Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Draadloos internet slecht met Ubuntu?  (gelezen 5846 keer)

Offline 123Kevin

  • Lid
Draadloos internet slecht met Ubuntu?
« Gepost op: 2010/01/26, 14:59:46 »
Hallo, ik draai nu een dagje Ubuntu, en het bevalt me enorm, maar ik heb een soort van raar gevalletje.

Ik heb altijd al Windows gedraaid, en had altijd een perfect signaal van 100% bij draadloos, maar sinds ik Ubuntu heb is het de hele tijd onder de 70%. Soms is het zelfs dat ik bijna 1 minuut moet wachten totdat hij google.nl opent.

Ik zit heel dichtbij de router dus dat kan het niet zijn.

Wie weet waar het aan ligt en wie weet de oplossing?

Bij voorbaat dank :)

Re: Draadloos internet slecht met Ubuntu?
« Reactie #1 Gepost op: 2010/01/26, 15:24:07 »
effectief 70 % draadloze verbinding is meer als voldoende. Zo spreekt men bij microsoft van een 100% verbinding.  :D

Er is denk ik iets anders aan de hand. Zoek het in IP instellingen, de driver van de draadloze kaart of een reset van het modem wil ook nog wel eens helpen.
« Laatst bewerkt op: 2010/01/26, 15:25:43 door prince Ace »

Re: Draadloos internet slecht met Ubuntu?
« Reactie #2 Gepost op: 2010/01/26, 16:22:21 »
ga in Firefox naar about:config, accepteer de waarschuwing en zoek naar "ipv6" en dubbelklik op "network.dns.disableIPv6". Dit zal Ipv6 uitschakelen in Firefox, waardoor het opzoeken van domeinnamen weer sneller moet gaan. Herstart Firefox en profiteer!

Re: Draadloos internet slecht met Ubuntu?
« Reactie #3 Gepost op: 2010/01/27, 13:45:41 »
ga in Firefox naar about:config, accepteer de waarschuwing en zoek naar "ipv6" en dubbelklik op "network.dns.disableIPv6". Dit zal Ipv6 uitschakelen in Firefox, waardoor het opzoeken van domeinnamen weer sneller moet gaan. Herstart Firefox en profiteer!

Ik denk dat je gelijk hebt.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Draadloos internet slecht met Ubuntu?
« Reactie #4 Gepost op: 2010/01/27, 19:30:06 »
Het kan ook hetzelfde zijn als bij mijn laptop.
Onder 9.04 perfect (~70%), onder 9.10 niet goed (~33%) en als test op 10.04 goed (>60%).
Is het toevallig ook een Acer laptop ?
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline timosha

  • Lid
Re: Draadloos internet slecht met Ubuntu?
« Reactie #5 Gepost op: 2010/01/28, 17:22:27 »
Het kan ook hetzelfde zijn als bij mijn laptop.
Onder 9.04 perfect (~70%), onder 9.10 niet goed (~33%) en als test op 10.04 goed (>60%).
Is het toevallig ook een Acer laptop ?

Het is niet de software die veldsterkte bepaald ! De ontvangen veldsterkte wordt bepaald door de eerste trap van de 2.4 Ghz chip (BT, ZigBee, etc...).

Als het ene OS 70% aangeeft en het andere 100% of 25% ligt dat aan de manier waarop het OS de veldsterkte uit de 2.4 Ghz chip uitleest, converteerd en interpreteerd. Bovendien zijn die metingen absoluut onnauwkeurig.

Relatief nauwkeurig kan men meten met een PPC met WiFiFofum. Dan krijg je een relatief betrouwbare waarde in -dBm. Het nauwkeurigste uiteraard met een USB spectrum analyzer.

Stabiele OS: Solaris 10 - OS X 10.6.4 - Linux Mint 9 - Windows 7
Project OS: Linux Mint 9 Isadora
Test OS: Ubuntu 10.04 - 10.10
Server: Windows Server 2008 R2 - Exchange 2010

Contra verbosos noli contendere verbis: sermo datur cunctis, animi sapientia paucis.


Re: Draadloos internet slecht met Ubuntu?
« Reactie #6 Gepost op: 2010/01/29, 03:02:35 »
ga in Firefox naar about:config, accepteer de waarschuwing en zoek naar "ipv6" en dubbelklik op "network.dns.disableIPv6". Dit zal Ipv6 uitschakelen in Firefox, waardoor het opzoeken van domeinnamen weer sneller moet gaan. Herstart Firefox en profiteer!

Wat zou je dan bij 'Verbindingen bewerken, draadloos' moeten instellen bij Ipv6? Negeren, automatisch, automatisch alleen adressen etc?
Mijn internet is namelijk ook om te huilen met Ubuntu. Ik kan zelden fatsoenlijk internetten en als dat gaat is dat voor hooguit een kwartier!
Op Vista had ik altijd perfecte verbinding en maar zeer zelden dat internet helemaal weg viel. Heeft iemand hier oplossingen voor?

zijn er al mensen bezig iets te maken waardoor dit verhelpen kan worden?



Verder is Ubuntu geweldig!

Mvg
« Laatst bewerkt op: 2010/01/29, 03:05:21 door LuukKlaasse »
Samsung R519. Processor: Pentium(R) Dual-Core CPU T2400 @ 2,00 Ghz. Geheugen (RAM): 3,00 GB

Offline timosha

  • Lid
Re: Draadloos internet slecht met Ubuntu?
« Reactie #7 Gepost op: 2010/01/29, 17:30:30 »
Stel ipv6 "negeren" in.
Stabiele OS: Solaris 10 - OS X 10.6.4 - Linux Mint 9 - Windows 7
Project OS: Linux Mint 9 Isadora
Test OS: Ubuntu 10.04 - 10.10
Server: Windows Server 2008 R2 - Exchange 2010

Contra verbosos noli contendere verbis: sermo datur cunctis, animi sapientia paucis.


Re: Draadloos internet slecht met Ubuntu?
« Reactie #8 Gepost op: 2010/01/29, 22:33:53 »
Stel ipv6 "negeren" in.

Dat stond al op 'negeren' toen ik Ubuntu voor de eerste keer gebruikte. Heb dit al een aantal keer verandert maar internet blijft zeer slecht, mijn hoogste verbindings percentage is tot nu toe 33% :(
Samsung R519. Processor: Pentium(R) Dual-Core CPU T2400 @ 2,00 Ghz. Geheugen (RAM): 3,00 GB

Offline timosha

  • Lid
Re: Draadloos internet slecht met Ubuntu?
« Reactie #9 Gepost op: 2010/01/30, 10:35:27 »
Stel ipv6 "negeren" in.

Dat stond al op 'negeren' toen ik Ubuntu voor de eerste keer gebruikte. Heb dit al een aantal keer verandert maar internet blijft zeer slecht, mijn hoogste verbindings percentage is tot nu toe 33% :(


Staar je niet blind op die percentages. Doe eens een ping naar bv. www.microsoft.com en kijk eens hoe langzaam of snel dat gaat.

Installeer via Ubuntu Software Center WiFi Radar en kijk eens op welke middenfrequentie Uw buren zitten. Kijk ook even naar de relatieve veldsterkte van de middenfrequenties die Uw buren gebruiken. Verander eventueel het "kanaal" (middenfrequentie) van Uw WiFi router zodat er voldoende afstand met de buren is.

« Laatst bewerkt op: 2010/01/30, 10:43:06 door timosha »
Stabiele OS: Solaris 10 - OS X 10.6.4 - Linux Mint 9 - Windows 7
Project OS: Linux Mint 9 Isadora
Test OS: Ubuntu 10.04 - 10.10
Server: Windows Server 2008 R2 - Exchange 2010

Contra verbosos noli contendere verbis: sermo datur cunctis, animi sapientia paucis.


Offline frankbons

  • Lid
Re: Draadloos internet slecht met Ubuntu?
« Reactie #10 Gepost op: 2010/02/20, 23:13:15 »
Wat bij mij de internetsnelheid dramatisch verhoogde is:
1) ipv6 uitzetten (google op "how to disable ipv6 in Ubuntu")
2) OpenDNS gebruiken
3) Restart
4) Rest modem.
(Ik zit op v9.10 en had supertraag internet. Nu prima snel.)