Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Tip : nautilus-image-converter  (gelezen 2662 keer)

Tip : nautilus-image-converter
« Gepost op: 2009/02/26, 08:43:23 »
Als je in Nautilus beelden wil draaien of herschalen, dan kun je dat doen door  nautilus-image-converter te installeren. Werkwijze :
Systeem -> Beheer -> Synaptic pakketbeheer. Type nautilus-image-converter. Markeren voor installatie.

 ??? Raar, maar waar, vooraleer de wijzigingen in Nautilus actief komen, dien je Ubuntu te herstarten! Daarna open Nautilus (Locaties), wijs een beeld aan,
rechtermuisknop en je vind 2 extra entries terug : afbeeldingen draaien en afbeeldingen schalen. M.i. een handje tooltje om snel een afbeelding van
formaat te wijzigen en/of van orientatie te wijzigen.

Offline slowfox

  • Lid
Re: Tip : nautilus-image-converter
« Reactie #1 Gepost op: 2009/02/26, 16:06:57 »
prima tip, bedankt.

Offline joop905

  • Lid
Re: Tip : nautilus-image-converter
« Reactie #2 Gepost op: 2009/02/26, 17:01:53 »

Offline heir4c

  • Lid
Re: Tip : nautilus-image-converter
« Reactie #3 Gepost op: 2009/02/26, 18:34:15 »
Thx voor de tip.
Heb ook 'nautilus-gksu' geinstalleerd. Hiermee kan je een bestand als adminitrator openen ook al heb je nautilus 'gewoon' geopend. Zie afbeelding.
Uitleg bij pakket:

privilege granting extension for nautilus using gksu

The gksu extension for nautilus allows you to open files with
administration privileges using the context menu when browsing your
files with nautilus.

Canonical provides critical updates for nautilus-gksu until August 2010.
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

Offline Tom

  • Lid
Re: Tip : nautilus-image-converter
« Reactie #4 Gepost op: 2009/02/26, 18:46:20 »
Gebruik die al zins Feisty staat ook op mijn webblog.
Wat ook vele niet weten of gebruiken is de Nautilus CD @ DVD brander staat standaard geinstalleerd.
Heb met Feisty toen het boek van Jan Stedehouder gekocht , daar stond het allemaal in.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline myniesp

  • Lid
Re: Tip : nautilus-image-converter
« Reactie #5 Gepost op: 2009/02/26, 20:26:05 »
Ik heb gezien in synaptic : de cd burner staat al geinstalleerd
Maar vindt hem nergens
Groetjes

Oneiric Ocelot ; gmail ; chromium ; ; Skype
Intel quad core cpu q 9400 2.66 ghz;
4 Gig memory ; 2 x HD 320 gig,
Grafische kaart Gigabyte Geforce 9600GT
Wil nog wel eens een schijfje met de mint :-)

Offline joop905

  • Lid
Re: Tip : nautilus-image-converter
« Reactie #6 Gepost op: 2009/02/26, 20:36:42 »
Nautilus-open-terminal
Met nautilus-open-terminal  kun je nu met een rechtermuisklik in Nautilus op die locatie een terminal op laten komen
installeren via synaptic.
sudo apt-get install nautilus-open-terminal

Offline Tom

  • Lid
Re: Tip : nautilus-image-converter
« Reactie #7 Gepost op: 2009/02/26, 20:53:17 »
Ik heb gezien in synaptic : de cd burner staat al geinstalleerd
Maar vindt hem nergens
Groetjes


Ga eens naar Uw home map - vink op ,,Ga naar,, en daar ziet U  CD/DVD-werkplaats.
Als U nu een CD insteekt in Uw brander komt hij op Uw bureaublad sleept  bv Uw op te nemen muziek naar de CD/DVD werkplaats en u kunt hem branden. ( is een klein voorbeeld)
Idem met een gedownloade iso je brand er zo een image van.
Nautilus is een ijzersterk en veelzijdig programma.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline siegi

  • Lid
Re: Tip : nautilus-image-converter
« Reactie #8 Gepost op: 2009/02/27, 00:05:15 »
Persoonlijk lijkt me phatch nog cooler. Meer functies en je kan er ook gemakkelijk files me drag en droppen in een droplet om de foto's te bewerken.

Offline Hanssun

  • Lid
Re: Tip : nautilus-image-converter
« Reactie #9 Gepost op: 2009/02/27, 07:09:33 »
Als je in Nautilus beelden wil draaien of herschalen, dan kun je dat doen door  nautilus-image-converter te installeren. Werkwijze :
Systeem -> Beheer -> Synaptic pakketbeheer. Type nautilus-image-converter. Markeren voor installatie.

 ??? Raar, maar waar, vooraleer de wijzigingen in Nautilus actief komen, dien je Ubuntu te herstarten! Daarna open Nautilus (Locaties), wijs een beeld aan,
rechtermuisknop en je vind 2 extra entries terug : afbeeldingen draaien en afbeeldingen schalen. M.i. een handje tooltje om snel een afbeelding van
formaat te wijzigen en/of van orientatie te wijzigen.


goede tip.


Offline Tico

  • Lid
Re: Tip : nautilus-image-converter
« Reactie #10 Gepost op: 2009/02/27, 11:25:24 »
Persoonlijk lijkt me phatch nog cooler. Meer functies en je kan er ook gemakkelijk files me drag en droppen in een droplet om de foto's te bewerken.

Daar dacht ik in eerste instantie ook aan (Phatch rulez) , maar met deze kun je met een eenvoudige rechterklik omzetten zonder een apart programma op te starten.


Offline Dave

  • Lid
Re: Tip : nautilus-image-converter
« Reactie #11 Gepost op: 2009/02/27, 11:42:39 »
Als je in Nautilus beelden wil draaien of herschalen, dan kun je dat doen door  nautilus-image-converter te installeren. Werkwijze :
Systeem -> Beheer -> Synaptic pakketbeheer. Type nautilus-image-converter. Markeren voor installatie.

 ??? Raar, maar waar, vooraleer de wijzigingen in Nautilus actief komen, dien je Ubuntu te herstarten! Daarna open Nautilus (Locaties), wijs een beeld aan,
rechtermuisknop en je vind 2 extra entries terug : afbeeldingen draaien en afbeeldingen schalen. M.i. een handje tooltje om snel een afbeelding van
formaat te wijzigen en/of van orientatie te wijzigen.

Handige optie, thanks.
en alleen de x-server (Ctrl-Alt-Backspace) herstarten was voldoende.