Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: herstellen verloren bestand mogelijk?  (gelezen 1103 keer)

Offline robertbee

  • Lid
herstellen verloren bestand mogelijk?
« Gepost op: 2017/06/22, 14:11:37 »
Hallo Mensen,

Ik ben nieuw op dit forum. Sinds een tijd heb ik Ubuntu, nu heb ik wat bitcoins gekocht en deze opgeslagen op een USB stick, de usb stick is weggeraakt.

Het bestand is opgeslagen geweest op de computer, hierna heb ik het bestand geknipt en geplakt in de USB-stick. Op dit moment staat het bestand niet meer op de computer(voor zover ik kan zien) Ik heb er een printscreen gemaakt en bewerkt in Shotwell Photomanager daarna opgeslagen op de computer en overgezet op de USB stick.

Ik hoor graag of dit nog te herstellen zou zijn door een expert?

Hoor graag van jullie,
Robert van Brummelen

 

Re: herstellen verloren bestand mogelijk?
« Reactie #1 Gepost op: 2017/06/22, 14:51:05 »
Als ik het zo lees is het al even geleden. Dan is de kans klein.

Maar er zijn inderdaad programma's waarmee je verwijderde data terug kunt proberen te halen.
Zoek met softwarecentrum of synaptic maar eens naar 'recovery'.
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline robertbee

  • Lid
Re: herstellen verloren bestand mogelijk?
« Reactie #2 Gepost op: 2017/06/22, 16:37:16 »
bedankt voor je antwoord

ok
in shotwell viewer kan ik ''vorige afbeelding'' klikken
hiermee ga je dus in de tijd terug, maar ik moet wat verder in de tijd terug, ongeveer eind mei was het

wel software programma is hiervoor het meest geschikt?

hartelijke groet,
Robert
« Laatst bewerkt op: 2017/06/22, 16:43:20 door robertbee »

Re: herstellen verloren bestand mogelijk?
« Reactie #3 Gepost op: 2017/06/23, 11:44:01 »
Als je met shotwell een afbeelding bekijkt staat deze afbeelding nog gewoon op je pc. Als deze van je pc verwijderd is kun je hem met shotwell ook niet bekijken.
Als de afbeelding die je zoekt niet verwijderd is moet je hem met je bestandsbeheerder ook gewoon kunnen vinden.

Als de afbeelding echt verwijderd is moet echt een recovery-programmatje gebruiken.
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore