Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Zynadd niet zichtbaar in output connections tab ...  (gelezen 2020 keer)

Zynadd niet zichtbaar in output connections tab ...
« Gepost op: 2011/11/21, 20:04:46 »


Zynadd via Jack NIET zichtbaar in OUTPUT connections-tab.

Zyn zou in de audio tab moeten verschijnen.

Ik heb een screenshot gemaakt ervan:

Audio tab



MIDI



ALSA




Klopt het dat als je een verbinding op wilt zetten dat aan de ouput kant de Zynadd synth moet staan om te verbinden?

Iemand hier ervaring mee of weet hoe dit moet; of weet je een GOEDE tutorial over dit onderwerp?

Re: Zynadd niet zichtbaar in output connections tab ...
« Reactie #1 Gepost op: 2011/11/21, 22:04:29 »
Weinig screenshot. ;)

Eerst Jack starten, dan Zynadd, dan zou deze zichtbaar moeten zijn.
Hier wat screenshots van mij:






Ik blijf Jack een lastig programma vinden, ondanks dat ik het al een tijd mee werk.
Er zijn genoeg sites voor Jack te vinden op internet. Bijv. deze https://help.ubuntu.com/community/HowToQjackCtlConnections

In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Zynadd niet zichtbaar in output connections tab ...
« Reactie #2 Gepost op: 2011/11/22, 15:39:51 »
Ja uit jouw screenshots blijkt ook dat Zynadd zichtbaar moet zijn aan de output kant.

Met mijn screenshots kun je zien dat dat bij mij niet zo is.

Ik zoek dus een manier om dat toe te voegen; of misschien dat er een reden is, een bug of een conflict met bijv. Yoshimi of Pulseaudio oid.




Re: Zynadd niet zichtbaar in output connections tab ...
« Reactie #3 Gepost op: 2011/11/22, 18:33:07 »
Ik heb PulseAudio eraf gehaald omdat ik ALSA overzichtelijker vind. Daarnaast zie ik bij jou geen verbinding met midi Trough. Wat is die FastTrack pro? Een midi kaart o.i.d.? En had je ook al die link bekeken die ik in mijn vorige post heb staan?
« Laatst bewerkt op: 2011/11/22, 18:35:06 door Gijsbert »
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Zynadd niet zichtbaar in output connections tab ...
« Reactie #4 Gepost op: 2011/11/23, 14:11:30 »
Ik heb PulseAudio eraf gehaald omdat ik ALSA overzichtelijker vind. Daarnaast zie ik bij jou geen verbinding met midi Trough. Wat is die FastTrack pro? Een midi kaart o.i.d.? En had je ook al die link bekeken die ik in mijn vorige post heb staan?

De Fast track pro van M-Audio is mijn externe soundblaster die ik gebruik voor alle sound. Het heeft inputs voor mic en analoge muziekinstrumenten alsook voor midi in + out.

Pulse gooi ik er ook maar af, net als Yoshimi. Soms maken die programmaś bepaalde scripts aan die andere weer overrulen waardoor je weer dingen opnieuw moet instellen.

Weet iemand of er nog iets aan de settings van Zynadd veranderd moet worden?




Re: Zynadd niet zichtbaar in output connections tab ...
« Reactie #5 Gepost op: 2011/11/23, 17:50:01 »
Dat weet ik niet, wel aan de fasttrackpro kaart denk ik. http://joegiampaoli.blogspot.com/2011/06/m-audio-fast-track-pro-for-debian-linux.html
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Zynadd niet zichtbaar in output connections tab ...
« Reactie #6 Gepost op: 2011/11/23, 18:27:44 »
Dat weet ik niet, wel aan de fasttrackpro kaart denk ik. http://joegiampaoli.blogspot.com/2011/06/m-audio-fast-track-pro-for-debian-linux.html

Interessant stuk, ga ik zeker lezen. Maar voor alle duidelijkheid. Ik heb Zynadd werkend gehad. ik ben echter kwijt welke connections en instellingen het waren.


Re: Zynadd niet zichtbaar in output connections tab ...
« Reactie #7 Gepost op: 2011/11/23, 22:47:59 »
Kan je mijn instellingen niet overnemen? En draait de Jack deamon?
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Zynadd niet zichtbaar in output connections tab ...
« Reactie #8 Gepost op: 2011/11/26, 19:18:26 »
Kan je mijn instellingen niet overnemen? En draait de Jack deamon?

Ja heb ik geprobeerd, werkt niet. Jack draait; ik start normaal gesproken als eerste de Jack daemon. Ik heb nu voor Zyn dezelfde verbindingen opgezet als voor Hydro in Patchbay. Omdat hydro wel zo werkt had ik het idee dat misschien de instellingen van Zyn fout zouden kunnen zijn.

Vb:




Re: Zynadd niet zichtbaar in output connections tab ...
« Reactie #9 Gepost op: 2011/11/26, 23:44:10 »
Ik heb OscilSize op 1024 staan en Padsynt op Linear(fast) staan , de rest is het zelfde.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.