Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Firefox-problemen? Herstart met uitgeschakelde add-on's  (gelezen 584 keer)

Firefox-problemen? Herstart met uitgeschakelde add-on's
« Gepost op: 2018/02/16, 17:55:57 »
Misschien weet iedereen dit al, maar wanneer Firefox problemen vertoont is het een goed idee om het programma te starten met uitgeschakelde add-on's. Die optie zit onder de Help-ingang van het menu.

Zo heb ik de laatste weken nogal wat tijd verspild om er achter te komen waarom de Google-agenda ineens niet meer correct op m'n scherm werd getoond: de bovenste rij met opties (zoals maandweergave of Spring naar vandaag) was in FF niet te zien maar in Chromium wel. Pas vandaag zag ik die optie om de add-on's uit te schakelen en ja hoor, probleem meteen verholpen. Bleek door een add-on genaamd 'I don't care about cookies' te komen...

Offline a.j.

  • Lid
Re: Firefox-problemen? Herstart met uitgeschakelde add-on's
« Reactie #1 Gepost op: 2018/02/17, 13:40:23 »
Beste Paul,
I don t care ........... is eigenlijk  oude koek (oude cookie) bijgewerkt 29 -12 2017.
Mijn ervaring is .bij addons ,ZELF updates aantikken,ondanks automatisch bijwerken aangevinkt!!
En niet iedere add-on is even betouwbaar. Zelf spyware/zombie gehad in niet /oude bijgewerkte add-on.
Waarbij ik Zombie had, dit erachter gekomen door een voor een Schone installatie en weer add-on toevoegen.
DUS NIET IEDERE add-on zomaar toevoegen.
vr.gr.a.j.

Offline Tom

  • Lid
Re: Firefox-problemen? Herstart met uitgeschakelde add-on's
« Reactie #2 Gepost op: 2018/02/17, 15:24:17 »
Ik met een Add-On in Firefox en in Chrome beide Browsers gaven bericht uw Java werkt knudde ,na een middagje zoeken bleek het > No Script Suite Lite K < te zijn die eraf geflikkerd en alles werkt weer goed  O0
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: Firefox-problemen? Herstart met uitgeschakelde add-on's
« Reactie #3 Gepost op: 2018/02/17, 20:41:08 »
Dus concludeer ik dat add-on's die zich met Java of Javascript bezighouden, niet altijd even correct werken...

Offline Tom

  • Lid
Re: Firefox-problemen? Herstart met uitgeschakelde add-on's
« Reactie #4 Gepost op: 2018/02/18, 16:46:57 »
Dus concludeer ik dat add-on's die zich met Java of Javascript bezighouden, niet altijd even correct werken...

Juist !.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.