Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Geen draadloos netwerk?!  (gelezen 827 keer)

kit90

  • Gast
Geen draadloos netwerk?!
« Gepost op: 2008/04/25, 19:18:06 »
Ik ben geinteresseerd geraakt in Ubuntu via de computer idee internetsite waarin vermeld werd dat "Hardy Heron" uitgebracht is. Ik heb het naast XP geïnstalleerd en het werkt op het eerste gezicht prima. Alleen kan ik geen contact krijgen met mijn draadloze netwerk noch kan ik een lijst opvragen van draadloze netwerken. Ik heb de help functie geprobeerd maar als ik deze stap voor stap opvolg komt het niet volledig met elkaar overeen. Ik heb al geprobeerd manueel in te loggen door het invoeren van de SSID en mijn netwerkcode (WPA-PSK) maar het lukt me helaas niet om op het internet te komen. Ik gebruik een HP Pavilion zd8000 notebook en een draadloze netgear router. Wie weet wat ik fout doe? Want ik wil dolgraag verder experimenteren met ubuntu en zakelijk wil ik hier eigenlijk best wel graag mee werken.

Offline BlackBurn

  • Lid
    • http://www.robmaas.eu
Geen draadloos netwerk?!
« Reactie #1 Gepost op: 2008/04/25, 19:30:03 »
Je zou onder Systeem -> Voorkeuren -> Hardware informatie, kunnen controlleren of de draadloze kaart goed gevonden is, kijk voor de zekerheid ook even onder Systeem -> Beheer -> Beperkt ondersteunende stuurprogramma's.

Met een beetje geluk kun je hem hier activeren, misschien wel even met utp kabeltje tijdelijk op het bedraade netwerk.

edit: Als je SSID niet verborgen is, zou je gewoon rechtsboven op het netwerkicoontje moeten kunnen klikken en de juiste SSID selecten.
Live to win, dare to lose
http://www.robmaas.eu

Offline driesv

  • Lid
Geen draadloos netwerk?!
« Reactie #2 Gepost op: 2008/04/25, 19:46:55 »
Heb je toevallig een knop aan je computer waarmee je uw wireless-kaart kunt activeren/desactiveren.

Ik heb dat ook, maar die knop werkt niet in Linux (of toch niet dat ik weet).
Dus ik heb in mijn bios ingesteld dat het altijd de wireless-kaart moet activeren.

Misschien moet je eens kijken of je wireless-kaart wel degelijk aanstaat.

kit90

  • Gast
Geen draadloos netwerk?!
« Reactie #3 Gepost op: 2008/04/26, 22:58:34 »
Het is gelukt. Eerst even met een LAN-kabel mijn laptop aan de router aangesloten. Stuurprogramma's naar binnen getrokken. Et voila! Het werkt! Nu kan ik me eens lekker verdiepen in de mogelijkheden van ubuntu,