Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: uitzending gemist.nl  (gelezen 46128 keer)

Nieuwux

  • Gast
uitzending gemist.nl
« Gepost op: 2006/11/13, 15:27:02 »
Hoi,

Als ik uitzending gemist kijk, krijg ik zo'n klein rotbeeldje. Heeft iemand ervaring met uitzending gemist? Hoe speel jij de afleveringen af?

Heb extensie mediaconnectivity al toegevoegd, maar krijg de kans niet om een mediaplayer te kiezen...

Offline Dave

  • Lid
uitzending gemist.nl
« Reactie #1 Gepost op: 2006/11/13, 15:53:24 »
opent standaard in totem bij mij. (met standaard bedoel ik dan zelf niet ingestelt)
kan het scherm net zo groot maken als gewenst.

Azalin

  • Gast
uitzending gemist.nl
« Reactie #2 Gepost op: 2006/11/13, 15:53:45 »
Mmm, ik heb mplayer voor mozilla (mozilla plugin althans maar wordt door firefox ook gebruikt) geinstalleerd (even zoeken op mplayer en mozilla) en dan kan ik kiezen voor volledig scherm.

Nieuwux

  • Gast
uitzending gemist.nl
« Reactie #3 Gepost op: 2006/11/13, 16:11:02 »
Ah, nu werkt het ook bij mij. Ik denk dat ik dat te danken heb aan die extensie adblock. eerst kreeg ik niet de gelegenheid om te kiezen, dan was de reclame al gestart.

Thanx!!!

Offline Hij

  • Lid
uitzending gemist.nl
« Reactie #4 Gepost op: 2006/11/13, 20:31:52 »
Rare vraag misschien, maar als ik de kwaliteit vergelijk van de filmpjes valt mij op dat in windows de kwaliteit hoger is dan in ubuntu. Ik heb gebruik bij bijde als instelling "snel internet", en speel in ubuntu af via mplayer in firefox.
Groot beeld is btw geen probleem.
Nu is mijn vraag hebben meer mensen dit en is dit dus normaal omdat het een wmv streaming is, of heb ik dit alleen.
(met de slechtere kwailiteit bedoel ik dat het blokkeriger is, vaak een blokje beeld blijft vast hangen en dat het dus niet meer vloeiend uit ziet)

Ik ben trouwens blij dat ze (uitzendinggemist.nl) ook overgaan op een open formaat; Bron

Azalin

  • Gast
uitzending gemist.nl
« Reactie #5 Gepost op: 2006/11/13, 21:00:59 »
Ja, dat heb ik ook bij oudere uitzendinggemist.nl uitzendingen... die in wmv formaat zijn... ik denk dat het met de w32codecs te maken heeft ... misschien dat wanneer je vlc gebruikt en de ingebouwde codecs gebruikt, dat je dat niet hebt maar dat weet ik niet aangezien ik totem en mplayer gebruik...
Hier heb ik in elk geval dat bij de Lama's bijvoorbeeld :) delen van het beeld soms niet updaten omdat daar geen bewegend beeld is op dat moment... dan blijft er oude data staan best grappig :)

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
uitzending gemist.nl
« Reactie #6 Gepost op: 2006/11/13, 23:22:36 »
Vanwege de betere beeld kwaliteit ben ik overgestapt van mplayer naar vlc.
Klik links bovenin op Documentatie

Azalin

  • Gast
uitzending gemist.nl
« Reactie #7 Gepost op: 2006/11/14, 08:27:09 »
Persoonlijk denk ik dat het meer met de codecs dan met mplayer of vlc zelf te maken heeft maar dat is een ander verhaal :)

Offline Soul-Sing

  • Lid
uitzending gemist.nl
« Reactie #8 Gepost op: 2006/11/14, 09:45:01 »
Citaat van: Azalin
Persoonlijk denk ik dat het meer met de codecs dan met mplayer of vlc zelf te maken heeft maar dat is een ander verhaal :)
dat denk ik ook.
maar VLC  en M player zijn mijn toppers. (totem vind ik echt slecht)

nils holkerson

  • Gast
uitzending gemist.nl
« Reactie #9 Gepost op: 2006/11/14, 12:17:19 »
het lijkt ook wel of totem veel zwaarder is dan vlc en mplayer, dat merk je als je een wat minder snel systeem hebt

Offline Hij

  • Lid
uitzending gemist.nl
« Reactie #10 Gepost op: 2006/11/14, 13:59:18 »
Ik wil wel eens VLC proberen te gebruiken. Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Wat moet ik eerst doen voordat ik vlc kan gaan instellen als player voor firefox?

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
uitzending gemist.nl
« Reactie #11 Gepost op: 2006/11/14, 14:03:01 »
Je hebt een vlc plugin, maar met MediaPlayerConnectivity kan je de externe VLC speler instellen, ik denk dat dat makkelijker/beter is.

https://addons.mozilla.org/firefox/446/
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Offline Hij

  • Lid
uitzending gemist.nl
« Reactie #12 Gepost op: 2006/11/14, 14:07:56 »
Stom had had ik zelf nog niet aan gedacht. Dit is denk ik idd het makkelijkst! Meteen proberen, thanks voor je antwoord!

Gast

  • Gast
uitzending gemist.nl
« Reactie #13 Gepost op: 2006/11/14, 19:19:25 »
Hoi!

Ook ik heb een blokkerig beeld op uitzending gemist. Ik kan zelfs geen breedband afspelen en moet me behelpen met de smalband versie. Terwijl ik toch een ADSL verbinding heb...Het schijnt ook van je computer / internetverbinding af te hangen want heb bij een vriend dezelfde installatie gedaan en hij heeft veel beter beeld... Het verschilt per stream maar het meeste is niet echt goed hoewel ik veel kan bekijken.

Overigens gebruik ik Mplayer en de bijbehorende plugin voor Firefox maar heb VLC of de ConnectivityPlugin niet. Heb slechte ervaring met Totem en VLC wilde destijds ook niet werken maar moet er bij zeggen dat dat ook aan mij kan hebben gelegen want ik was toen nog niet zo geoefend als nu met het installeren...

@Hij: bedankt voor het goede nieuws dat ze nu ook streams gaan aanbieden in open formaat! Hopelijk wordt de kwaliteit van het beeld er beter op voor degenen die nu problemen hebben!

Azalin

  • Gast
uitzending gemist.nl
« Reactie #14 Gepost op: 2006/11/14, 22:29:58 »
Ik heb VLC als test eens geinstalleerd... en de mozilla plugin van vlc geinstalleerd... (heb geen zin in die media connectivity plugin) ik zal laten weten wat ik ervaren heb in vergelijking met totem en mplayer. Totem is inderdaad niet altijd even geweldig, maar dat is mplayer overigesn ook niet.

Azalin

  • Gast
uitzending gemist.nl
« Reactie #15 Gepost op: 2006/11/14, 23:06:59 »
update: Met VLC blijft bij mij de handel hangen.. ik krijg van bijvoorbeeld de Lama's wel de leader een stukje te zien, maar dan blijft de stream steken. Met mplayer geen problemen, alleen is de kwaliteit niet echt geweldig ...

uitzending gemist.nl
« Reactie #16 Gepost op: 2006/11/14, 23:33:30 »
Citaat van: Azalin
update: Met VLC blijft bij mij de handel hangen.. ik krijg van bijvoorbeeld de Lama's wel de leader een stukje te zien, maar dan blijft de stream steken. Met mplayer geen problemen, alleen is de kwaliteit niet echt geweldig ...
Ik had hetzelfde probleem, maar met de connectivity plugin lukt het allemaal oke, met VLC, Mplayer en Totem (kun je naar keuze selecteren! Relaxed het te kunnen configureren! Probeer maar eens!

uitzending gemist.nl
« Reactie #17 Gepost op: 2006/11/14, 23:34:59 »
VLC heeft het beste/scherpste beeld, alleen komen er rare streamfouten voor. OVerlappende kleuren en beelden.

uitzending gemist.nl
« Reactie #18 Gepost op: 2006/11/15, 00:14:38 »
UPDATE!

Kheb verschillende spelers uit zitten proberen, en echt waar, GXINE doet het echt super, superbeeld, geen rare blokjes of beeldoverlappingen, geluid goed!
echt vloeiend!

Kan de uitzendingen gewoon goed fullscreen bekijken!

Offline Soul-Sing

  • Lid
uitzending gemist.nl
« Reactie #19 Gepost op: 2006/11/15, 08:40:02 »
@corvus

nou hier niet. jammer.

mplayer lijkt het beste. maar oef....wat een magere kwaliteit zeg.
heb ook tot gisteravond laat van alles geprobeerd.

Azalin

  • Gast
uitzending gemist.nl
« Reactie #20 Gepost op: 2006/11/15, 08:44:47 »
Hier toch wel. Wel een aantal zaken van Xine installeren natuurlijk, anders heeft de front-end weinig nut :) maar hier doet VLC het niet naar behoren (blijft hangen) .. Dus kortom: het is proberen welke het beste werkt en die gebruiken. Handig :)

Offline Kiwinote

  • Lid
    • Launchpad
uitzending gemist.nl
« Reactie #21 Gepost op: 2006/11/15, 08:50:10 »
Citaat van: Azalin
Wel een aantal zaken van Xine installeren natuurlijk, anders heeft de front-end weinig nut :)
Zoals? gxine zou dan neem ik aan depencies hebben voor de pakketen die nodig zijn???

Offline Soul-Sing

  • Lid
uitzending gemist.nl
« Reactie #22 Gepost op: 2006/11/15, 10:03:28 »
Citaat van: Kiwinote
Citaat van: Azalin
Wel een aantal zaken van Xine installeren natuurlijk, anders heeft de front-end weinig nut :)
Zoals? gxine zou dan neem ik aan depencies hebben voor de pakketen die nodig zijn???
libxine

Nieuwux

  • Gast
uitzending gemist.nl
« Reactie #23 Gepost op: 2006/11/15, 10:25:15 »
Citaat van: CORVUS_CORAX
Citaat van: Azalin
update: Met VLC blijft bij mij de handel hangen.. ik krijg van bijvoorbeeld de Lama's wel de leader een stukje te zien, maar dan blijft de stream steken. Met mplayer geen problemen, alleen is de kwaliteit niet echt geweldig ...
Ik had hetzelfde probleem, maar met de connectivity plugin lukt het allemaal oke, met VLC, Mplayer en Totem (kun je naar keuze selecteren! Relaxed het te kunnen configureren! Probeer maar eens!
Je kunt toch maar een mediaplayer instellen/ kiezen? Of kun jij ter plekke (bij het aanklikken van de video) nog kiezen welke mediaplayer je voor welk type film gbruikt, of moet je dan opnieuw de wizard 'instellen'?

Nieuwux

  • Gast
uitzending gemist.nl
« Reactie #24 Gepost op: 2006/11/15, 10:29:07 »
Citaat van: Nieuwux
Citaat van: Kiwinote
Bij mij krijg ik met gxine alleen geluid en geen beeld, maar dat zal wel aan mij liggen ;)
Bij mij VLC geen beeld en Gxine wordt niet door de wizard herkent, dus kan ik niet kiezen... Hoe kan ik dat oplossen?
Deze vraag maar even uit het ander topic "pakketbronnen' gehaald. Het lijkt me dat vragen over mediaplayers en afspelen van film op internet in dit topic thuishoren...

Zie ook vorige bijdrage (24), die vraag is namelijk nog niet behandeld...