Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Stel jezelf voor  (gelezen 846405 keer)

t_b

  • Gast
Re: Stel jezelf voor
« Reactie #25 Gepost op: 2006/05/18, 23:46:29 »
Dat was nog eens leuk, dat prutsen met die oude homecomputers.

Ik ben 38 jaar, begonnen met een Sharp MZ800 (wie kent 'm niet :) )
Later C64 en toen het 'echte werk' met een Atari ST en daarna een PC.

Sinds 3 jaar Linux gebruiker, 1e distro Mandrake 9.1 en daarna een tijdje Fedora / Suse en sinds Hoary een tevreden Ubuntu user.
Deze overstap voornamelijk genomen door de ongegeneerde promotie door de heren van Lugradio.

Ik hou de andere distro's ook nauwlettend in de gaten en gebruik zo nu en dan de razendsnelle Puppy Linux (vliegt op mijn oude P400).

Offline lariek

  • Lid
Re: Stel jezelf voor
« Reactie #26 Gepost op: 2006/05/20, 11:13:42 »
Ik ben 69, en ben pas een jaar bezig met ubuntu.
Probeer steeds de nieuwste versie uit (dus nu dapper).
Ben ongeveer 5 jaar geleden begonnen met een computer.
Vind het een leuke en tijdverslindende hobby!
Lariek

Offline rolmaat

  • Lid
    • Henk Boudewijn
Re: Stel jezelf voor
« Reactie #27 Gepost op: 2006/05/20, 11:48:50 »
Ik ben 58. ik ben begonnen in 1986 met een Tandy TRS80, die ik een half jaar geleden aan de TRS80-club heb geschonken. In 1997 begonnen met een 486 met Win95 en Suse 6 geprobeerd, maar dat wilde niet. In 2005 weer begonnen met Linux. Na diverse distro's (Suse, Mandriva, Slackware) uitgeprobeerd te hebben uiteindelijk gekozen voor Ubuntu, want dat draait het beste op mijn laptop. Sinds januari 2006 gebruik ik nog uitsluitend Ubuntu. Ik heb nog wel een desktop staan waar XP op staat, maar heb die sinds januari niet meer gebruikt en heb MS nog niet gemist.

Offline Ramana

  • Lid
Re: Stel jezelf voor
« Reactie #28 Gepost op: 2006/05/20, 14:10:57 »
Ik versla Ron met een jaar....
Ben begonnen met Suse 5 (alsmaar worstelen met het aan de praat krijgen van de hardware), bij Mandrake 8 begon het leuk te worden, bij Mandrake 10 was ik helemaal om.  

Van alle distro's bleef Mandrake mijn voorkeur: het meest volassen en compleet. Toen kwam Debian in beeld: apt en synaptic zijn het helemaal en de repositories zijn beter op orde dan bij Mandriva. Ik heb gekozen voor Ubuntu: heeft alle voordlen van Debian met een goed ingerichte desktop. Heb daardoor Gnome leren waarderen, maar blijf bij KDE.  Nu nog een mooie installer, een betere grafische boot en een configuratie-centrum, dan hebben  we het beste van het beste....


tot nu toe de oudste.......

Offline Ramana

  • Lid
Re: Stel jezelf voor
« Reactie #29 Gepost op: 2006/05/20, 14:18:29 »
..is Lariek.

@rOn: interessante website, ga ik eens rustig bekijken.....

Aline

  • Gast
Re: Stel jezelf voor
« Reactie #30 Gepost op: 2006/05/20, 16:18:49 »
Grappige vraag. Ik ben 28 en zo'n vijf jaar bezig met Linux (eerst Suse en nu Ubuntu sinds 5.10) . Daarnaast  Xp en zo. Maar op een of andere manier heb ik een hekel aan commercieel en een grote voorliefde voor het open source gebeuren en het delen van kennis en ervaringen.

Het roept bij mij ook maar weer eens de vraag op hoeveel vrouwen er nu eigenlijk met Linux bezig zijn, dan wel op dit forum aanwezig zijn. Een paar maanden geleden stond er een verhaal over in Linux Format.

Groets

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
Re: Stel jezelf voor
« Reactie #31 Gepost op: 2006/05/20, 16:25:42 »
Er zijn er wel een paar, in de gebruikerslijst kun je aan de hand van de namen vaak afleiden of 't om een vrouw of man gaat. Vera Berg is regelmatig online bijvoorbeeld.

Vrouwen willen een peesee die werkt waar ze mee kunnen chatten, mailen en internetten.
Mannen zijn meer bezig met hun systeem te doorgronden.

Er zijn volgens mij wel niet zoveel vrouwen actief bezig met Ubuntu. Als 't maar werkt kan het ze niet schelen wat erop staat. Dus vaak is 't een vriend of familielid die Ubuntu er voor hun opzet.
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Saamelainen

  • Gast
Re: Stel jezelf voor
« Reactie #32 Gepost op: 2006/05/20, 16:27:14 »
Mannen of vrouwen doet er weinig toe. Het gaat er om wie zich met Ubuntu bezighoudt. Daarom dient het hier family friendly te blijven.  :)

Aline

  • Gast
Re: Stel jezelf voor
« Reactie #33 Gepost op: 2006/05/20, 16:43:23 »
Citaat van: bartek
Vrouwen willen een peesee die werkt waar ze mee kunnen chatten, mailen en internetten.
Mannen zijn meer bezig met hun systeem te doorgronden.

Er zijn volgens mij wel niet zoveel vrouwen actief bezig met Ubuntu. Als 't maar werkt kan het ze niet schelen wat erop staat. Dus vaak is 't een vriend of familielid die Ubuntu er voor hun opzet.
In grote lijnen heb je gelijk dat vrouwen meestal meer op het gebruik van PC's letten en niet zo veel belangstelling hebben voor technische details. Voor veel mannen geldt dat trouwens ook. Je generaliseert dus iets te sterk, naar mijn smaak.

Het leuke is dat in mijn omgeving Ubuntu het echt goed doet bij vrouwen. Beter dan Suse of Red Hat / Fedora kan ik je zeggen. Weet niet waarom en ik vroeg me af ...

Maar het gaat hier over leeftijd, dus laten we niet off topic gaan.

Aline

  • Gast
Re: Stel jezelf voor
« Reactie #34 Gepost op: 2006/05/20, 16:44:57 »
Citaat van: Saamelainen
Mannen of vrouwen doet er weinig toe. Het gaat er om wie zich met Ubuntu bezighoudt. Daarom dient het hier family friendly te blijven.  :)
Ik kom uit een gezin waarin de discussie heel heftig kan zijn en we desondanks heel veel van elkaar houden. ;-)

Offline nicolas

  • Lid
Re: Stel jezelf voor
« Reactie #35 Gepost op: 2006/05/20, 17:50:44 »
Hmmm, soms voel ik me wel eens een oudje met  m'n 48 jaar tussen al die jonge Linux gebruikers. Laatst op de SANE Bazaar was ik op de Ubuntu stand ook weer de oudste :). Toch altijd heel gezellig.

Ik draai nu sinds december 2004 met Ubuntu op mijn laptop en mijn desktop. Daarvoor al eens met Red Hat 8 gestoeid maar niet lang. Mijn server draaide al heel lang op Solaris 9. Vorig jaar heb ik deze eens dual boot gemaakt met Debian Sarge om ook daar eens mee te experimenteren.

Toen mijn server hardware wat te veel geheugen problemen kreeg (15 jaar oude Sun Sparcstation 5) heb ik hem vervangen door een shuttle PC en daar Ubuntu server op ge
Nico Veenkamp
Open Source Solutions for Internet

jpjacobs

  • Gast
Re: Stel jezelf voor
« Reactie #36 Gepost op: 2006/05/20, 18:40:12 »
Ik ben 21 jaar. sinds mijn 15de heb ik een pctje tot voor 2 jaar nog met WinME (yuk...).Nu sinds ik denk 3 jaar (eigen, recentere pc gekregen) bezig met linux. Begonnen met knoppix, dan hele tijd gentoo, tot 2 weken geleden: nu Dapper geinstalleerd op kot. En op men oud bakje thuis Featherlinux.
Vooraf ook wel bezig geweest met comodore64 en sinclair QL, maar nooit niks serieus.
BTW ff sluikreclame: de developer(s) (Bob) van featherlinux is van plan om de volgende versie op de dapper repositories te baseren. Als er iemand zin heeft mee te helpen ben je (denk ik) zeer welkom: http://featherlinux.berlios.de of irc.slashnet.org : #featherlinux .
Groetjes,
JP

Offline mcgyver

  • Lid
Re: Stel jezelf voor
« Reactie #37 Gepost op: 2006/05/28, 10:18:25 »
45, in 1990 kennis gemaakt met computers, ongeveer een jaar Ubuntu (nu Dapper maar begonnen met warty). Op beide pc's in dual boot met XP, alhoewel ik windows zelden gebruik. Ik hou dat voor "je weet maar nooit"

shivan

  • Gast
Re: Stel jezelf voor
« Reactie #38 Gepost op: 2006/05/28, 10:32:41 »
37  ooit begonnen met een commodor 64 en een philips msx ( toen zat ms er al in )
Mijn eerste linux ervaring was bij een kennis die slackware draaide , een jaar of 10 geleden .
Sindsdien ben ikzelf aan het stoeien met linux ,maar tot een echte studie is het nooit gekomen .
Sinds de geboorte van ubuntu is mijn leven toch een stuk aangenamer kan ik je vertellen .

Re: Stel jezelf voor
« Reactie #39 Gepost op: 2006/05/28, 10:45:26 »
Ik ben nu welgeteld anderhalve week bezig met Linux en Ubuntu. Met mijn 20 jaar vind ik dit een mooie leeftijd om windows vaarwel te zeggen. Nu heb ik nog een dual-boot. Maar als in augustus de dapper ship-it cd's aankomen en in de fnac het officiele ubuntuboek ligt, ga ik een full format wagen en de schone lei beginnen met dapper.

Arvid

linefarmer

  • Gast
Re: Stel jezelf voor
« Reactie #40 Gepost op: 2006/05/28, 23:02:16 »
Ik ben 39 jaar en ook ik ben ooit begonnen met een commodore 64 (weet je nog wel die spelletjes op tape`s, en die vele syntax-errors) Toen begon ik de smaak te pakken te krijgen en kocht toen een commodore 128
Toen een hele tijd niks (diensttijd werken enz)
In 1998 mijn eerste echte computer (een packard-hell 350 mhz) met windows 98 erop. Daarna ME, 2000. Toen vond ik het zat worden. Virussen, spy-ware, wormen noem maar op. Via een site kwam ik in aanraking met ubuntu, nu zo`n half jaar geleden.
Ik werk voornamelijk net als saamelainen GUI-matig d.w.z. ik gebruik de terminal zo min mogelijk. In het begin wel wat probleempjes gehad maar dat had ik met windows ook!
Vandaag de dag heb ik een dual-boot. Ubuntu en pclinuxos. Vraag mij niet waarom.

Rene

wr19026

  • Gast
Re: Stel jezelf voor
« Reactie #41 Gepost op: 2006/05/28, 23:48:55 »
Citaat van: budster
Ubuntu is nog niet zo oud, en voor een ubuntu gebruiker is er niet echt een andere logische distrobutie om heen te gaan, eventueel Debian voor een server.
Mwah. Ik gebruik Breezy op m'n server en Dapper op m'n oude desktop en dual boot laptop en ben er zeer tevreden over. 't Gaat pas echt spannend worden als ik m'n server ga upgraden naar Dapper :)

Re: Stel jezelf voor
« Reactie #42 Gepost op: 2006/05/29, 00:09:19 »
wr19026: Nee, dat is vreselijk saai. Gebeurt niks bijzonders en naderhand werkt alles gewoon...

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Stel jezelf voor
« Reactie #43 Gepost op: 2006/05/29, 08:14:52 »
Citaat van: Dennis
wr19026: Nee, dat is vreselijk saai. Gebeurt niks bijzonders en naderhand werkt alles gewoon...
Dat is het nadeel van Dapper, het werkt gewoon :-)
Voor spanning moet je wachten op versie 7.??

Ron
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

wr19026

  • Gast
Re: Stel jezelf voor
« Reactie #44 Gepost op: 2006/05/29, 09:23:11 »
Citaat van: Dennis
wr19026: Nee, dat is vreselijk saai. Gebeurt niks bijzonders en naderhand werkt alles gewoon...
Gelukkig, precies wat ik wilde horen :)

En for the record, ik ben 38 en in 1984/85 had ik mijn eerste computertje, een Sinclair ZX81 kloon met geheugenuitbreiding. Toen via C64 van m'n  vader (spelletjes!), de computer van een huisgenoot (geen idee wat 't merk was maar was qua geluid super; ik heb het nu over 1986/87. Kan 't een Amiga geweest zijn?) en een Olivetti eind jaren 80 een tijd computerloos door het leven gegaan. Priv

`GooZ

  • Gast
Re: Stel jezelf voor
« Reactie #45 Gepost op: 2006/05/29, 18:06:25 »
Ahh...jeugdsentiment (zei de 17-jarige).

Merodach

  • Gast
Re: Stel jezelf voor
« Reactie #46 Gepost op: 2006/05/29, 19:43:56 »
Citaat
geen idee wat 't merk was maar was qua geluid super; ik heb het nu over 1986/87. Kan 't een Amiga geweest zijn?
Dat kan zeker een Amiga geweest zijn... die was wat betreft geluid inderdaad super!!! Heb daar nog een tijdje samen met mijn broer mee lopen te klooien... :D

WimVriend

  • Gast
Re: Stel jezelf voor
« Reactie #47 Gepost op: 2006/05/30, 12:21:00 »
Ik ben 55, ooit gestart met de zxspectrum, daarna een sharp mz700, en toen door naar een pc. Ik ben met Mandrake 8 begonnen, dat was er al vlug weer af. Na een tijdje toch weer naar Linux, hele boel distro's uitgeprobeerd. Een hele tijd op Suse blijven hangen, daar spring ik nog wel eens naar terug, maar Ubuntu wordt meer en meer mijn vaste distro.

Offline Jenske

  • Lid
Re: Stel jezelf voor
« Reactie #48 Gepost op: 2006/05/30, 20:07:30 »
- ben 38
- ben begonnen met een Commodore 64 omstreeks 1986 (cadeautje van nota bene m'n grootouders!!)
- jaaaaaarenlang gedraaid met mikroschoft
- meer dan 5 jaar thuis fulltime met windows 98, tot m'n (meer dan 8 jaar oude!) harde schijven (2 GB en 3 GB) en windows het begonnen te begeven wegens mijn eeuwige gepruts op zoek naar nog sneller, nog compacter
- sinds ongeveer februari 2006 volledig overgestapt (thuis althans) op Ubuntu, aangesloten op een mininetwerkje met m'n lief die nog op XP draait
- op het werk Windows 2000 en Windows XP ==> geen slechte ervaring, wel massa's virus-achtige toestanden en netwerkgeklooi
- mijn geslacht zoek ik zelf nog even uit
.. Kubuntu 23.10 op een ...
.. geen idee welk computermerk, 32 Gbyte RAM, 4 Gbyte video-RAM

robbydema

  • Gast
Re: Stel jezelf voor
« Reactie #49 Gepost op: 2006/05/31, 12:13:50 »
Hallo, ik ben 22 op het moment, en ik ben pas deze week begonnen met Ubuntu.
Groetjes