Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu 8.10 CD start niet, 8.04 wel.  (gelezen 842 keer)

Offline gijsisok

  • Lid
Ubuntu 8.10 CD start niet, 8.04 wel.
« Gepost op: 2009/01/10, 21:33:54 »
Goed, na een korte periode zonder Ubuntu de 8.10 CD er maar ingedaan, aangezien die toch binnen was. Hiervoor had ik 8.04 en dat werkte goed, maar het begint al slecht. Als ik de Live CD die ik via Shipit heb verkregen in mijn CD speler doe en opstart krijg ik het gebruikelijke menu en ga ik verder, en het Ubuntu logo en een voortgangsbalk verschijnt en laad. Als die vol is wordt het scherm zwart, en hoor ik het opstartgeluidje. Daarna geen beeld. Enkel als ik CTRL-ALT-F2 indruk, krijg ik de terminal en dat werkt wel.

Als ik CTRL-ALT-F1 indruk tijdens die laadbalk krijg ik alles te zien, en het valt me op dat er achter "Setting the system clock" geen [OK] verschijnt, bij de rest wel. Ook komt deze regel 2 keer voor, beiden zonder [OK] erachter. Ook krijg ik bij "Starting NetworkManager" meteen daarna een foutmelding, ik weet niet meer precies wat er stond want het bestond uit moeilijke woorden en heb het niet opgeschreven. Maar ik kan me niet voorstellen dat dit er wat mee heeft te maken, want zonder NetworkManager zou er ook beeld moeten zijn.

Ook wou Kubuntu 8.10 door middel van Wubi wel booten, met Ubuntu 8.10 kwam ik in de BusyBox.

Wat heb ik al geprobeerd?
- Kubuntu 8.10 geprobeerd via Wubi, werkte.
- Ubuntu 8.10 geprobeerd via Wubi, werkte niet.
- Netwerkkabel eruit gehaald, werkte niet.
- BIOS instellingen op standaard gezet, werkte niet.
- 2e beeldscherm afkoppelen, werkte niet.
- Weer op standaard kloksnelheden gezet, systeem is overgeklokt, werkte niet.

Systeemspecificaties (Niet overal typenummers van bij de hand)
Intel Pentium Dual Core E2180
Gigabyte G33M-S2L
4GB DDR2-667MHz (2X2)
Sapphire Radeon HD3850
160GB + 400GB SATA2
LiteON DVD Brander

Iemand een idee, want het liefst draai ik de nieuwste software?
« Laatst bewerkt op: 2009/01/10, 21:39:54 door gijsisok »

Re: Ubuntu 8.10 CD start niet, 8.04 wel.
« Reactie #1 Gepost op: 2009/01/10, 21:41:20 »
Opstarten met vesadrivers
Alternate-CD proberen
updaten vanuit 8.04 naar 8.10

1 van deze drie misschien? :)
Op de chat te vinden als debiantux

Re: Ubuntu 8.10 CD start niet, 8.04 wel.
« Reactie #2 Gepost op: 2009/01/10, 22:00:22 »
EN als je geen goede reden hebt om speciaal 8.10 te draaien, gewoon lekker bij 8.04 blijven.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline gijsisok

  • Lid
Re: Ubuntu 8.10 CD start niet, 8.04 wel.
« Reactie #3 Gepost op: 2009/01/10, 22:03:42 »
Ik heb het geprobeerd met de eerste, want installeren ga ik pas later doen omdat er nog backups gemaakt moeten worden, maar dat lukte niet. Waarschijnlijk ga ik gewoon beginnen met 8.04 en upgraden naar 8.10, en van te voren een image maken van de 8.04 installatie, zodat ik als het misgaat een backup kan terugzetten. Hopelijk gaat 9.04 wel werken. In ieder geval bedankt! :)