Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: met Quad core is geen Ubuntu te installeren  (gelezen 1684 keer)

Offline henvdk

  • Lid
met Quad core is geen Ubuntu te installeren
« Gepost op: 2010/01/29, 16:33:40 »
Op 25-1-2010 meldde ik dat na uitproberen Ubuntu wel lukte op een ode W98 PC en op de 2 jaar oude  XP met 4 processors niet.
Inmiddels Sata vervangen en lukt niet.  wel op pc met W7 professionel met Duo Core.
Dus Ubuntu komt niet verder dan de Sahara (bruin scherm) en dat is waarschijnlijk door Quad Core.
Ik ga nu verder op de PC met W7. en Duo Core
Zaak is nu om visual dbase 5,7 voor Windows geinstalleerd te krijgen onder Ubuntu en het oude Dos programma
Supercalc en Exact boekhouding.
Kan mij iemand snel op weg helpen?
Ubuntu meldt nu steeds Searche Zip-installatie terwijl niets te unzippen is.
Kan iemand mij snel op weg helpen.
gr. henvdk

Re: met Quad core is geen Ubuntu te installeren
« Reactie #1 Gepost op: 2010/01/29, 17:05:54 »
Ik begrijp je tekst niet honderd procent..
Maar het sicht niet aan quad core hoor, Ubuntu draait prima op Quad core (Hij kan zelfs meer aan)
http://www.backports.ubuntuforums.org/showthread.php?t=613207

Probeer eens de 64bit versie te branden en te installeren?
(Hoewel ik eigenlijk vermoed dat het misschien gaat om de videokaart)
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

Offline timosha

  • Lid
Re: met Quad core is geen Ubuntu te installeren
« Reactie #2 Gepost op: 2010/01/29, 17:21:24 »
Eerst snel ! Ubuntu, zowel de 32 bits als de 64 bits versie, draaien perfect met bv. een Intel Q6600 en dat is een quad core.

Als het er U alleen maar om gaat om oude DOS programma's, visual dBase, Supercalc en Exact te draaien dan hoeft U de omweg over Ubuntu helemaal niet te maken.

Installeer op Uw Windows 7 machine de gratis Sun Virtual Box. Installeer DOS 6.22 in Sun Virtual Box. Installeer dan Uw oude software in de DOS 6.22 virtuele machines. Indien nodig kan ik U zelfs een Sun Virtual Box DOS 6.22 virtuele machine geven (met alleen DOS 6.22).

OF

Installeer de gratis Windows Virtual PC en doe hetzelfde als hierboven.

OF

Koop VMWare en doe hetzelfde als hierboven.

Dus, opties genoeg zonder Ubuntu te installeren. En als U toch absoluut Ubuntu wil installeren dan moet U ook een DOS emulator, zoals dosemu, of Sun Virtual Box of Sun Open Virtual Box gebruiken.
Stabiele OS: Solaris 10 - OS X 10.6.4 - Linux Mint 9 - Windows 7
Project OS: Linux Mint 9 Isadora
Test OS: Ubuntu 10.04 - 10.10
Server: Windows Server 2008 R2 - Exchange 2010

Contra verbosos noli contendere verbis: sermo datur cunctis, animi sapientia paucis.


Re: met Quad core is geen Ubuntu te installeren
« Reactie #3 Gepost op: 2010/01/30, 21:42:26 »
1. Ga op taalles.
2. Als ik het goed begrijp is het installeren van Ubuntu op een Dual Core wel gelukt. Daar probeer je nu Visual Dbase op te zetten. Probeer je daar dit: [http://www.dbase.com/Index.asp] op te zetten? In dat geval gaat het waarschijnlijk niet lukken omdat dit een Windowsprogramma is. Er zijn mogelijk wel vervangende programma's voor te vinden onder linux, maar dat weet ik niet zeker.
3. Exact is ook Windowssoftware, dus zal ook wel niet werken onder Linux. Maar als je even zoekt, zijn er vast wel programma's voor Linux te vinden met dezelfde functies als Exact.
"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."

Offline jan11000

  • Lid
Re: met Quad core is geen Ubuntu te installeren
« Reactie #4 Gepost op: 2010/01/30, 22:01:29 »
Geef meer uitleg, dit is echt te weinig.