Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: s3 savage installeren?!  (gelezen 613 keer)

Wim_Jager

  • Gast
s3 savage installeren?!
« Gepost op: 2008/01/02, 10:22:09 »
Hallo Ubuntero' s!

Op een wat oudere computer heb ik ubuntu 6.06 geinstalleerd, echter heb ik het idee dat het grafisch driver nog niet goed geinstalleerd is, aangezien ik in het terminalvenster " glxgears" intypte, en die tandwielen gingen niet bepaald draaien.

Mijn videokaart is een Diamond Viper Z200, 32 MB, en via google heb ik gezocht dat er een s3 savage chip op moet zitten.

dus mijn vraag is hoe ik deze moet installeren: in de synaptic staat xserver-xorg-driver-savage al geinstalleerd, maar de grafische prestaties zijn echter nog niet verbeterd. dus wat ik dacht, misscien kan iemand mij uitleggen hoe ik in die xorg servergevalding kom  zodat ik dat driver kan selecteren?!

Met vriendelijke groet en nog de beste wensen voor het nieuwe jaar :) ,

Wim

Offline Soul-Sing

  • Lid
s3 savage installeren?!
« Reactie #1 Gepost op: 2008/01/02, 10:41:35 »
die viper zal geen 3d acceleratie opleveren helaas.

s3 savage installeren?!
« Reactie #2 Gepost op: 2008/01/02, 10:43:07 »
OK, 6.06 (Dapper Drake) is een Long Term Support, maar waarom kies je niet voor de nieuwste versie 7.10 (Gutsy Gibbon) ?  Die maakt het installeren van drivers een pak gemakkelijker en is er enorm op vooruit gegaan in de herkenning van (ook oudere) hardware.  Klik hierboven op "Documentatie" en je vindt wel ergens de link naar een downloadpagina.
Als je toch bij Dapper blijft, probeer dan eens in de terminal: sudo dpkg-reconfigure -phigh xserver-xorgOveral ja en amen op zeggen, bedienen met TAB en de binnenste ENTER-toets.
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Wim_Jager

  • Gast
s3 savage installeren?!
« Reactie #3 Gepost op: 2008/01/02, 10:55:51 »
Citaat
OK, 6.06 (Dapper Drake) is een Long Term Support, maar waarom kies je niet voor de nieuwste versie 7.10 (Gutsy Gibbon) ?  Die maakt het installeren van drivers een pak gemakkelijker en is er enorm op vooruit gegaan in de herkenning van (ook oudere) hardware.
Ik snap jou punt, maar om nu Gutsy op m' n pentium 2 te zetten, lijkt mij niet zo' n goed idee. Maar in ieder geval bedankt, dan zal ik er aan denken als ik Ubuntu nog eens op mijn snelle thuiscomputer zal zetten.

als dit videokaartje n iet sneller kan draaien, geeft ook niet, ik hoef toch geen grote grafische taken uit te voeren ;), Ubuntu gaat al een heel stuk sneller dan de windows 95 die hier eerst opstond :D

Wim

Offline Soul-Sing

  • Lid
s3 savage installeren?!
« Reactie #4 Gepost op: 2008/01/02, 11:10:17 »
dapper is prima verder. ik geloof nog 1 jaar ondersteuning.( updates)
gewoon de vesa driver dan maar...