reference, page 82. The
command is as follows:
VBoxManage sharedfolder add "VM name" -name "sharename"
                    -hostpath "C:\test"

doen? in snap "using the VBoxManage command line interface" niet...wat houdt dat ik ?

Wine Photoshop 7 foutmelding
« Reactie #36 Gepost op: 2008/02/08, 15:58:14 »
allez dan :), punt 4.4 in de usermanual:

Citaat van: vbox manual
Alternatively, on the Windows command line, use the following:
net use x: \\vboxsvr\sharename
While vboxsvr is a fixed name (note that vboxsrv would also work), replace
“x:“ with the drive letter that you want to use for the share, and sharename
with the share name specified with VBoxManage.
wat er dus op neer komt, stel eerst de folders in die ge wilt delen (hebt ge al gedaan blijkbaar, data en home), start daarna xp op, ga naar start=>uitvoeren, typ   cmd   en typ daar het commando: net use x: \\vboxsvr\sharename
waarbij x dus de schijfletter is die ge deze wilt geven en sharename dus home en DATA is...

Paat

  • Gast
Wine Photoshop 7 foutmelding
« Reactie #37 Gepost op: 2008/02/08, 16:26:47 »
nice (H) het folder sharen werkt :D nu alleen nog het probleem met de usb :S

als ik een usbstick o.i.d. er in doe, en ik doe via devices -> usb devices en dan die usb stick aanvink (om dus te mouten), krijg ik deze melding:
Citaat
"Not permitted to open the USB device check usbfs options"..
Maar alvast super bedankt dude :D je hebt me echt een super end op weggeholpen! nog een paar dingen voor mekaar krijgen en ik gooi mijn bestaande windows eraf en ga helemaal over naar ubuntu..waar ik dus via VirtualBox photoshop en Indesign ga draaien

BEDANKT MAN :D

Wine Photoshop 7 foutmelding
« Reactie #38 Gepost op: 2008/02/08, 16:38:57 »
haha graag gedaan hoor :)

ik gebruik geen usb device meer in virtualbox, maar vroeger had ik ook problemen om mijn externe harde schijf te zien in de virtuele windows...wat ik toen gewoon gedaan heb is dit:
maak een nieuwe shared folder aan, bijvoorbeeld uw volledige /media en voeg die toe in xp zoals met de mappen hierboven...als er dan een externe schijf/usb stick of wat dan ook word ingestoken, word hij gemount in ubuntu in /media...dus staat hij ook in uw shared folders in xp...dit gaat misschien wel iets trager, maar ik als ge niet wilt gaan zoeken en zoeken en zoeken, is dit wel een goede oplossing...

Paat

  • Gast
Wine Photoshop 7 foutmelding
« Reactie #39 Gepost op: 2008/02/08, 16:45:19 »
haha dude eigenlijk heel simpel maar het werkt perfect :D hij heeft nu mijn mp3 speler en alles geveonden :D

YOU MADE MY DAY :D

ga nu lekker heel windows er af pleuren en vol ubuntu draaien :D

thanx dude :)

Sancho

  • Gast
Wine Photoshop 7 foutmelding
« Reactie #40 Gepost op: 2008/02/08, 17:57:45 »
Ben blij dat we je hebben kunnen helpen :)

Voor je windows er af gooit: maak 100% zeker dat je een backup hebt van al je bestanden en dat je het zeker niet meer nodig hebt voor hardware. Ik had vb problemen met mn printer in het begin.

Grtz

Paat

  • Gast
Wine Photoshop 7 foutmelding
« Reactie #41 Gepost op: 2008/02/08, 18:40:17 »
heb ik inderdaad gedaan ja :) heb onderhand ubuntu weer geinstaleerd en windows er af gegooid..
ben nu via VirtualBox XP weer aant instaleren :) dus komt helemaal goed :D

Wine Photoshop 7 foutmelding
« Reactie #42 Gepost op: 2008/02/08, 19:19:08 »
Citaat van: Paat
ben nu via VirtualBox XP weer aant instaleren :)
en kleine tip voor in het vervolg: ga naar uw persoonlijke map, druk op ctrl+h, kopieer de map .virtualbox (let op de punt) naar een externe harde schijf oid...als ubuntu terug is geinstalleerd, zet ge die map gewoon terug op precies dezelfde plaats...
hierin zitten al uw instellingen van virtualbox + uw geinstalleerde virtuele machines...dan zit ge niet telkens opnieuw te installeren...

natuurlijk gaat dit niet op als ge een aparte /home partitie hebt en alleen ubuntu opnieuw installeerd, dan blijft hij sowieso staan...


nuja, fijn dat het werkt zoals ge het wilt! :)

Paat

  • Gast
Wine Photoshop 7 foutmelding
« Reactie #43 Gepost op: 2008/02/09, 10:46:48 »
haha, kom je net te laat mee gezien ik het al opnieuw heb geinstaleerd :P en net als je dacht van me af te zijn kom ik weer met een probleem ;)

heb alles gedaan en het werkt ook wel..alleen loopt de verkenner steeds vast :S kan niet in met mappen komen (zowel de C windows schrijf , als de shared folders) hij moet ik gewoon de shared folders ff opnieuw doen? of ligt het aan m'n instelling o.i.d. ?

kan ook niet opnieuw de shared folders instellen omdat hij ziet dat ik ze al heb gemaakt (folder naam gedoe already in use) en kan ze ook neit verwijderen o.i.d. omdat hij in de verkenner vast loopt :S

Paat

  • Gast
Wine Photoshop 7 foutmelding
« Reactie #44 Gepost op: 2008/02/11, 22:04:26 »
iemand al enig idee hoe ik dit kan verhelpen? moet namelijk voor school photoshop e.d. weer gebruiken..en kan het nu niet op m'n XP via virtualbox zetten omdat de verkenner flipt..dit is omdat het sharen van de folders denk ik niet helemaal goed is gegaan :S hoe kan ik via een windows command de shared folders (net use) verwijderen?

Paat

  • Gast
Wine Photoshop 7 foutmelding
« Reactie #45 Gepost op: 2008/02/11, 22:38:26 »
Welke instellingen moet ik trouwen doen bij de Remote settings en de serial ports?

Wine Photoshop 7 foutmelding
« Reactie #46 Gepost op: 2008/02/12, 12:11:40 »
remote display en serial ports moet ge niks instellen, tenzij ge een serieel apparaat wilt gaan gebruiken of uw vm wilt laten overnemen...

om shared folders te wissen heb ik dit even geprobeerd: ge start windows op, rechts onder in het venster van virtualbox staat zo een mapje...rechtse muisknop op klikken en er opent een venstertje, klik daar op de mappen die ge wilt verwijderen en klik op het verwijderen icoontje rechts...druk op ok en ga naar de verkenner, klik rechts op de shared folder en kies voor " verbinding verbreken"...

nu natuurlijk, als verkenner al vastloopt bij het opstarten ervan zal dit niet lukken...ik vind ook niet meteen info over hoe ge het terug met een commado kunt omdraaien...

kunt ge misschien eens precies uitleggen wat er gebeurd/misloopt? anders moet ge eens op het virtualbox forum gaan vragen, maar ik weet niet of ge daar snel antwoord gaat krijgen...


edit: hier mensen die ook trage shared folders hebben, laatste post vandaag, dus ze zullen er nog wel op verder gaan: http://forums.virtualbox.org/viewtopic.php?t=4078&highlight=shared+folder

en hier wat over de shared folders verwijderen (wat dus blijkbaar niet makkelijk is): http://forums.virtualbox.org/viewtopic.php?t=2020&highlight=shared+folder

Paat

  • Gast
Wine Photoshop 7 foutmelding
« Reactie #47 Gepost op: 2008/02/12, 16:15:10 »
nou mijn probleem is dus dat zodra ik een folder ga sharen, de verkenner meteen vast loopt
als ik de shared folders weghaal, en dan windows opstart krijg ik een melding dat het netwerk fouten heeft, dan kan ik m'n shared folders in XP disconnecten. Hierna loopt windows weer soepel, ook de verkenner

als ik dan de shared folders in VB aanmaak, dan windows opstart, de commando's uitvoert:
(vb: net use x: \\vboxsvr\home ) gaat het nog goed (hij geeft geen fout melding o.i.d.) maar als ik dan de verkenner opstart loopt hij weer vast...dus gaat met het netwerk verbinden iets fout ofzo :S

Paat

  • Gast
Wine Photoshop 7 foutmelding
« Reactie #48 Gepost op: 2008/02/12, 16:50:02 »
Ok heb werkt nu wel :) heb het probleem gevonden..

heel dom, maar het enige wat ik heb gedaan is geupdate van versie 1.5.2 naar versie 1.5.4 en klaar, het sharen werkt en alles werkt nu naar behoren :) las op het forum van virtualbox (links die Nunslaughter gaf) dat iemand dat had gedaan en het toen wel werkte :)

Bij deze iedereen bedankt voor het helpen :D werkt nu perfect en ik ben nu een blije dude :D

BEDANKT :D

Wine Photoshop 7 foutmelding
« Reactie #49 Gepost op: 2008/02/12, 18:25:10 »
ah tegek dan :)

ge moet de repo van virtualbox toevoegen, dan update hij automatisch via de updatemanager van ubuntu, is misschien wat makkelijker...
doe in de terminal:
sudo gedit /etc/apt/menu.lst

kopieer/plak de volgende regel helemaal onderaan het bestand toe:
deb http://www.virtualbox.org/debian gutsy non-free

opslaan en afsluiten, nu in de terminal:
wget -q http://www.virtualbox.org/debian/innotek.asc -O- | sudo apt-key add -
(let hier op het laatste streepje!)
dan:
sudo apt-get update

normaal zouden hier nu geen foutmeldingen mogen komen (zoja, kunt ge gewoon die regel terug verwijderen uit het bestand, dus geen paniek ;)) en krijgt ge bij de volgende versie van virtualbox deze automatisch binnen...