Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Problemen met opstarten account.  (gelezen 531 keer)

Problemen met opstarten account.
« Gepost op: 2012/04/08, 10:12:31 »
Ik heb gister Ubuntu geinstalleerd, paar keer herstart en was niets aan de hand.. laatste keer dat ik mijn laptop uitdeed toen trok ik mijn Mp3 speler ook uit de USB kabel en toen bleef Ubuntu ook hangen met 2 stipjes van de 4. Ik heb toen maar mijn laptop handmatig via de uitknop uitgezet en ben gaan slapen, volgende morgen deed ik mijn laptop, ging even wat drinken halen en toen ik terugkwam zag ik alleen mijn bureaublad achtergrond en een melding dat Compiz was gecrashed, de taakbalken willen niet meer laden en ik heb echt  geen flauw idee hoe ik dit moet oplossen.

Met mijn laatste sessie heb ik mijn account ook op automatich opstarten gezet, heb ik er reeds weer af kunnen halen via het gastaccount maar de problemen zijn er nog steeds. Ik heb als laatste programma Utorrent geinstalleerd en die heb ik nooit werkend gezien, lijkt me ook sterk dat het daar aan zou kunnen liggen. Verder lukt het me ook niet om in de terminal te komen via mijn eigen account.

(Ik gebruik overigens 12.04 Beta 2, maar lijkt me sterk dat het daar aan zou kunnen liggen want de eerste 5 keer deed hij het wel zonder problemen.)
« Laatst bewerkt op: 2012/04/08, 10:14:06 door NinoDude01 »

Re: Problemen met opstarten account.
« Reactie #1 Gepost op: 2012/04/08, 10:22:51 »
probeer eens in de terminal unity --reset
edit:  Je kunt de terminal opstarten door de toets combinatie: Ctrl, Alt,  t
« Laatst bewerkt op: 2012/04/08, 10:28:55 door Leon_III »
Laptops HP Probook 4720s en HP g72
Testcomputer HP Compaq dc7800p 
email: SteunpuntLeon@gmail.com

Re: Problemen met opstarten account.
« Reactie #2 Gepost op: 2012/04/08, 10:35:35 »
probeer eens in de terminal unity --reset
edit:  Je kunt de terminal opstarten door de toets combinatie: Ctrl, Alt,  t

Ik heb die shortcut zelf gebruikt in Ubuntu 3D maar zelfs dat doet het niet, ik kom trouwens wel in mijn eigen account via Ubuntu 2D. Ik heb die code gebruikt en dan crashed hij meteen weer met een heel script. Ik zal het zo wel even sturen.

WARNING: Unity currently default profile, so switching to metacity while resetting the values
Window manager warning: "" found in configuration database is not a valid value for keybinding "move_to_workspace_left"
Window manager warning: "" found in configuration database is not a valid value for keybinding "move_to_workspace_2"
Window manager warning: "" found in configuration database is not a valid value for keybinding "move_to_workspace_4"
Window manager warning: "" found in configuration database is not a valid value for keybinding "move_to_workspace_up"
Window manager warning: "" found in configuration database is not a valid value for keybinding "move_to_workspace_3"
Window manager warning: "" found in configuration database is not a valid value for keybinding "move_to_workspace_1"
Window manager warning: "" found in configuration database is not a valid value for keybinding "move_to_workspace_right"
Window manager warning: "" found in configuration database is not a valid value for keybinding "move_to_workspace_down"
unity-panel-service: no process found
Checking if settings need to be migrated ...no
Checking if internal files need to be migrated ...no
Backend     : gconf
Integration : true
Profile     : unity
Adding plugins
Initializing core options...done
compiz (core) - Warn: failed to receive ConfigureNotify event on 0x2200004

compiz (core) - Warn: failed to receive ConfigureNotify event on 0x1600002

compiz (core) - Warn: failed to receive ConfigureNotify event on 0x1800002

compiz (core) - Warn: failed to receive ConfigureNotify event on 0x1e000b8

Initializing composite options...done
Initializing opengl options...done
Initializing decor options...done
Initializing vpswitch options...done
Initializing snap options...done
Initializing mousepoll options...done
Initializing resize options...done
Initializing place options...done
Initializing move options...done
Initializing wall options...done
Initializing grid options...done
Initializing session options...done
Initializing gnomecompat options...done
Initializing animation options...done
Initializing fade options...done
Initializing unitymtgrabhandles options...done
Initializing workarounds options...done
Initializing scale options...done
compiz (expo) - Warn: failed to bind image to texture
Initializing expo options...done
Initializing ezoom options...done

Screen geometry changed:
   0x0x1440x900

DEBUG 2012-04-08 10:41:26 unity <unknown>:0 Unity Oneiric accessibility started, using bridge on /usr/lib/i386-linux-gnu/gtk-3.0/modules/libatk-bridge.so
Trace/breakpoint trap (core dumped)
« Laatst bewerkt op: 2012/04/08, 10:41:26 door NinoDude01 »

Re: Problemen met opstarten account.
« Reactie #3 Gepost op: 2012/04/08, 10:57:06 »
Okay type het volgende in de terminal: gconftool-2 --recursive-unset /apps/compiz-1daarna unity --resetProces neemt nogal even tijd dus even afwachten.

Tenslotte systeem herstarten.
« Laatst bewerkt op: 2012/04/08, 11:19:26 door Leon_III »
Laptops HP Probook 4720s en HP g72
Testcomputer HP Compaq dc7800p 
email: SteunpuntLeon@gmail.com

Re: Problemen met opstarten account.
« Reactie #4 Gepost op: 2012/04/08, 15:34:29 »
Zelfde effect, geen resultaat.. helaas! Als ik hem in 2D opstart en ik doe die code's dan krijg ik wel mooi het 3D effect maar als ik hem dan opnieuw opstart en dan in 3D heb ik nog steeds geen menubalken en kan ik nog steeds niets doen. :(

Edit: Ik heb een nieuw account aangemaakt en daar doet hij het gewoon zonder problemen met opstarten, dus het ligt echt ergens aan mijn accountinstellingen alleen zou niet weten wat.

Edit 2: Als ik wat verborgen mappen uit mijn home folder verwijder doet hij het weer heel even maar dan daarna weer niet meer.. ach, ik hou het voorlopig wel op 2D tot de volledige versie van 12.04 uitkomt en dan kijk ik wel weer verder, ik heb geen zin om hier uren mee rond te klooien als hij het in 2D net zo goed doet.
« Laatst bewerkt op: 2012/04/08, 16:34:59 door NinoDude01 »