Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: online spelletjes/uitzending gemist/radio  (gelezen 874 keer)

Offline aksy

  • Lid
online spelletjes/uitzending gemist/radio
« Gepost op: 2007/01/12, 20:30:45 »
Hallo,

Ik heb sinds kort linux op een extra harde schijf staan. In eerste instantie bedoeld voor de kinderen. Wil namelijk niet constant mijn Windows-XP zakelijke omgeving in gevaar brengen. Helaas is nog de meeste zakelijke software gebaseerd op windows.

Op zich kunnen de kinderen er goed mee uit de voeten. Maar er ontbreken bij diverse online site, zgn plugins. Nu weet ik ongeveer hoe ik iets moet installeren, maar niet precies.

Maar het belangrijkste ik weet niet exact welke software/drivers ik moet installeren. Binnen Forum zie ik vergelijkbare onderwerpen, maar voor mijn gevoel altijd net even anders.

Een voorbeeld
De kinderen vinden het jammer dat ze niet alle spellen op bv. spele.nl kunnen benaderen. Het scherm blijft soms zwart, andere keer alleen geluid.

Vaak staat op de forums installeer xxx, Echter dan staat dit niet onder pakketbeheer.

Kan iemand mij uitleggen wat ik moet installeren. Ik werk op dit moment met 6.06 Op dit moment eigenlijk geen nieuwe software toegevoegd.

Alvast bedankt.

Offline siegi

  • Lid
online spelletjes/uitzending gemist/radio
« Reactie #1 Gepost op: 2007/01/12, 20:52:12 »
Spelletjes op internet zijn vaak ook gebassseerd op acitve x,  Dit is een van de grote lekken in internet explorer btw en niet of niet goed ondersteund.  
Anderzijds zijn er ook spelletjes die gebasseerd zijn op java, flash dit werkt voor 100 percent onder linux.  
Voor het bekijken van nieuwsuitzending en radio uitzendingen heb je de codecs nodig

Ik denk dat je dus best voor deze vragen even deze wiki doorneemt, als het niet duidelijk is vraag je het maar.

https://wiki.ubuntu.com/NlRestrictedFormats

Offline eendje

  • Lid
online spelletjes/uitzending gemist/radio
« Reactie #2 Gepost op: 2007/01/12, 21:19:29 »
Even geprobeerd... er zitten ook shockwave spelletjes tussen. DIe werken ook niet op Ubuntu.
Een dag niets geleerd is een dag niet geleefd!
Ik blog dus ik besta!
__________________________________________________________
Een vraag? Heb je al eens gekeken op: http://wiki.ubuntu-nl.org/FAQ?

Offline aksy

  • Lid
online spelletjes/uitzending gemist/radio
« Reactie #3 Gepost op: 2007/01/12, 22:23:31 »
bedankt voor de informatie.

ik heb nu inderdaad beeld en geluid bij radio en televisie.

Het was even zoeken hoe en waar ik de sourcelist moest aanpassen, maar middels enig zoeken, de oplossing gevonden. Invoeren in terminal
gksudo gedit /etc/apt/sources.list en daarna betreffende link toevoegen.

nb. bepaalde spelletjes werken inderdaad niet, maar dat is dan niet anders.

Offline siegi

  • Lid
online spelletjes/uitzending gemist/radio
« Reactie #4 Gepost op: 2007/01/12, 22:31:17 »
er zijn ook heel veel spelletjes die je kan installeren uit de ubuntu repo's hoor..
ik vind bv supertux, planet penguin racer en trigger wel tof