Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Filmpje opgenomen van Samsung gsm afspelen op laptop  (gelezen 446 keer)

Filmpje opgenomen van Samsung gsm afspelen op laptop
« Gepost op: 2016/02/27, 08:26:42 »
Hallo,

ik heb een paar filmkes gemaakt met mijn smartphone, een Samsung galaxy core prime. Als ik de gsm op de laptop aansluit kan ik op de laptop de bestanden zien, maar als ik op een filmke klik zegt hij "Er is een fout opgetreden, de film kan niet gelezen worden".

Hetzelfde gebeurt met foto 's "Kan afbeelding ‘20160223_144555.jpg’ niet openen Failed to open input stream for file"

Heeft iemand enig idee wat er aan scheelt? Is er iets dat ik op mijn laptop of op de smartphone moet installeren om dat wel weer te geven op mijn laptop?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Alvast heel vriendelijk bedankt voor de hulp.

Groetjes,

Els

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Filmpje opgenomen van Samsung gsm afspelen op laptop
« Reactie #1 Gepost op: 2016/02/27, 09:11:37 »
Hallo Els,

Dat is een bekend probleem. Kopieer die filmpjes naar je laptop. Dan spelen ze wel af.

groet,

Just
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Re: Filmpje opgenomen van Samsung gsm afspelen op laptop
« Reactie #2 Gepost op: 2016/02/27, 09:57:09 »
Zo lukt het wel ja, maar de fimkes staan op hun zijkant met het afspelen en de beeldverhouding aanpassen helpt niet.

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Filmpje opgenomen van Samsung gsm afspelen op laptop
« Reactie #3 Gepost op: 2016/02/27, 10:01:00 »
Hoi Els,

Ja, die smartphones kunnen er een mooie puinhoop van maken, he? Ik laad zelf zo'n clip dan in Kdenlive (andere editor zoals Openshot gaat natuurlijk ook) en zet daarin dat clipje goed.

Zet hem op! Met zo'n smartphone kan je heel aardige videootjes maken.

groet,

Just
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

[Opgelost]Re: Filmpje opgenomen van Samsung gsm afspelen op laptop
« Reactie #4 Gepost op: 2016/02/27, 10:39:11 »
Dank u, met wat knoeien is het gelukt om ze af te spelen en fatsoenlijk te draaien. Bedankt voor de hulp!

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Filmpje opgenomen van Samsung gsm afspelen op laptop
« Reactie #5 Gepost op: 2016/02/27, 11:02:01 »
Leuk om te horen, Els.

Knap gedaan. Het is wel niet zo heel moeilijk - als je eenmaal weet hoe het werkt dan. Maar de eerste keer is het altijd erg zoeken.

groet,

Just
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Re: Filmpje opgenomen van Samsung gsm afspelen op laptop
« Reactie #6 Gepost op: 2016/02/27, 11:10:07 »
Maar de eerste keer is het altijd erg zoeken.

... en kan het erg frustrerend zijn maar als het dan uiteindelijk lukt is de eurforie des te groter.

Veel plezier met het maken van filmpjes, want een leuke bezigheid. ^-^
Lekker alle foon familie filmpjes achter elkaar monteren tot 1 leuke film. Op dvd branden en op tv kijken met vaak verrassende resultaten.
Ook leuk voor later dit, want de meeste foon filmpjes blijven op een foon of verdwijnen uiteindelijk.
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Re: Filmpje opgenomen van Samsung gsm afspelen op laptop
« Reactie #7 Gepost op: 2016/02/27, 16:10:23 »
Ja!Nieuwe foon en o shit,vergeten de filmpjes te backuppen... :'(
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Re: Filmpje opgenomen van Samsung gsm afspelen op laptop
« Reactie #8 Gepost op: 2016/02/27, 16:12:11 »
Ja en dat is balen want er zitten vaak hele leuke en vooral spontane momenten en herinneringen bij.
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore