Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Win7 naast al geinstalleerde ubuntu 9.10  (gelezen 1382 keer)

Offline Emass

  • Lid
Win7 naast al geinstalleerde ubuntu 9.10
« Gepost op: 2010/03/24, 17:26:34 »
Hallo.

Ik gebruik nou al een tijdje ubuntu 9.10. Bevalt me uitstekend! Het enige wat is mis is het spelen van spelletjes dus zou ik graag windows 7 naast mijn ubuntu willen installeren. Het probleem is dat ubuntu er al op staat en ik dit niet wil formateren. Is er een manier hoe ik vista naast ubuntu geinstalleerd kan krijgen?

Weet iemand hoe dit moet?

jesse2314

  • Gast
Re: Win7 naast al geinstalleerde ubuntu 9.10
« Reactie #1 Gepost op: 2010/03/24, 18:12:25 »
Hallo.

Ik gebruik nou al een tijdje ubuntu 9.10. Bevalt me uitstekend! Het enige wat is mis is het spelen van spelletjes dus zou ik graag windows 7 naast mijn ubuntu willen installeren. Het probleem is dat ubuntu er al op staat en ik dit niet wil formateren. Is er een manier hoe ik vista naast ubuntu geinstalleerd kan krijgen?

Weet iemand hoe dit moet?

hmm je kan voor spellen wine draaien zodat je windows software in ubuntu werkt er is ook een kans dat niet alle software 100 procent ;)

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: Win7 naast al geinstalleerde ubuntu 9.10
« Reactie #2 Gepost op: 2010/03/24, 18:24:03 »
@Emass,

Als je Windows nĂ¡ Ubuntu op je pc installeert, zal Grub2 worden overschreven door Windows. Die zal je dan terug moeten plaatsen via de opstartcd van Ubuntu:
http://wiki.ubuntu-nl.org/community/Grub2#HerstelGrub2meteenLiveCD

(Je kan ook je HD formatteren en eerst Windows en dan Ubuntu erop leggen, maar dat wordt weer rompslomp als je al allerlei bestanden erop hebt - het is maar wat je wilt).

Succes!
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Offline Emass

  • Lid
Re: Win7 naast al geinstalleerde ubuntu 9.10
« Reactie #3 Gepost op: 2010/03/24, 18:29:50 »
Ja ik heb wine erop staan maar de meeste spellen werken slecht of niet. Ik heb nog geen spel gehad dat echt lekker loopt. Maar geeft ook niet. Ik speel toch bijna nooit. Maar voor de gelegenheid toch maar een dual bootje maken.  :D

Re: Win7 naast al geinstalleerde ubuntu 9.10
« Reactie #4 Gepost op: 2010/03/24, 18:37:21 »
Zolang als je een Ubuntu CD bij hand hebt om de 'schade' te herstellen zou het geen probleem moeten zijn.

Offline Emass

  • Lid
Re: Win7 naast al geinstalleerde ubuntu 9.10
« Reactie #5 Gepost op: 2010/03/24, 20:14:26 »
Okey bedankt. Ik ga het van 't weekend proberen. Mocht het niet lukken dan horen jullie nog van mij, haha.  :D

Nogmaals bedankt.

Re: Win7 naast al geinstalleerde ubuntu 9.10
« Reactie #6 Gepost op: 2010/03/25, 20:23:26 »
Installeer eerst eens Virtualbox OSE en installeer daar windows in.

Scheelt je een boel gedonder en werkt net zo goed.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D