Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Automatisch verbinden wi-fi uitzetten hoe?  (gelezen 2048 keer)

Offline John K

  • Lid
Automatisch verbinden wi-fi uitzetten hoe?
« Gepost op: 2016/01/17, 13:44:27 »
Ik wil automatisch verbinden van wi-fi verbinding uitzetten middels terminal, kan dit?

Groet John

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Automatisch verbinden wi-fi uitzetten hoe?
« Reactie #1 Gepost op: 2016/01/17, 14:36:02 »
Ik wil automatisch verbinden van wi-fi verbinding uitzetten middels terminal, kan dit?

Groet John
Waarom via de terminal? Je kunt het immers ook gewoon uitzetten in Netwerkbeheer. Kwestie van vinkje weghalen....

Re: Automatisch verbinden wi-fi uitzetten hoe?
« Reactie #2 Gepost op: 2016/01/17, 23:50:03 »
Ubuntu? Als je toch rechtsboven in het menu wifi uit zet staat het toch ook nog uit bij een volgende keer opstarten? Staat het toch uit tot je het weer aan zet?
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline Henkp

  • Lid
Re: Automatisch verbinden wi-fi uitzetten hoe?
« Reactie #3 Gepost op: 2016/01/18, 11:44:15 »
Ubuntu? Als je toch rechtsboven in het menu wifi uit zet staat het toch ook nog uit bij een volgende keer opstarten? Staat het toch uit tot je het weer aan zet?

Even uit testen, dan weet je het.  =D

En bij een Laptop heb je ook de mogelijkheid om het met je " FN " toets en een andere F toets in te drukken. Lees je handleiding van de Laptop!
Dit is voor mijn Toshiba I5 Laptop:  Gebruik de FN+F12 voor de Wifi aan/uit zetten.

Re: Automatisch verbinden wi-fi uitzetten hoe?
« Reactie #4 Gepost op: 2016/01/18, 11:45:51 »
Ubuntu? Als je toch rechtsboven in het menu wifi uit zet staat het toch ook nog uit bij een volgende keer opstarten? Staat het toch uit tot je het weer aan zet?

Even uit testen, dan weet je het.  =D

Ik dacht dat ook al vaker gedaan te hebben, vanwaar mijn reactie. Maar ik kon het even niet testen dus bracht ik het met enige twijfel.
TS kan dit inderdaad even testen.
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline Henkp

  • Lid
Re: Automatisch verbinden wi-fi uitzetten hoe?
« Reactie #5 Gepost op: 2016/01/18, 11:53:26 »
Ubuntu? Als je toch rechtsboven in het menu wifi uit zet staat het toch ook nog uit bij een volgende keer opstarten? Staat het toch uit tot je het weer aan zet?

Even uit testen, dan weet je het.  =D

Ik dacht dat ook al vaker gedaan te hebben, vanwaar mijn reactie. Maar ik kon het even niet testen dus bracht ik het met enige twijfel.
TS kan dit inderdaad even testen.

Maak allemaal niet zo veel uit.
Alleen de TS heeft met die uitleg nu nog een extra mogelijkheid, om zijn Wifi uit te kunnen zetten.  =D

Re: Automatisch verbinden wi-fi uitzetten hoe?
« Reactie #6 Gepost op: 2016/01/18, 13:03:46 »
Sjah. Als er een knopke direct beschikbaar in beeld zit waarom dan moeilijk doen in terminal?  ^-^
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline John K

  • Lid
Re: Automatisch verbinden wi-fi uitzetten hoe?
« Reactie #7 Gepost op: 2016/01/18, 17:55:22 »
Ik kan de vinkjes niet weghalen in netwerkbeheer, scherm is te klein. Is er een manier om te zorgen dat de vinkjes standaard niet aanstaan? Ik weet dat ik wireless kan uitschakelen, maar ik wil per bekende verbinding het vinkje al dan niet weghalen.

Offline jolo

  • Lid
Re: Automatisch verbinden wi-fi uitzetten hoe?
« Reactie #8 Gepost op: 2016/01/18, 20:00:43 »
Ik wil automatisch verbinden van wi-fi verbinding uitzetten middels terminal, kan dit?
Dat zou je in Ubuntu 14.04 kunnen doen via terminalvenstercommando

  nmcli nm wifi off  [Enter]

Wifi terug inschakelen gaat via commando

  nmcli nm wifi on  [Enter]

Voor Ubuntu 15.04 en 15.10 zou je het kunnen proberen via commando

  nmcli radio wifi off  [Enter]

Wifi terug inschakelen gaat via commando

  nmcli radio wifi on  [Enter]

Dit bovenstaande komt van http://askubuntu.com/questions/597116/how-to-disable-wireless-from-command-line 
Hoofd PC januari 2018 HP Compaq Elite 8300 SFF Windows 10 & Xubuntu 18.04.3
PC 2011 Asus P8Z68-V Pro i7 2600K 8 GB RAM GT730 Xubuntu test pc
PC 2007 Asus P5B E6600 2GB RAM 8800GTS  
Notebook 2008 Lenovo ThinkPad R61i 8932GMG 2,5 GB RAM

Offline Nero

  • Lid
Re: Automatisch verbinden wi-fi uitzetten hoe?
« Reactie #9 Gepost op: 2016/01/20, 14:00:10 »
Ik kan de vinkjes niet weghalen in netwerkbeheer, scherm is te klein.
Indien de knoppen cq selecties met de muis niet te bereiken zijn: met de Alt-toets ingedrukt kan je een venster met de muis verplaatsen zonder noodzakelijk de titelbalk van het venster te pakken.