Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: IBM Thinkpad  (gelezen 804 keer)

Sledd

  • Gast
IBM Thinkpad
« Gepost op: 2007/10/26, 08:58:11 »
Hallo,

Sinds gister heb ook ik gutsy mijn laptop. Zijn er meer mensen met een IBM Thinkpad in deze community? Ik ben namelijk benieuwd naar de ervaringen met ubuntu op een IBM Thinkpad, en hebben jullie alles aan de praat gekregen?

IBM heeft bijvoorbeeld een zogenaamde 'Active Protection System', die de harde schijf beschermd tegen beschadiging door schokken. In synaptic zag ik wel een pakket maar ik weet niet hoe betrouwbaar/goed deze werkt.

De middelste knop van m'n trackpoint wil ik anders instellen. En ook de toetsen naast mijn pijltjes-toetsen, namelijk de back- en forward toetsen, werken 'nog' niet.

Ik heb al wat rondgekeken op de Thinkwiki, maar die verschaft mij niet zo heel veel duidelijkheid.

Groeten,
Edwin

Active8

  • Gast
IBM Thinkpad
« Reactie #1 Gepost op: 2007/10/26, 12:09:20 »
Hmm ik gebruik een IBM Thinkpad, met de 7.10 versie Ubuntu heeft alles eigenlijk "out of the box" gewerkt geen drivers of zo gezocht, zelfs mijn draadloos kaart werd herkend en de WPA werkt super !

Momenteel doet ie dual boot met Xp Pro dit omdat de boekhoudprogramma Linux niet ondersteunt

Sledd

  • Gast
IBM Thinkpad
« Reactie #2 Gepost op: 2007/10/26, 12:27:34 »
Mijn draadloze kaart werkte ook 'out of the box', dat deed ie trouwens ook al in Feisty.

Maak je ook gebruik van het 'Active Protection System'? Want die is naar mijn weten standaard niet geinstalleerd.

Via de Thinkwiki heb ik inmiddels gevonden hoe ik de back- en forward toetsen kan instellen, dat ga ik van het weekend is uitproberen.

Ik heb trouwens een IBM Thinkpad R51 met een ATI mobility Radeon 9200 (32mb), is het dan verstandig compiz aan te zetten? Ik ben bang dat mn laptop dat niet helemaal gaat trekken.