Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: ubuntu blijft rebooten tijdens het installeren  (gelezen 488 keer)

Offline Trabor

  • Lid
ubuntu blijft rebooten tijdens het installeren
« Gepost op: 2015/01/03, 01:35:31 »
Ik gebruik Ubuntu al langer, maar ben geen expert. Nu heb ik een nieuwe schone desktop met MoBo: MSi A78M-E45 en een AMD A806600K bios.

Op mijn laptop heb ik met 'startup disk creator' een opstart USB gemaakt en hiermee probeer ik mijn desktop met Ubuntu 14.04 te installeren. Ik kies voor de optie 'Install ubuntu' (of ' try ubuntu without installing') en ik krijg hierna het keuze-menu waar ik een taal zou moeten kunnen kiezen, echter tijdens het laden van deze pagina reboot mijn desktop keer op keer. Ik kom gewoon niet verder. Dit probleem schijnt vaker voor te komen en ik heb gezocht op diverse fora, maar ik heb er nog geen oplossing voor gevonden (of ik snapte het niet).

Als iemand mij hierbij kan helpen, ben ik 'm eeuwig dankbaar... 

Offline jan11000

  • Lid
Re: ubuntu blijft rebooten tijdens het installeren
« Reactie #1 Gepost op: 2015/01/03, 06:22:04 »
Maak de usb stick opnieuw.
Download de iso opnieuw, en check de checksum.
Dacht dat met booten van de iso, je de spatie kunt indrukken(bij kleine vierkant), dacht dat daar een controle van de iso ingebouwd zat.
Andere usb stick proberen.

https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/linux/+bug/1372169

Misschien installeren proberen met nomodeset kiezen. En later de videokaart installeren.
Installatie  starten, dan spatie drukken, daar nomodeset kiezen, en dan verder installeren.

Dit kun je ook proberen,
I installed the system via Ubuntu 12.04.4 because I did not realise that
some bootoption (radeon.dpm=0) also would do it.
But I noticed that 12.04.4 started the Live environment much faster than 14.04.
Also after install, the system booted much faster and as I mentioned already,
it did not have the reboot-issue with the radeon driver.
At least I did not experience it.


« Laatst bewerkt op: 2015/01/03, 06:29:12 door jan11000 »

Re: ubuntu blijft rebooten tijdens het installeren
« Reactie #2 Gepost op: 2015/01/03, 12:24:25 »
Ander mogelijkheid om te proberen: installeer Unetbootin (zit in het softwarecenter/Synaptic) en maak de usb daarmee. Soms helpt dat.

Offline Trabor

  • Lid
Re: ubuntu blijft rebooten tijdens het installeren
« Reactie #3 Gepost op: 2015/01/03, 13:52:29 »
He! dank voor jullie hulp, ik heb schijnbaar een oplossing gevonden, namelijk het volgende:

In het scherm waar ik kan kiezen voor de optie 'install ubuntu'  maak ik gebruik van de optie 'e', waarna ik in een scherm kom en daar enter ik 'nomodeset'  tussen 'quiet' en 'splash'.

http://askubuntu.com/questions/431534/how-to-set-nomodeset-grub2-before-ive-installed-ubuntu

En nu reboot ie dus niet meer! Dit heb ik ook maar ergens vandaan gegoogled, ik heb geen idee wat het betekent of wat het voor consequenties heeft. Heeft dit met de videokaart te maken? (ik heb geen seperate grafische kaart)

« Laatst bewerkt op: 2015/01/03, 13:54:26 door Trabor »

Offline Trabor

  • Lid
Re: ubuntu blijft rebooten tijdens het installeren
« Reactie #4 Gepost op: 2015/02/06, 20:06:37 »
Hi allemaal, laatst had ik problemen met mijn installatie van ubuntu, deze kreeg ik wel geinstalleerd, maar hij resette telkens 1 minuut na het rebooten. Ik heb daar een oplossing voor gevonden, en ubuntu draait nu nog steeds stabiel.

Echter nu wil ik Kali naast ubuntu installeren op een lege partition, dat is ook gelukt, maar nu krijg ik hetzelfde probleem met kali dat ik eerst met ubuntu had, namelijk telkens resetten. Tijdens het installeren van kali was mij ook 'beloofd' dat ik bij het opstarten zou kunnen kiezen tussen kali of ubuntu. Maar dat krijg ik niet te zien, hij start gewoon direct ubuntu, als ik dmv f11 kali start, reset hij dus telkens. Weet iemand een oplossing voor dit probleem?

Offline daniel

  • Lid
Re: ubuntu blijft rebooten tijdens het installeren
« Reactie #5 Gepost op: 2015/02/15, 09:54:16 »
Trabor

Als ik het goed begrijp is jou grub geinstalleerd op ubuntu /dev/sdx

start ubuntu op en ga vanuit de terminal venster naar sudo gedit /boot/grub/grub.cfg
kijk hierin voor de doorstart tijd die hij nodig heeft om door te starten.

Je kunt ook de grub update uitvoeren door:  sudo update-grub
« Laatst bewerkt op: 2015/02/15, 10:00:40 door daniel »

Offline jan11000

  • Lid
Re: ubuntu blijft rebooten tijdens het installeren
« Reactie #6 Gepost op: 2015/02/15, 10:00:42 »
Hier staanmisschien tips in, https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/linux/+bug/1372169
bootoption (radeon.dpm=0) also would do it

The Bug is NOT fixed with Kernel 3.17-rc6. The machine still reboots randomly when using the free radeon driver, of hier een nieuwere versie proberen, of met nomodeset installeren , dan fabrieks driver installeren.