Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu party in Oss. Ga jij er naartoe?  (gelezen 11520 keer)

Offline Hawk

  • Lid
Re: Ubuntu party in Oss. Ga jij er naartoe?
« Reactie #25 Gepost op: 2009/11/16, 15:53:48 »
Hawk,

De bieb van Oss is enkele 100 meters lopen vanaf Oss station.

De volgende treinen stoppen in Oss.

intercity Roosendaal - Zwolle en terug
stoptrein Den Bosch - Nijmegen en terug

De volgende bussen:

lijn 152 Eindhoven via Uden en Veghel naar Oss

lijn 157 Eindhoven via Sint Oedenrode, Veghel en Uden naar Oss



Xubxub



Bedankt! :)

Offline Tom

  • Lid
Re: Ubuntu party in Oss. Ga jij er naartoe?
« Reactie #26 Gepost op: 2009/11/22, 10:58:39 »
Als er geen sneeuw ligt ga ik plus echtgenote daar ook eens naar toe lijkt mij zeer interessant.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: Ubuntu party in Oss. Ga jij er naartoe?
« Reactie #27 Gepost op: 2009/11/22, 11:02:06 »
Leuk Wanda,hoop dat het idd goed weer is want ik heb jullie al een tijdje niet meer gezien :)
Kubuntu 20.04

Offline Tom

  • Lid
Re: Ubuntu party in Oss. Ga jij er naartoe?
« Reactie #28 Gepost op: 2009/11/22, 11:09:17 »
Leuk Wanda,hoop dat het idd goed weer is want ik heb jullie al een tijdje niet meer gezien :)
En de pindakaas is op .
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: Ubuntu party in Oss. Ga jij er naartoe?
« Reactie #29 Gepost op: 2009/11/22, 11:14:35 »
Hoeveel potten wil je,of moet ik een vrachtwagen laten komen? XD XD
Kubuntu 20.04

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: Ubuntu party in Oss. Ga jij er naartoe?
« Reactie #30 Gepost op: 2009/11/22, 11:37:05 »

Offline Tom

  • Lid
Re: Ubuntu party in Oss. Ga jij er naartoe?
« Reactie #31 Gepost op: 2009/11/22, 12:06:18 »
Uitstekend stuur maar voorbij. XD
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: Ubuntu party in Oss. Ga jij er naartoe?
« Reactie #32 Gepost op: 2009/12/11, 15:34:22 »
Zo, het zweet druppeld onder mijn oksels... :D

Net even Urban Terror geïnstalleerd. Team Death Match op het internet gedaan. Poehee, daar ga je van zweten ook al zit je stil op een stoel! Ging best aardig. 2:1 (gekilled:kills). Dus zorg morgen maar dat je bij mij in het team komt. ;)  =D

Re: Ubuntu party in Oss. Ga jij er naartoe?
« Reactie #33 Gepost op: 2009/12/12, 22:04:08 »
Iets minder bezoekers dan de vorige keer, maar wel weer een geslaagde dag!  =D
Zo maar wat willekeurig artwork:
http://www.chaukar.deviantart.com

Ecchi Anime, Manga and Otakuism:
http://www.animeonsen.com

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: Ubuntu party in Oss. Ga jij er naartoe?
« Reactie #34 Gepost op: 2009/12/12, 22:12:02 »
zeker een geslaagde dag :)

heb me prima vermaakt en leuk om de mensen achter de avatar weer te zien =D

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: Ubuntu party in Oss. Ga jij er naartoe?
« Reactie #35 Gepost op: 2009/12/12, 22:41:53 »
Ik heb me goed vermaakt. Altijd leuk om de gezichten te zien, alleen weet ik nu al niet meer welke avatar hoort bij welk gezicht :D
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Re: Ubuntu party in Oss. Ga jij er naartoe?
« Reactie #36 Gepost op: 2009/12/12, 22:43:47 »
Hele leuke dag gehad,volgende keer weer  XD XD XD
Kubuntu 20.04

Re: Ubuntu party in Oss. Ga jij er naartoe?
« Reactie #37 Gepost op: 2009/12/12, 22:43:54 »
Het had een hele leuke dag kunnen zijn, helaas was mijn begeleider erg streng.
Veel ruimte kreeg ik niet en al mijn eerlijk verkregen illegale whiskey mocht niet eens mee naar binnen. Het enigste pluspuntje, dacht ik, was mijn AAO met Bing met die vreselijk mooie achtergrond, helaas na mijn eerste toilet bezoek was deze weggegeven aan de gamehoek, Ik heb deze pas terug gezien aan het einde van de dag.
Volgende keer probeer ik zonder begeleiding te komen.  :'( :'( :'( :'(

Nou vooruit 1 pluspuntje, testcees heeft voor de catering gezorgd. Waarvoor nog mijn dank.  8)
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: Ubuntu party in Oss. Ga jij er naartoe?
« Reactie #38 Gepost op: 2009/12/12, 22:48:57 »
catering,, welke catering,,

ik heb de hele dag op koffie moeten draaien en alleen een haastig gedoneerd hartig hapje op het einde heeft me voor erger behoed.

ik moet toch eens een stevig woordje wisselen met die cateraar die selectief bedient,,een schande is het :)

Offline Bobbie

  • Lid
Re: Ubuntu party in Oss. Ga jij er naartoe?
« Reactie #39 Gepost op: 2009/12/12, 22:52:30 »
Ik vond het een gezellige dag en weer iemand gelukkig gemaakt met een installatie in samen werking met Gijsbert (dat bestaat nog  :D)
Weer een heleboel leuke mensen ontmoet. geslaagd
Kijk er al weer naar uit wanneer een volgende install party is waar ik naar toe kan.

Re: Ubuntu party in Oss. Ga jij er naartoe?
« Reactie #40 Gepost op: 2009/12/12, 23:41:54 »
Leuk om te horen dat het een leuke dag was. vaak hoor je een hoop gezeik achteraf dat bv de organisatie of catering niet deugde. leuk dat het hier wel goed geregeld was

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: Ubuntu party in Oss. Ga jij er naartoe?
« Reactie #41 Gepost op: 2009/12/12, 23:58:21 »
de volgende word een grote Bobbie,, maar ook daar gaan we er weer gezellig samen tegenaan =D

@Ronnie:  ik lijk op mn ava XD  alleen een beetje meer haar XD

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: Ubuntu party in Oss. Ga jij er naartoe?
« Reactie #42 Gepost op: 2009/12/13, 00:07:39 »
de volgende word een grote Bobbie,, maar ook daar gaan we er weer gezellig samen tegenaan =D

@Ronnie:  ik lijk op mn ava XD  alleen een beetje meer haar XD

Ah, ja nu zie ik het. Je hebt je haren gewoon weg geGIMPt O0
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Re: Ubuntu party in Oss. Ga jij er naartoe?
« Reactie #43 Gepost op: 2009/12/13, 00:11:17 »
De catering idd. bedankt! Een lekker vers knapperig broodje net toen ik trek had. :D

Ik heb me ook prima vermaakt, was iets te laat voor de lezing die ik gaf, maar dat mocht het plezier niet drukken. Bijgekletst met een aantal mensen, maar natuurlijk niet iedereen gesproken die ik had willen spreken. Dat kon ook niet, want er stond een sociaal spel op het programma. Urban Terror! Ik was onverslaanbaar in de wederopstanding, ik geloof dat niemand vaker is gerespawned dan ik.  XD Ja, dat is een vaardigheid waarin de jaartjes in je voordeel schijnen te werken.. Medespelers, tot de volgende keer!

Tussen de kogels die om me heen vlogen in Urban Terror heb ik ook nog lezingen meegekregen. Dat was erg boeiend! Het persoonlijke verhaal van Mark Baaijens over open source software ontwikkeling en zijn eigen open source project. De vraag waarom iemand in hemelsnaam vrijwillig zijn tijd stopt in open source heeft hij wat mij betreft geweldig beantwoord, en daarnaast heeft hij ook nog laten zien wat er allemaal bij komt kijken, zo'n open source project. Een dikke thumbs up dus! "Ubuntu vrijheid en verbondenheid" was ook erg waardevol, een blik van een heel andere kant, namelijk een sociaal maatschappelijke visie op open source, en de waarde daarvan voor onze (moderne IT) wereld. Nicolaas Kraft van Ermel legde op een begrijpelijke manier verbanden tussen een aantal maatschappelijke problematieken waaraan het gebruik van ict kan bijdragen, en de rol die open source kan spelen bij het voorkomen daarvan. De laatste lezing die ik heb bijgewoond was de hoog interactieve lezing van Jeroen Baten, een echte insider, die al heel wat jaartjes in de open source wereld actief is, die iedere vraag met een boeiend en soms erg grappig uit de praktijk gegrepen verhaal wist te beantwoorden. De lezingen van Sung Bruijnen en Cor Nouws heb ik helaas gemist, hopelijk kan ik die een volgende keer zien.  :)

Er waren inderdaad een stuk minder bezoekers dan de vorige keer in Oss, en dat was ergens jammer omdat er een prima party klaarstond, maar ik denk niet dat iemand van de vrijwilligers zich heeft hoeven te vervelen. Ik niet in ieder geval. Het ubuntu install team had nu voor de verandering ook eens de tijd om zaken echt goed aan te pakken, en installaties helemaal af te maken. Dat is ook wel eens prettig. :)
Chaukar had samen met het Hooghuis en Jan de Waal van de Openbare Bibliotheek de party piekfijn georganiseerd. Het was goed te zien dat er weer veel werk in was gestopt om het allemaal op en top in orde te hebben. Top!

De fotootjes van de party staan in inmiddels al weer op het internet, met dank aan Jan de Waal van de bibliotheek in Oss. :)

http://picasaweb.google.nl/BibliotheekOss/Ubuntu2009dec?feat=directlink

Re: Ubuntu party in Oss. Ga jij er naartoe?
« Reactie #44 Gepost op: 2009/12/13, 01:00:59 »
Dat is snel gedaan, ik heb ze al bekeken, leuke impressie. :)
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Ubuntu party in Oss. Ga jij er naartoe?
« Reactie #45 Gepost op: 2009/12/13, 01:48:20 »
Het was (voor mij) een geslaagde dag. De lezingen van Sung, Nicolaas en Jeroen heb ik met veel belangstelling gevolgd. Zeer leerzaam.

Mede hierom ben ik geen aanhanger van de LTNS (Long Time No See) versie. Heel erg leuk om mensen na 1/2 jaar weer te zien! En ook leuk om steeds weer nieuwe mensen te ontmoeten.

Een pluim voor de organisatie en de bibliotheek(beheerder) zonder wie dit niet mogelijk was geweest.
Klik links bovenin op Documentatie

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Ubuntu party in Oss. Ga jij er naartoe?
« Reactie #46 Gepost op: 2009/12/13, 11:46:52 »
de LTNS (Long Time No See) versie.

 :D

Offline xubxub

  • Lid
Re: Ubuntu party in Oss. Ga jij er naartoe?
« Reactie #47 Gepost op: 2009/12/14, 17:19:34 »
Ik vond het een goed georganiseerde party.

Inderdaad jammer dat er een stuk minder mensen waren dan de vorige keer.

Hieruit blijkt, dat reclame maken belangrijk is.

Misschien moeten we de komende Ubuntu releaseparty verdelen over twee dagen, te weten de vrijdag en de
zaterdag. Misschien moeten we aansluiten bij een bestaande grote activiteit??

Xubxub

Re: Ubuntu party in Oss. Ga jij er naartoe?
« Reactie #48 Gepost op: 2009/12/14, 18:00:47 »
Hieruit blijkt, dat reclame maken belangrijk is.

Nou, volgens mij is er evenveel reclame gemaakt als vorige keer?

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: Ubuntu party in Oss. Ga jij er naartoe?
« Reactie #49 Gepost op: 2009/12/14, 20:44:24 »
idd Thomas, mischien is het de crisis, mensen willen niet meer zomaar geld uitgeven om te reizen of het is een verminderde intresse of of of,,  ik denk dat we gewoon een beetje pech hebben gehad.

en mischien zijn veel mensen al in bv Ede geholpen die anders naar oss waren gekomen,
lijkt me ook niet onwaarschijnlijk gezien de heksenketel die het daar was :)