Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Stel jezelf voor  (gelezen 844441 keer)

Stel jezelf voor
« Gepost op: 2006/05/15, 18:04:56 »
Ik ben wel benieuw hoe oud de gemiddelde Ubuntu gebruiker is, hoe jong de jongste en (excuses) hoe oud de oudste. Post hier je leeftijd en je leeftijd dat je begon met Linux.
Ik ben nu net 1 week 13 en ongeveer 4 maanden geleden begon ik met Ubuntu, nu werk ik 'fulltime' met Ubuntu. Daarvoor heb ik nog Debian(te lastig, te onvolledig) en Ark Linux(gaf alleen maar streepjes, maar kwam uit de bieb en had een 2.4.x).
« Laatst bewerkt op: 2009/07/23, 22:15:10 door Vistaus »
Vragen over Ubuntu Nederland of de internationale Ubuntu-gemeenschap? PB of mail me!

`GooZ

  • Gast
Re: Stel jezelf voor
« Reactie #1 Gepost op: 2006/05/15, 18:24:52 »
Ik ben 17 jaren oud, en word 18 in november. Ik gebruik Ubuntu nu zo'n 7 maanden (een maand voor de release van Breezy ongeveer). Ik had het vroeger nog eens geprobeerd, maar toen vond ik het nog niet gebruiksvriendelijk/compleet genoeg. Heb het leren kennen via shipit.
Vroeger (in een ver verleden, ik denk toen ik een jaar of 12 was) heb ik ook nog eens met Fedora, Suse en Mandriva (toen nog Mandrake) 'gewerkt'.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Stel jezelf voor
« Reactie #2 Gepost op: 2006/05/15, 18:34:27 »
Ok, ik ben 53, en heb in het verleden weleens iets geprobeerd met Linux, maar dat ging altijd fout.
Op mijn 2e PC draai ik nu alleen nog Linux, na 1 week ervaring met 5.10 en 3 weken expirimenteren met Dapper.
Juist dat expirimenteren vind ik zo leuk :-)

Greoten van Opa Ron
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: Stel jezelf voor
« Reactie #3 Gepost op: 2006/05/15, 18:39:27 »
23, gedeeltelijk solaris/linux gebruiker sinds 2001. full-time ubuntu sinds september 2004 (warty rc1)

Re: Stel jezelf voor
« Reactie #4 Gepost op: 2006/05/15, 18:39:59 »
@Rob: Dat heb ik nou ook. Ik ben constant bezig met expirimenteren. Dat is ook de reden dat ik Linux ben gaan gebruiken, als webprogrammeur, computer expirimenteur, programmeur kan je veel beter uit de voeten met Linux(geld  ook voor andren natuurlijk) En bovendien ben ik het zat om telkens bij elke herinstallatie bij mijn oom te vragen om een nieuwe prof code.

@Dennis: Hoe is Solaris eigenlijk? is het erg anders als Linux/Hurd/Unix?
Vragen over Ubuntu Nederland of de internationale Ubuntu-gemeenschap? PB of mail me!

`GooZ

  • Gast
Re: Stel jezelf voor
« Reactie #5 Gepost op: 2006/05/15, 18:46:05 »
Bij mij was het puur uit verveling, en experimentatiezucht. Ik was gewoon een beetje uitgekeken op windows en was het wat beu aan het worden om zo vaak mijn PC te rebooten.

Re: Stel jezelf voor
« Reactie #6 Gepost op: 2006/05/15, 18:46:25 »
Het heeft z'n voor- en z'n nadelen. Grootste bezwaar is dat het nogal duur is (opensolaris maakt daar een einde aan, ik zou graag nexenta eens proberen)

Saamelainen

  • Gast
Re: Stel jezelf voor
« Reactie #7 Gepost op: 2006/05/15, 18:47:07 »
Ron, ik zit daar net een jaartje onder. Baaaaah... :P  :P
In 1998 begonnen met Win95, daarna Win98 en SE en daarna XP. Microsoft is mij voorgoed kwijt. Deze maand nog vier ik hier een klein feestje omdat ik dan 1 jaar Ubuntu heb. Een pc dual boot Breezy/XP, een laptop met Breezy en een laptop met Dapper.  :)

Offline Ruben

  • Lid
Re: Stel jezelf voor
« Reactie #8 Gepost op: 2006/05/15, 19:12:39 »
Ik ben 14 en werk nu ongeveer een half jaar met ubuntu :) Op 16 november word ik 15.

Offline Sander50

  • Lid
    • http://www.somp.nl
Re: Stel jezelf voor
« Reactie #9 Gepost op: 2006/05/15, 19:33:08 »
Ik ben 15 nu... Nog een half jaartje, en dan ben ik 16 (ongeveer) :P
Ik werk nu ongeveer een half jaar met Ubuntu, en heb (jammer genoeg) nog steeds MS windows xp (dualboot) op deze PC staan. Ga het er binnenkort maar vanaf gooien... :P

Offline kennywest

  • Lid
    • http://kennywest.blogspot.com
Re: Stel jezelf voor
« Reactie #10 Gepost op: 2006/05/15, 19:47:25 »
Ik ben 28 en al 9

budster

  • Gast
Re: Stel jezelf voor
« Reactie #11 Gepost op: 2006/05/15, 19:48:52 »
Ik ben 35 ik denk ongeveer op mijn 29ste begonnen, met Suse (ging niet lekker) Redhat (iets beter ook niet echt) toen Mandrake (dat ging lekker) Mandake ben ik toen ook exclusief gaan gebruiken dat was ongeveer 5 jaar geleden, op een gegeven moment overgestapt op Debian aangezien mijn CD speler het niet meer deed en dat Debian via het net met bootstrap kon installeren (ongeveer 3 jaar geleden) eigenlijk sinds kort (half jaartje of zo) Ubuntu gebruiker.

Dus 5 jaar is het mijn primary OS, heel af en toe boot ik in windows en alleen als het echt moet voor gebruik van virtools bijvoorbeeld. Misschien dat het ook onder wine werkt, dat moet ik nog eens bekijken. Maar ik ben er echt hard over aan het denken om mijn laatste windows partitie die ik op een van mijn machines heb staan er ook af te donderen.

Merodach

  • Gast
Re: Stel jezelf voor
« Reactie #12 Gepost op: 2006/05/15, 20:33:01 »
Ik ben 22... zo'n jaar of 5 geleden met SuSE, daarna afgezwaaid naar Fedora, en uiteindelijk bij Ubuntu terechtgekomen. Ubuntu bevalt mij echt wel het beste, mede dankzij dit forum...

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Stel jezelf voor
« Reactie #13 Gepost op: 2006/05/15, 20:37:57 »
Citaat van: Saamelainen
Ron, ik zit daar net een jaartje onder. Baaaaah... :P  :P
In 1998 begonnen met Win95,
Haha, ben ik lekker de oudste .....
Maar ik begon in 1971 met een eigenbouw (computer ?) die ik alleen HEX kon benaderen.....
Vanaf 1979 CP/M op een Z80, daarna DOS en Windows, totdat ik het licht mocht aanschouwen :-)

Mijn PC doet wat ik wil, zoals ik het wil !
Ron
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Saamelainen

  • Gast
Re: Stel jezelf voor
« Reactie #14 Gepost op: 2006/05/15, 20:54:53 »
MSX Basic hebben we hier nog gehad vroeger, zo rond 1980. Alleen konden we er niet veel mee, want we wisten niet dat je al je werk op moest slaan. Dus na drie keer alle adresgegevens te hebben ingevoerd  had ik er wel genoeg van dat er niets meer was als de computer herstart werd. :D

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
Re: Stel jezelf voor
« Reactie #15 Gepost op: 2006/05/15, 21:06:25 »
Ik ben 37 en wordt deze maand 38
En ik speel nu 6 maanden met Ubuntu, god wat verveel ik me nu ... niets meer te tweaken ... pffff

:D
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Offline kennywest

  • Lid
    • http://kennywest.blogspot.com
Re: Stel jezelf voor
« Reactie #16 Gepost op: 2006/05/15, 21:33:49 »
@rOn ... mis, Alb

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
Re: Stel jezelf voor
« Reactie #17 Gepost op: 2006/05/15, 21:53:11 »
Er zijn tegenwoordig 845 geregistreerde gebruikers. zou daar nog 50% Ubuntu van gebruiken?
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

budster

  • Gast
Re: Stel jezelf voor
« Reactie #18 Gepost op: 2006/05/15, 21:59:25 »
Ubuntu is nog niet zo oud, en voor een ubuntu gebruiker is er niet echt een andere logische distrobutie om heen te gaan, eventueel Debian voor een server. Iemand die hardcore gaat misschien gentoo. Maar ik denk dat het meer zijn dan 50%

Re: Stel jezelf voor
« Reactie #19 Gepost op: 2006/05/15, 22:04:20 »
Van de 845 hebben er veel nog geen enkele post geschreven :) Ik heb de toegang tot het forum ook zo ingesteld dat je geen account nodig hebt om te posten, anders was dat aantal nog wel hoger.

Dat soort getallen boeit mij weinig. Wat belangrijk is, is dat mensen geholpen worden :)

Offline kennywest

  • Lid
    • http://kennywest.blogspot.com
Re: Stel jezelf voor
« Reactie #20 Gepost op: 2006/05/15, 22:08:39 »
Vraag is niet: "Gebruiken ze nog Ubuntu?", de vraag is: "Werken ze nog met Linux?". Of je nu Ubuntu gebruikt of een andere distro doet er niet toe. Feit dat je Linux gebruikt, dat is belangrijk. Ikzelf ben een tijdje actief geweest op een nederlandstalig forum voor Slackware gebruikers: http://forum.nedslack.nl/, zonder dat ikzelf Slackware gebruikte. Eens je een distro onder de knie hebt, kan je immers makkelijk overstappen naar andere distros en kan je ook mensen helpen over verschillende distros heen. De configuratie bestandjes in /etc zijn overal ongeveer dezelfde ;)

budster

  • Gast
Re: Stel jezelf voor
« Reactie #21 Gepost op: 2006/05/15, 22:35:11 »
Ik vraag mij wel eens af hoeveel distributies daadwerkelijk van elkaar verschillen. mandrake en redhat lijken en wat ze nu van elkaar gebruiken, wat ik vooral vreemd vind is dat de het lijkt of iedere distributie weer andere hardware goed detecteert/ondersteund? Volgens mij als alle distro's op dat vlak eens goed samen werkten zou 95% van de hardware feilloos worden ondersteund.

Azalin

  • Gast
Re: Stel jezelf voor
« Reactie #22 Gepost op: 2006/05/15, 23:37:04 »
Ik ben 30 ... trouwens... en draai nu een maand ofzo met Ubuntu. Hoewel ik voorheen wel eens RedHat heb gedraaid.

Zou het hypothetisch samenvoegen van alle distros niet een soort Wind... waaah... nee, dat krijg ik niet uit mijn toetsenboard. Maar zou dat geen rommel worden? Als dat door 1 team bijgehouden zou worden, zou dat wellicht gaan, maar volgens mij sluit soms het een het ander uit. Neem Prism54.... dat sluit weer andere (w)lan kaarten uit.

budster

  • Gast
Re: Stel jezelf voor
« Reactie #23 Gepost op: 2006/05/16, 00:31:39 »
Dat bedoel ik eigenlijk ook, een team die specifiek iets onderhoud. Alle distibuties hebben wel iets waar ze heel sterk in zijn, Debian (ubuntu) heeft apt. Dat word door andere distributies amper (zover ik weet) over genomen. Redhat (mandrake) zijn (of waren paar jaar geleden) weer heel sterk in het detecteren van hardware.

Veel smaakjes geeft voor ieder wat wils, maar volgens mij ook veel dubbel werk.

cvcaelen

  • Gast
Re: Stel jezelf voor
« Reactie #24 Gepost op: 2006/05/16, 07:26:38 »
Geboren in 1963, dus 43 lentes jong :)
mijn eerste computerervaringen waren op school : Tandy TRS80 model II, besturingssysteem : een soort Tandy-DOS, programeren in een soort Tandy-visual basic
later DOS op een 386

dan lange tijd niks

om de draad terug op te pakken in 2000: Win-NT(op 't werk)

2003: win XP(op 't werk) en win 2000 thuis
november 2005: nog steeds XP maar dual boot Ubuntu op't werk
thuis: win 2000 in dual boot met Ubuntu, soms Xubuntu en af en toe fluxbox

zowel op't werk als thuis "ziet" windows het internet  niet meer = exit alle problemen met allerhande "tooltjes" om je PC "proper" te houden.Zelfs mijn kinderen (12 en 14 jaar) gebruiken vlot Ubuntu om te surfen, msnnen en brieven te schrijven

Christiaan