Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST in/met Lucid] Evolution attachments openen / opslaan erg traag  (gelezen 1365 keer)

Offline Wiley

  • Lid
Hallo,

Sinds Karmic is Evolution erg traag met het openen danwel opslaan van (grote) attachments (2,5 MB duurt zo'n 25 seconden!). Ik kan er helemaal nagenoeg niets over vinden, op één post na in het Engelse forum. Zoek ik slecht of is het een nagenoeg uniek probleem?

Grtz. Wiley
« Laatst bewerkt op: 2010/05/04, 19:18:04 door Wiley »

Re: Evolution attachments openen / opslaan erg traag
« Reactie #1 Gepost op: 2009/11/30, 22:15:35 »
Ik heb er zelf nog niets van gemerkt, maar dat zal vooral komen omdat ik Mozilla Thunderbird als e-mail client gebruik, die vind ik zelf iets fijner en uitgebreider, maar dat is een kwestie van smaak, en daar valt niet over te twisten. Maar misschien is het eens een poging waard om te proberen en te vergelijken met Evolution, zeker op het gebied van bijlagen openen omdat je daar problemen mee ervaart.
Is het bij Evolution niet misschien zo dat ie de content (bijlages en dergelijke dus) pas van de server haalt zodra je ze wilt openen (dat verklaart de wachttijd), zo werkt dat bij sommige (meestal) portable clients voor zover ik me kan herinneren. Neus eens rond in de instellingen van Evolution zou ik zeggen.

Re: Evolution attachments openen / opslaan erg traag
« Reactie #2 Gepost op: 2009/11/30, 23:21:10 »
Sinds Karmic is Evolution erg traag met het openen danwel opslaan van (grote) attachments (2,5 MB duurt zo'n 25 seconden!).
Hallo, ik kan je niet helpen, maar kan wel melden dat ik hier geen last van heb. Ook Karmic en Evolution, en ook bijvoegsels van enkele MB's...

Offline Wiley

  • Lid
Re: Evolution attachments openen / opslaan erg traag
« Reactie #3 Gepost op: 2009/11/30, 23:37:53 »
vreemd, wordt een interessante zoektocht dan.

@Melvin: interessante tip maar in de instellingen heb ik niets gevonden. Een simpele test voor de servertheorie faalt helaas ook: als ik het netwerk afsluit voordat ik het attachment open heb ik hetzelfde probleem.

Iets wat ik net bedenk: ik gebruik de .evolution map uit Jaunty in een fresh Karmic install (aparte home). Dan is de kans reëel dat het toch een configuratiekwestie is vanwege incompatibele configuratiebestanden.
Zal het eens uitproberen met een 'verse' gebruiker.

Re: Evolution attachments openen / opslaan erg traag
« Reactie #4 Gepost op: 2009/11/30, 23:40:39 »
Hallo, dat geloof ik niet, ik heb ook een aparte /home en ben/heb sinds een aantal weken üpgegrädett naar 9.10, vanaf 9.04. Geen problemo's hier.

Offline Wiley

  • Lid
Re: Evolution attachments openen / opslaan erg traag
« Reactie #5 Gepost op: 2009/11/30, 23:56:15 »
@Paul: je hebt gelijk. Ook in een voorheen evolution-loze user doet 'ie het heel traag.
Ook merk ik nu: opslaan van het hele bericht (test was 2.1 MB) op het bureaublad doet 'ie razendsnel.
Misschien is het de base64 decoder...

(edit: ietsje verduidelijkt)
« Laatst bewerkt op: 2009/12/01, 18:58:12 door Wiley »

Offline Wiley

  • Lid
Re: Evolution attachments openen / opslaan erg traag
« Reactie #6 Gepost op: 2009/12/01, 18:57:28 »
Niemand een idee hoe ik check of het aan de base64 encoding ligt? Anders gezegd: hoe kom ik erachter of Evolution een standaard lib gebruikt daarvoor?

Offline Wiley

  • Lid
Re: Evolution attachments openen / opslaan erg traag
« Reactie #7 Gepost op: 2010/01/31, 13:55:14 »
Laatste bump, na 2 maanden en nog steeds hetzelfde probleem. Er is bar weinig over te vinden.

Offline Wiley

  • Lid
Re: Evolution attachments openen / opslaan erg traag
« Reactie #8 Gepost op: 2010/05/04, 19:17:23 »
Alleen berichten van mezelf, maar als laatste nu: voor mij opgelost met Lucid. Wat het was, zullen we wel nooit weten.