Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Media player connectivity add-ons werkt niet in Hardy heron  (gelezen 2579 keer)

Offline tryer

  • Lid
Media player connectivity add-ons werkt niet in Hardy heron
« Gepost op: 2008/05/01, 01:31:58 »
het lukt me niet Media player connectivity (add-ons in Firefox) te installeren in hardy. Ik kijk vaak journaal op de computer, zit ik naar zoń klein beeldje te kijken. met media-player connectivity kun je voorkeuren aangeven. Dit kan nog steeds denk ik bij bewerkingen-voorkeuren-toepassingen, maar dat is veel ingewikkelder, ik kon bijv. VLC player niet bereiken op die manier.

Kan media-player-connectivity toch geïnstalleerd worden ?

Offline siegi

  • Lid
Media player connectivity add-ons werkt niet in Hardy heron
« Reactie #1 Gepost op: 2008/05/01, 01:35:58 »
Deze is nog niet beschikbaar voor firefox 3.

Offline Dave

  • Lid
Media player connectivity add-ons werkt niet in Hardy heron
« Reactie #2 Gepost op: 2008/05/01, 09:48:30 »
er staat ook bij dat die alleen geschikt is voor oudere versies.

Offline tryer

  • Lid
Media player connectivity add-ons werkt niet in Hardy heron
« Reactie #3 Gepost op: 2008/05/01, 12:47:34 »
Hoe kan ik dan bijv naar "laatste journaal" kijken in een groter beeld dat automatisch wordt weergegeven. Bij Ubuntu 7.10 kon ik door het aangeven bij media player connectivity kiezen voor VLC, en zodoende ook een groter beeld hebben (2 x normale grootte, of volledig scherm). in firefox kan ik naar Bewerken-Voorkeuren-Toepassingen gaan, maar hoe kan ik dan aangeven welke mediaplayer ik moet gebruiken bij bijv. een site als het laatste journaal ? Ik weet niet eens wat voor type weergave het is !

Wie helpt ?

Offline siegi

  • Lid
Media player connectivity add-ons werkt niet in Hardy heron
« Reactie #4 Gepost op: 2008/05/01, 13:52:24 »
Bij mplayer plugin kan je gewoon rechtsklikken op de video en kiezen voor volledig scherm.

Offline tryer

  • Lid
Media player connectivity add-ons werkt niet in Hardy heron
« Reactie #5 Gepost op: 2008/05/01, 14:12:06 »
Beste Siegi, bedankt voor je meedenken, maar ik ben nog niet verder. Ik weet niet eens welk programma gebruikt wordt bij het kijken naar bijv. "laatste journaal". Er wordt op een klein schermpje het journaal weergegeven. Met de rechtse muisknop aantikken, levert niks op, krijg ik niks tezien !

Offline jemark

  • Lid
Media player connectivity add-ons werkt niet in Hardy heron
« Reactie #6 Gepost op: 2008/05/01, 14:42:43 »
Je kunt deze plugin: https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/6543  installeren

Dan kan je wel de Media Connectivity add-on werkend krijgen. Ik gebruikt hetzelf ook met VLC / Mplayer in Hardy Firefox 3 beta 5. VLC gebruikt ik voor Windows bestand types (radio/tv streaming van de NL zenders)

Laat me weten of het is gelukt.
Mark

Offline tryer

  • Lid
Media player connectivity add-ons werkt niet in Hardy heron
« Reactie #7 Gepost op: 2008/05/01, 15:11:00 »
beste jemark: ik heb de add-on Nightly Tester Tools 2.0.1 geïnstalleerd. Maar kan nog steeds niet media Player Connectivity installere, hij geeft aan dat deze add-on voor oudere versies van Firefox geschikt is.

Weten jullie nog een oplossing ?

Offline jemark

  • Lid
Media player connectivity add-ons werkt niet in Hardy heron
« Reactie #8 Gepost op: 2008/05/01, 17:41:46 »
Citaat van: tryer
beste jemark: ik heb de add-on Nightly Tester Tools 2.0.1 geïnstalleerd. Maar kan nog steeds niet media Player Connectivity installere, hij geeft aan dat deze add-on voor oudere versies van Firefox geschikt is.

Weten jullie nog een oplossing ?
Beste tryer: Dit is de link voor verdere uitleg:
http://www.tectonic.co.za/?p=2331

Bij mij werkt het wel.

Mark

Offline tryer

  • Lid
Media player connectivity add-ons werkt niet in Hardy heron
« Reactie #9 Gepost op: 2008/05/01, 20:57:35 »
beste Jemark,

het lukt me niet om de media player connectivity te downloaden, ook niet na aanwijzingen opgevolgd te hebben, van de website die je aangaf. het probleem is dat de button die je moet aanklikken, niet geactiveerd wordt om bruikbaar te zijn. Na Nightly Tester Tools geïnstalleerd te hebben ga ik naar tabblad Extensies, druk op de knop "override all compatibility", vervolgens opnieuw opstarten, dan naar Add-ons, naar media player connectivity, verolgens lukt het downloaden niet, knop blijft inactief.

ik denk dat ik voorlopig zonder zal moeten doen, of ik gebruik de oude versie van Ubuntu

LeoCardinaals

  • Gast
Media player connectivity add-ons werkt niet in Hardy heron
« Reactie #10 Gepost op: 2008/05/01, 22:13:42 »
@tryer. ik neem aan dat je het hier bekijkt (voorbeeld):http://player.omroep.nl/?aflid=6968095. Als dit zo is kun je het volgende doen:
- klik op het carret-sign (hoedje genoemd in het Nederlands) naast het speaker symbooltje in het bovengenoemd scherm.
- kies 'Openen met Totem mediaplayer'
- in Totem krijg je dan een 'Zoeken naar geschikte codec' venster. Klik op de Zoekopdracht button.
- installeer het getoonde gstreamer pakket
Als het goed is kun je nu in een groter scherm in Totem kijken naar het journaal.

Offline tryer

  • Lid
Media player connectivity add-ons werkt niet in Hardy heron
« Reactie #11 Gepost op: 2008/05/02, 02:14:53 »
beste Leo, bedankt voor je antwoord

ik heb minuten lang zitten zoeken naar een "hoedje naast een speaker-symbooltje". Vergeefs ! Misschien omdat jij een andere player gebruikt ? Als je wilt kan ik je een emailtje sturen met een schermafdruk. Het enige wat ik kan doen merkte ik, is inzoomen met muis en Ctrl-toets, maar dat is nou niet de geëigende weg.

KSR

  • Gast
Media player connectivity add-ons werkt niet in Hardy heron
« Reactie #12 Gepost op: 2008/05/02, 03:06:59 »
Citaat van: Dave
er staat ook bij dat die alleen geschikt is voor oudere versies.
Soms best wel jammer dat er een tijd overheen gaat, en mekaar niet aansluit.

Offline Hanssun

  • Lid
Media player connectivity add-ons werkt niet in Hardy heron
« Reactie #13 Gepost op: 2008/05/02, 07:20:00 »
Citaat van: tryer
het lukt me niet Media player connectivity (add-ons in Firefox) te installeren in hardy. Ik kijk vaak journaal op de computer, zit ik naar zoń klein beeldje te kijken. met media-player connectivity kun je voorkeuren aangeven. Dit kan nog steeds denk ik bij bewerkingen-voorkeuren-toepassingen, maar dat is veel ingewikkelder, ik kon bijv. VLC player niet bereiken op die manier.

Kan media-player-connectivity toch geïnstalleerd worden ?
Goedermoregn tryer,

je moet even de mplayer plugin voor Firefox installeren en dan moet die het toch echt doen zoals siegi al zei.


Gr Hans

Offline jemark

  • Lid
Media player connectivity add-ons werkt niet in Hardy heron
« Reactie #14 Gepost op: 2008/05/02, 09:25:18 »
Citaat van: tryer
beste Jemark,

het lukt me niet om de media player connectivity te downloaden, ook niet na aanwijzingen opgevolgd te hebben, van de website die je aangaf. het probleem is dat de button die je moet aanklikken, niet geactiveerd wordt om bruikbaar te zijn. Na Nightly Tester Tools geïnstalleerd te hebben ga ik naar tabblad Extensies, druk op de knop "override all compatibility", vervolgens opnieuw opstarten, dan naar Add-ons, naar media player connectivity, verolgens lukt het downloaden niet, knop blijft inactief.

ik denk dat ik voorlopig zonder zal moeten doen, of ik gebruik de oude versie van Ubuntu
Dit is de directe link naar de plugin die je wil installeren:
https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/downloads/file/2285/mediaplayerconnectivity-0.8.3-fx+fl+mz+ns+zm.xpi

Open dit in Firefox 3 beta 5 nadat je "override all compatibility" hebt aangeklikt.

PS: Eventueel kun je het xpi bestandje ook slepen in het schermpje waar de andere add-ons staan.

Succes
Mark

Offline tryer

  • Lid
Media player connectivity add-ons werkt niet in Hardy heron
« Reactie #15 Gepost op: 2008/05/02, 11:54:34 »
beste Hanssun, ik heb alle plugins geinstalleerd die staan opgenoemd: multi-media installeren na installatie, ook die van mplayer-plugin.

Beste Jemark: als ik de link, die je aangeeft aanklik (na override all compatability), dan kan ik de extensie installeren, maar dan geeft hij aan, dat deze niet geschikt is voor deze versie van Firefox,(can cause damage)  ik kan hem wel installeren met : force install.  Doen ??????????????????????????

Bedankt voor jullie meedenken !

Offline jemark

  • Lid
Media player connectivity add-ons werkt niet in Hardy heron
« Reactie #16 Gepost op: 2008/05/02, 12:09:43 »
Citaat van: tryer
beste Hanssun, ik heb alle plugins geinstalleerd die staan opgenoemd: multi-media installeren na installatie, ook die van mplayer-plugin.

Beste Jemark: als ik de link, die je aangeeft aanklik (na override all compatability), dan kan ik de extensie installeren, maar dan geeft hij aan, dat deze niet geschikt is voor deze versie van Firefox,(can cause damage)  ik kan hem wel installeren met : force install.  Doen ??????????????????????????

Bedankt voor jullie meedenken !
Beste tryer: "force install" gewoon doen. Bij mij werkt die gewoon. Je kunt de Nightly Tester Tools add-on altijd later verwijderen als de Firefox 3 geen beta meer is en/of wanneer je add-ons zonder die Nightly Tools ook werken.

Mark

LeoCardinaals

  • Gast
Media player connectivity add-ons werkt niet in Hardy heron
« Reactie #17 Gepost op: 2008/05/02, 12:35:30 »
Citaat van: tryer
beste Leo, bedankt voor je antwoord

ik heb minuten lang zitten zoeken naar een "hoedje naast een speaker-symbooltje". Vergeefs ! Misschien omdat jij een andere player gebruikt ? Als je wilt kan ik je een emailtje sturen met een schermafdruk. Het enige wat ik kan doen merkte ik, is inzoomen met muis en Ctrl-toets, maar dat is nou niet de geëigende weg.
Kijk eens in Firefox 3 bij Extra --> addons en dan de plugins tabblad of Totem Web Browser Plugin is geinstalleerd.
Zo niet, ga naar Synaptic en installeer totem-mozilla. Als deze geinstalleerd is, dan zou de journaal website totem moeten openen zoals ik al eerder beschreven heb.

Succes

PS het kan zijn als je andere media player plugins in Firefox geinstalleerd heb, dat je deze moet verwijderen, voordat Firefox de totem plugin pakt om media te tonen.

Offline tryer

  • Lid
Media player connectivity add-ons werkt niet in Hardy heron
« Reactie #18 Gepost op: 2008/05/02, 22:49:37 »
Beste Jemark, sorry dat ik wat laat reageer, de hele dag weggeweest. Ook na "force install" blijkt dat de add-ons zich niet wil laten installeren. Dus maar wachten tot er een andere komt.

Beste Leo, bedankt voor je tipn na installeren van nieuwe plugins, kan ik in ieder geval het beeld al schermgroot vergroten, dus voorlopig ben ik hiermee tevreden. Ik gebruikte vaak VLC voor Website-tv kijken, kon ik instellen, grootte 1x, 2x, schermgroot.

Bedankt voor jullie hulp !

Media player connectivity add-ons werkt niet in Hardy heron
« Reactie #19 Gepost op: 2008/05/02, 23:01:40 »
Je had ook gewoon Firefox3 eruit kunnen slopen en Firefox2 kunnen installeren.....