Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Dual booth maar nu staat Ubuntu naast xubuntu  (gelezen 500 keer)

foeke11

  • Gast
Dual booth maar nu staat Ubuntu naast xubuntu
« Gepost op: 2008/05/16, 12:33:26 »


Ik heb een asus eee, ziet er leuk uit maar werkt momenteel voor geen meter, verbind niet met internet.
Maar waar ik eerst een vraag over had, de Asus heeft twee harde schijven een 16 en een 4 gb. Ik had na Ubuntu, xunbuntu geinstalleerd omdat ik hoopte dat internet het daar wel zou doen. Nu doet het het op geen vanbeide, staat bij x unbuntu de resolutie verkeerd en als ik hem opstart krijg ik een dual boot menu omdat deze twee naast elkaar staan. Weet iemand hoe ik hem weer schoon krijg zodat ik het opnieuw kan gaan proberen, of hoe ik een van de twee verwijder?

Thnx

Mightya

  • Gast
Dual booth maar nu staat Ubuntu naast xubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2008/05/16, 12:46:11 »
Citaat van: foeke11


Ik heb een asus eee, ziet er leuk uit maar werkt momenteel voor geen meter, verbind niet met internet.
Maar waar ik eerst een vraag over had, de Asus heeft twee harde schijven een 16 en een 4 gb. Ik had na Ubuntu, xunbuntu geinstalleerd omdat ik hoopte dat internet het daar wel zou doen. Nu doet het het op geen vanbeide, staat bij x unbuntu de resolutie verkeerd en als ik hem opstart krijg ik een dual boot menu omdat deze twee naast elkaar staan. Weet iemand hoe ik hem weer schoon krijg zodat ik het opnieuw kan gaan proberen, of hoe ik een van de twee verwijder?

Thnx
Ik neem aan dat je met de live cd hebt geinstalleerd.

Stop deze er weer in en doe ubuntu met de live cd opstarten.
Ga dan naar >systeem>beheer>gparted

Dit is een soort partition magic onder ubuntu, hiermee kun je je harde schijven formateren, delen en verkleinen/vergroten (en nog wel meer hoor!!!).

Hierna kun je met de zelfde cd weer alles proberen te installeren.

Succes Mightya