Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Vandaag verschijnt Ubuntu 12.04.4 (vierde en laatste puntversie van 12.04 LTS)  (gelezen 795 keer)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
In de loop van vandaag verschijnt Ubuntu 12.04.4, oftewel de vierde en laatste puntversie ("Service Pack 4") van 12.04 LTS!

Ook Xubuntu 12.04.4 verschijnt vandaag; Lubuntu doet niet mee met de puntversies, dus daarvoor verandert er niets.

Let op: als je nu al 12.04 draait, dan is dit niet interessant voor je: door het binnenhalen van de gewone updates wordt je systeem namelijk vanzelf 12.04.4.

Ubuntu 12.04.4 is een iso met kernelsprong, naar een nieuwere kernel dus. Daarom vooral interessant voor nieuwe installaties op splinternieuwe apparatuur.

Xubuntu 12.04.4 heeft een iso zonder kernelsprong, met de oorspronkelijke LTS-kernel 3.2.x (3.2.0-58). Oudere apparatuur is daarbij de primaire doelgroep.

Nog even wachten; wie ziet 'm vandaag als eerste verschijnen op de servers van Ubuntu?   :)
« Laatst bewerkt op: 2014/02/06, 10:21:36 door Pjotr »

Offline Tom

  • Lid
http://cdimage.ubuntu.com/xubuntu/precise/daily-live/current/

Ik denk je zit hier al mee goed ,op misschien een enkele update na.
« Laatst bewerkt op: 2014/02/06, 10:56:28 door Tom »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
http://cdimage.ubuntu.com/xubuntu/precise/daily-live/current/

Ik denk je zit hier al mee goed ,op misschien een enkele update na.
Dat is vals spelen, dat telt niet mee.....  =D

Hij is pas echt verschenen als-ie op de officiële pagina staat, hè....  :)

Offline Stefan22

  • Lid
Hij is er staat op www.ubuntu.com
« Laatst bewerkt op: 2014/02/06, 19:33:16 door Stefan22 »

Cauldriva

  • Gast
Op www.ubuntu.com staat nu dat je Ubuntu 12.04.4 kan downloaden, alleen krijg ik nog 404 Not Found.

Edit: Via een andere mirror kan ik hem wel downloaden.

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht

Ubuntu 12.04.4 is een iso met kernelsprong, naar een nieuwere kernel dus. Daarom vooral interessant voor nieuwe installaties op splinternieuwe apparatuur.

Xubuntu 12.04.4 heeft een iso zonder kernelsprong, met de oorspronkelijke LTS-kernel 3.2.x (3.2.0-58). Oudere apparatuur is daarbij de primaire doelgroep.

Ja, ik snap nu waarom. Ik heb hier een oud maar erg fris laptopje met Xubuntu 12.0.4 met een Pentium Mobile. Die Pentium is Non-PAE. Die heeft die oude kernel nodig. Het ding draait trouwens geweldig! En de accu ook. Die houdt het nog steeds drie uur vol. Volgens mij is deze laptop nauwelijks gebruikt.
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Offline Tom

  • Lid
Voila heb hem ,ook al een opstartbare Stick gemaakt en kort uitgetest ,prima !
Xubuntu natuurlijk  =D
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.