Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Terug naar eerder geïnstalleerd versie  (gelezen 2557 keer)

Offline sceletor

  • Lid
Re: Terug naar eerder geïnstalleerd versie
« Reactie #25 Gepost op: 2018/12/09, 16:04:02 »
Beste Johan,

opgestart met een oudere kernel nl de 4.15.0-29.
huidige was 4.15.0-42.
Probleem blijft helaas.

nahjo

  • Gast
Re: Terug naar eerder geïnstalleerd versie
« Reactie #26 Gepost op: 2018/12/09, 16:53:46 »
Jammer.
- juiste stuurprogramma/driver NVDIA ? zie stuurprogrammabeheer
- 1 beeldscherm afkoppelen heeft dat effect?
- het andere beeldscherm afkoppelen?


Offline sceletor

  • Lid
Re: Terug naar eerder geïnstalleerd versie
« Reactie #27 Gepost op: 2018/12/09, 17:10:41 »
Wordt er moedeloos van.
Heb nu weer opnieuw 16.04 erop gezet, zelfde probleem.
Tv scherm al uitgezet. Die v er veranderd maa rd NVidia, opnieuw opgestart en nu doet mn toetsenbord het ook niet meer. Andere muis werkt ook niet en USB stekker er opnieuw in doen heeft ook geen nut. Bios nagekeken,  hier staat alles goed
« Laatst bewerkt op: 2018/12/09, 17:22:49 door sceletor »

Offline sceletor

  • Lid
Re: Terug naar eerder geïnstalleerd versie
« Reactie #28 Gepost op: 2018/12/09, 17:53:43 »
ok. nu nogmaals 16.04 erop gezet en niet de laatste updates latrn downloaden tijdens de installatie. Dit heeft in ieder geval geholpen. Nu nog de vraag hoe ik kan voorkomen dat het systeem nieuwe kernels gaat installeren.

Re: Terug naar eerder geïnstalleerd versie
« Reactie #29 Gepost op: 2018/12/09, 18:41:01 »
ok. nu nogmaals 16.04 erop gezet en niet de laatste updates latrn downloaden tijdens de installatie. Dit heeft in ieder geval geholpen. Nu nog de vraag hoe ik kan voorkomen dat het systeem nieuwe kernels gaat installeren.

Heb je een volledig schone installatie gedaan? HDD geformateerd om alle oude shit er af te hebben?
Je moet zorgen voor een totaal schone installatie! Anders blijf je problemen houden.

Hier nog meerdere pc's met 16.04LTS er op. Ik update gewoon netjes elke keer, inclusief nieuwe kernels. Al jaren lang en sinds de eerste en enige installatie. Nog nooit problemen mee gehad en nog nooit een kernel terug hoeven te grijpen.
Je wilt toch kernels updaten? Kernel-updates komen toch niet voor niets? Juist daarin zit toch ook een groot stuk van de veiligheid van linux?
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline sceletor

  • Lid
Re: Terug naar eerder geïnstalleerd versie
« Reactie #30 Gepost op: 2018/12/09, 22:11:21 »
Ik heb nu voor de 3e keer een schone installatie uitgevoerd, alleen nu zonder dat het de updates gelijk binnenhaalt.
Ik zal het systeem wel updaten en dan kijken wat er gebeurt.
Ik laat het weten.

Re: Terug naar eerder geïnstalleerd versie
« Reactie #31 Gepost op: 2018/12/09, 22:20:21 »
Gebruik je wel een goede iso uit betrouwbare bron?

Paar tips.
Begin met de live versie (testversie van usb), en installeer daarna door.
Dan kom je vrij snel bij een scherm voor downloaden externe drivers en geluid. Vink deze twee opties aan, dat installeert stukken handiger zonder gedoe achteraf. Hiervoor is uiteraard wel internet nodig (kabel!).

Nogmaals succes.
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline sceletor

  • Lid
Re: Terug naar eerder geïnstalleerd versie
« Reactie #32 Gepost op: 2018/12/09, 22:25:59 »
Ik heb nu de OS geüpdatet en het lijkt tot nu toe goed te gaan.
Voor de zekerheid opnieuw opgestart, alles werkt naar behoren.
Kernel is nu de laatste welke uit is gebracht.
Ik ga in ieder geval als ik naar 18.04 ga niey meer upgraden, maar gewoon een schone installatie uitvoeren.
Alle bedankt voor jullie input!

Re: Terug naar eerder geïnstalleerd versie
« Reactie #33 Gepost op: 2018/12/10, 13:39:39 »
Ik ga in ieder geval als ik naar 18.04 ga niey meer upgraden, maar gewoon een schone installatie uitvoeren.
Alle bedankt voor jullie input!

Geen dank.
Nooit meer vergeten. Niet upgraden, maar schone installatie.

En nu niet te veel klooien met linux, het gewoon geupdate houden, en gebruiken waarvoor en hoe het bedoeld is, dan blijft het netjes stabiel draaien.  :-X :-X :-X
https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?topic=104581.msg1025662#msg1025662

Je hoeft alleen af en toe oude kernels en overbodige bestanden te verwijderen met dit terminal commando.

sudo apt-get autoclean && sudo apt-get autoremove
Doe dit wel elk half jaar een keer of na veel kernel updates.
Als je dit niet doet wordt je pc wat trager en geeft soms wat problemen omdat hij wat meer moet zoeken naar de juiste kernel. Als je dit wel bij houdt blijft hij heerlijk snel want schoon draaien. (nee nee =D linux is ook niet feilloos, maar wel een eind ;) )
« Laatst bewerkt op: 2018/12/10, 13:44:36 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore