Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Gerechtigheid voor GIMP(ers)  (gelezen 1222 keer)

Gerechtigheid voor GIMP(ers)
« Gepost op: 2013/10/07, 15:08:12 »
In het nieuwste nummer van het bekende foto- en videoblad ZOOM.NL staat een workshop GIMP.
Eindelijk. Ik had 't al veel eerder verwacht, maar uiteindelijk dan toch: gerechtigheid en erkenning!
Dat de andere bladen snel mogen volgen...

Offline bwman

  • Lid
Re: Gerechtigheid voor GIMP(ers)
« Reactie #1 Gepost op: 2013/10/09, 23:21:27 »
heb hem hier liggen, was 1 van de redenen waarom ik het blad gekocht heb. vorige aflevering stond in de digiphotopro ook een artikeltje in van gimp vooral nu  fotoshop als abonnement komt werd gimp aangeduid als een mooie vervanger als je niet de uitgebreide functies nodig hebt
firefighter is not something you do..........
                                         its something you are
nexus 5,  huawei P9 lite, Nokia 7 plus , mint cinamon,
Saab enthousiast

Bazzertje

  • Gast
Re: Gerechtigheid voor GIMP(ers)
« Reactie #2 Gepost op: 2013/10/18, 08:42:25 »
Gimp is voor mij een heel fijn gratis programma. Een nadeel is wel dat veel instellingen niet vastgezet kunnen worden en na afsluiten van Gimp weer terug gaan in standaard instelling.  Maar je kunt er veel mee doen en in de discussies tussen Gimpers en Photoshoppers zeg ik vaak: Als het met Gimp niet lukt om een mooie foto uit de hoge hoed te toveren dan is of je camera niet in orde of jij kunt niet fotograferen. :-)

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Gerechtigheid voor GIMP(ers)
« Reactie #3 Gepost op: 2013/10/18, 09:25:01 »
Als het met Gimp niet lukt om een mooie foto uit de hoge hoed te toveren dan is of je camera niet in orde of jij kunt niet fotograferen

Ja! Moet je ook het verschil in reactie eens zien als je precies hetzelfde zegt tegen een kijker maar dan inplaats van "GIMP" "Photoshop" zegt. Ik doe alles in GIMP (RAW via Ufraw incluis). Heel tevreden mee. En wedden dat ik het programma nog niet voor de helft goed door heb?

Leve GIMP!

met vriendelijke groeten,

Just Vecht
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Gerechtigheid voor GIMP(ers)
« Reactie #4 Gepost op: 2013/10/18, 09:51:08 »
vorige aflevering stond in de digiphotopro ook een artikeltje in van gimp vooral nu  fotoshop als abonnement komt werd gimp aangeduid als een mooie vervanger ....
Het aardige is dat 'we' dit al voorspeld hadden: http://forum.ubuntu-nl.org/algemeen-42/photoshop-alleen-nog-te-huur-kans-voor-linux/msg872955/#msg872955

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Gerechtigheid voor GIMP(ers)
« Reactie #5 Gepost op: 2013/10/23, 21:38:00 »
Ik heb inmiddels het artikel met veel plezier gelezen. Erg mooi opgezet en lekker leesbaar met die beknopte items.

Goed werk, ZOOM! Ook zonder onze liefde voor open source een uitstekend artikel voor menig amateur fotograaf ... . Zelf ook wat van geleerd.

groeten

Just Vecht
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Bazzertje

  • Gast
Re: Gerechtigheid voor GIMP(ers)
« Reactie #6 Gepost op: 2013/10/29, 15:57:58 »
Op mijn Facebook kun je zien wat ik zoal met Gimp doe en wat er dus mogelijk is. Op deze pagina tref je meerde oudere racers aan (2 x Bartol en 1 x Yamaha) die ik gewoon buiten bij de eigenaar achter het huis heb gefotografeerd. Daarna in Gimp de achtergrond aangepast. Uiteraard is dit maar een klein stukje van de mogelijkheden die Gimp bied.

https://www.facebook.com/ben.looijen.1

Offline Jenske

  • Lid
Re: Gerechtigheid voor GIMP(ers)
« Reactie #7 Gepost op: 2013/10/30, 00:40:43 »
Ik gebruik al jaren GIMP en heb nog nooit een "normale" transformatie gezien voor Photoshop die je in GIMP niet kan doen. Let wel: ik ben géén professioneel gebruiker, maar durf toch beweren dat ik heel wat functies gebruik, die in de klassieke boeken over fotobewerking met Photoshop worden toegelicht.

Een nadeel van GIMP: het is soms moeilijk om voldoende en zinnige uitleg te krijgen over de betekenis van de Nederlandstalige vertalingen van functies. Maar da's een algemeen probleem van Nederlandse vertalingen in een overwegend Angelsaksische IT-wereld.
.. Kubuntu 23.10 op een ...
.. geen idee welk computermerk, 32 Gbyte RAM, 4 Gbyte video-RAM