Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Audacious "aan queue toevoegen" optie  (gelezen 807 keer)

Audacious "aan queue toevoegen" optie
« Gepost op: 2011/02/12, 13:53:27 »
Ik gebruik Audacious voor het afspelen van muziek. Deze muziek staat op een Windows machine. In Nautilus kan ik de muziek via de rechtermuis knop laten afspelen met audacious als de netwerkschijf gemount is. Echter, zou ik ook de optie "aan audacious queue toevoegen" willen hebben, maar deze optie bestaat niet. Ik weet dat je met "Nautilus actions configurator" zoiets kunt maken, maar dat lukt me nog niet echt.
Is het ook mogelijk dat audacious gemounte netwerkscijfen kan zien?
« Laatst bewerkt op: 2011/04/30, 13:46:20 door Erik Meulman »

Offline vanadium

  • Lid
Re: Audacious "aan queue toevoegen" optie
« Reactie #1 Gepost op: 2011/02/12, 18:38:44 »
Een netwerkschijf die gemount is in het bestandssysteem, is voor de applicaties in niets verschillend van een lokale directory. Netwerkschijven die je met nautilus mount, kan je met niet-gnome programma's bereiken via .gvfs in je home directory.

Re: Audacious "aan queue toevoegen" optie
« Reactie #2 Gepost op: 2011/02/13, 08:17:27 »
Het is me gelukt om de netwerkschijf op te roepen in Audacious. Alleen ben ik nog benieuwd of er iemand is die het "het add to queue" probleem kan oplossen via de "nautilus action configurator".

Offline rudantam

  • Lid
Re: Audacious "aan queue toevoegen" optie
« Reactie #3 Gepost op: 2011/02/13, 17:18:48 »
Erik,

Voor het definieren van de optie zie deze screenshots:

Vergeet niet om na aanpassing in een terminalwindow killall nautilus uit te voeren.


Re: Audacious "aan queue toevoegen" optie
« Reactie #4 Gepost op: 2011/02/13, 22:01:22 »
Ik krijg nu inmiddels de toevoeging van "add to playlist". Echter, wanneer ik op een muziekbestand sta, zie ik de optie niet onder de rechter muisknop, maar wanneer ik er naast sta dan wel, maar worden alle bestanden geselecteerd. Hoe kan ik nu 1 bestand selecteren en dan toevoegen met de optie "add to playlist" als ik erop sta?

update: als ik op een bestand sta met de audio extensie van de eerste op de regel "filenames" bij het tabblad "conditions" dan zie ik wel "add to playlist". Bij de rest in de regel niet. In jouw voorbeeld dan alleen bij .ogg files.

Update 2: de filenames moeten aan elkaar geschreven worden: *.ogg;*.mp3;*.ape enzovoort.
« Laatst bewerkt op: 2011/02/14, 21:41:07 door Erik Meulman »

Audacious "aan queue toevoegen" optie
« Reactie #5 Gepost op: 2011/04/30, 13:45:52 »
Hallo

Ik heb Ubuntu 11.04 geinstalleerd en zit weer met hetzelfde probleem als eerst. Echter, bij het installeren van de Nautilus-actions-configurations, blijkt de layout van dit programma er heel anders uit te zien. Kortom, weet iemand hoe je de "add to Audacious playlist" moet toevoegen in de nieuwe Nautilus-actions-configurations?