Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Seamless Virtualbox  (gelezen 4779 keer)

Offline #!

  • Lid
    • tuxtopia
Seamless Virtualbox
« Gepost op: 2008/08/16, 19:37:02 »
Beste mensen,

Ik ben serieus aan het ondezoeken om weer helemaal over te stappen naar ubuntu, maar wil bijvoorbeeld itunes graag gebruiken. Ik Ben hiervoor bezig met virtualbox en windows XP

Dit draait perfect, makkelijke installatie klik klik! en het werkt.. Maar nu probeer ik seamless te draaien, dit werkt eigenlijk ook goed, behalve als ik in mijn XP alle vensters sluit, en dus alleen een startbalk zou willen zien.. hier gaat hij etteren en zie ik bijvoorbeeld stukken windows door linux heen, b.v een ubuntu wallpaper gemixt met de xp wallpaper.

Heb ik wat verkeerd gedaan, of hoort dit gewoon zo? Ik heb alle 3d effecten wel aanstaan.

Seamless Virtualbox
« Reactie #1 Gepost op: 2008/08/16, 19:39:19 »
Je kan moeilijk zeggen dat het zo "hoort", maar het is wel een vrij veel voorkomend gedrag.  Ik heb het ook, en ik draai zelfs geen compiz...
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline #!

  • Lid
    • tuxtopia
Seamless Virtualbox
« Reactie #2 Gepost op: 2008/08/16, 19:41:52 »
ah, wel jammer want het ziet er zo ongezond uit :), mensen met meer positiever nieuws?

Offline dallco

  • Lid
    • stormsail.nl
Seamless Virtualbox
« Reactie #3 Gepost op: 2008/08/16, 22:54:01 »
In het windows menu bij opstarten heb ik de calculator (je kan denk ik ook je itunes gebruiken ) toegevoegd. Dit venstertje staat altijd open dan gaat het goed. Je zou je calculator kunnen verstoppen achter je taakbalk! Wie weet komt er in de toekomst een echte oplossing voor. Ik stoor mij er in ieder geval niet aan op deze manier.


In de taakbalk van ubuntu (of op je bureaublad kan natuurlijk ook als je die gebruikt)  heb ik twee starters gemaakt die de volgende opdrachtregels bevatten de naam van je VM machine moet je zonder aanhalingstekens toevoegen.

Met deze save je de VM machine
VBoxManage controlvm "naam van je VM machine" savestate

En met deze wek je hem weer
VBoxManage startvm "naam van je VM machine"

De lol is dat de VM machine dan in de actuele toestand opgeslagen wordt op je schijf. Het opstarten van windows gaat dan super snel.
Blije (L)Ubuntu gebruikende familie  12.04 en 13.10

Offline #!

  • Lid
    • tuxtopia
Seamless Virtualbox
« Reactie #4 Gepost op: 2008/08/17, 07:44:09 »
dat is op zich wel een goeie tip (Y), werkt wel heel snel dat seamless en heb nu idd me calculator verstopt.

Vind het zoiezo al een mooi goed werkend systeem, ik heb wel is photoshop nodig op m'n werkplaatst (ai/psd bestanden omzetten voor onze website) en dat is me tot nu toe nog niet gelukt in ubuntu.