Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Welke zoekfunctie heb je het liefst op dit forum?  (gelezen 29897 keer)

Welke zoekfunctie heb je het liefst op dit forum?
« Gepost op: 2007/09/29, 10:40:20 »
Ik ben zo vrij geweest om ff een poll hierover te starten om een overzicht te krijgen wat de mensen nu eigenlijk het liefst zouden hebben om binnen dit forum te zoeken.
Er zijn tot op heden al 7 topics hierover gestart omdat men de normale zoekfunctie niet meer vond. Al 5 topics zijn er ondertussen gesloten, dat is allemaal extra werk voor onze moderators :P
En zo heb ik ook eens een poll kunnen opstarten :)
Allemaal Linux gerelateerde links op mijn website http://home.scarlet.be/jefdamen/Ubuntu.html
Mijn YouTube kanaal:http://www.youtube.com/user/asilnevs
https://jefdamen.wordpress.com/
We are spiritual beings having a human experience

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Welke zoekfunctie heb je het liefst op dit forum?
« Reactie #1 Gepost op: 2007/09/29, 10:43:05 »
Ik heb "beide" gestemd. Linux = keuzevrijheid!   :-)

Goed idee trouwens, deze opiniepeiling.

Welke zoekfunctie heb je het liefst op dit forum?
« Reactie #2 Gepost op: 2007/09/29, 12:10:53 »
Beide, ik ook.
Moet kunnen.
Packard Bell desktop 1024MB : Ubuntu 11.04
Intel computer 512MB : Xubuntu 11.04
HP - paviljon 1024 MB : Bodhi Linux

schoappied

  • Gast
Welke zoekfunctie heb je het liefst op dit forum?
« Reactie #3 Gepost op: 2007/09/29, 12:21:00 »
Ik heb voor de oude gestemd. Deze is veel meer gericht op het doel van een zoekfunctie op een forum namelijk het zoeken in het forum zelf.

Een andere zoekmachine lijkt me overbodig omdat iedereen deze kan vinden in zijn of haar webbrowser. De keuzevrijheid van een toegevoegde zoekmachine is dan ook het toevoegen van iets wat we allemaal al hebben. Dit betekent volgens mij dat een extra zoekmachine geen toegevoegde waarde heeft en niet bijdraagt aan extra keuzevrijheid.

Offline wutnubu

  • Lid
Welke zoekfunctie heb je het liefst op dit forum?
« Reactie #4 Gepost op: 2007/09/29, 12:31:45 »
Ik heb voor de oude gestemd, deze behoeft echter wel verbetering, dat was ook de terechte reden voor veranderen.

Maar de opmerking die gemaakt is dat er een soort van conflict is tussen de filosofiën van Ubuntu en Google is, vind ik wel hout snijden. Vandaar mijn keuze.

Een extra optie "De oude maar dan wat beter" zou mijn stem hebben gehad.

Groet

schoappied

  • Gast
Welke zoekfunctie heb je het liefst op dit forum?
« Reactie #5 Gepost op: 2007/09/29, 12:37:58 »
Citaat van: arie
Citaat van: schoappied
Ik heb voor de oude gestemd. Deze is veel meer gericht op het doel van een zoekfunctie op een forum namelijk het zoeken in het forum zelf.

Een andere zoekmachine lijkt me overbodig omdat iedereen deze kan vinden in zijn of haar webbrowser. De keuzevrijheid van een toegevoegde zoekmachine is dan ook het toevoegen van iets wat we allemaal al hebben. Dit betekent volgens mij dat een extra zoekmachine geen toegevoegde waarde heeft en niet bijdraagt aan extra keuzevrijheid.
tis wel makkelijk een Google balkje erbij. als je iets ziet wat je snapt of zo kan je gelijk mert Google zoeken.
1,5 cm. naar boven en je bent bij de zoekmachine in je browser! Geen enkele aanvulling dus een extra zoekmachine in de website. Ik ken ook geen website die dit heeft omdat het volstrekt onlogisch is.

Offline Soul-Sing

  • Lid
Welke zoekfunctie heb je het liefst op dit forum?
« Reactie #6 Gepost op: 2007/09/29, 12:41:59 »
Citaat van: schoappied
Citaat van: arie
Citaat van: schoappied
Ik heb voor de oude gestemd. Deze is veel meer gericht op het doel van een zoekfunctie op een forum namelijk het zoeken in het forum zelf.

Een andere zoekmachine lijkt me overbodig omdat iedereen deze kan vinden in zijn of haar webbrowser. De keuzevrijheid van een toegevoegde zoekmachine is dan ook het toevoegen van iets wat we allemaal al hebben. Dit betekent volgens mij dat een extra zoekmachine geen toegevoegde waarde heeft en niet bijdraagt aan extra keuzevrijheid.
tis wel makkelijk een Google balkje erbij. als je iets ziet wat je snapt of zo kan je gelijk mert Google zoeken.
1,5 cm. naar boven en je bent bij de zoekmachine in je browser! Geen enkele aanvulling dus een extra zoekmachine in de website. Ik ken ook geen website die dit heeft omdat het volstrekt onlogisch is.
diezelfde stelling poneerde ik ook in een eerder bericht. liefst oude zoekfunctie weer terug dus.

die van mij:
Citaat
verder heb ik nu twee google search-engines boven elkaar: die van mijn browser en de custom search van google van het forum.

Welke zoekfunctie heb je het liefst op dit forum?
« Reactie #7 Gepost op: 2007/09/29, 16:04:59 »
Ja, je hebt idd ook een zoekmachine staan in je browser, is wel een beetje overbodig...
Heb dus voor ouwde gestemd

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Welke zoekfunctie heb je het liefst op dit forum?
« Reactie #8 Gepost op: 2007/09/29, 16:19:15 »
Ik vind de nieuwe zoekfunctie van Google ook niet echt super.

Ik dacht dat het plan was om een eigen zoekfunctie te ontwikkelen waar je kon aanvinken op welke bronnen je wou zoeken (bv. forum, mailing lijst, website, documentatie) en waar je geen drawbacks had tegenover het oude systeem. Alle functies van het oude zoeksysteem moeten dus beschikbaar zijn in de nieuwe zoekfunctie (in de forum module van die zoekfunctie).

of anders moet de oude zoekfunctie gewoon terugkomen voorlopig (of eventueel beide)
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Offline Sander50

  • Lid
    • http://www.somp.nl
Welke zoekfunctie heb je het liefst op dit forum?
« Reactie #9 Gepost op: 2007/09/29, 16:44:03 »
Handig van de nieuwe functie vind ik wel dat ook meteen mailinglijsten en de website zelf doorzoekbaar zijn. Ik zou het het beste vinden als voorlopig beide zoekmachine's naast elkaar beschikbaar blijven.

//edit: oh profoX: de link in je sig klopt nu ook niet meer ;)

Welke zoekfunctie heb je het liefst op dit forum?
« Reactie #10 Gepost op: 2007/09/29, 16:54:54 »
De oude versie + verbeteringen zoals W.Hellinga al aangaf, de nieuwe met wat uitbreiding zoals profoX al aangaf.
Dus ik kies voorlopig voor beide.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Welke zoekfunctie heb je het liefst op dit forum?
« Reactie #11 Gepost op: 2007/09/29, 17:05:40 »
Citaat van: Sander50
//edit: oh profoX: de link in je sig klopt nu ook niet meer ;)
had ik al door :P maar nog geen zin gehad om het aan te passen.. ik heb het nu ff aangepast.. maar binnenkort zal het waarschijnlijk toch wel weer veranderen denk ik
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Offline lizardman

  • Lid
Welke zoekfunctie heb je het liefst op dit forum?
« Reactie #12 Gepost op: 2007/09/29, 21:54:27 »
Ik heb ook op 'Beiden' gestemd. De keuzevrijheid past prima bij mijn 'Ubuntu beleving'.
"Het is een teken van een ontwikkelde geest om met een gedachte te kunnen spelen zonder die te accepteren."

Aristoteles Grieks filosoof (384 v.C. - 322 v.C.)

schoappied

  • Gast
Welke zoekfunctie heb je het liefst op dit forum?
« Reactie #13 Gepost op: 2007/09/29, 22:00:45 »
@lizardman

Toepasselijke handtekening heb je wat mij betreft ;)

Offline siegi

  • Lid
Welke zoekfunctie heb je het liefst op dit forum?
« Reactie #14 Gepost op: 2007/09/29, 22:02:10 »
De oude als ze goed werkt.

Offline raggar

  • Lid
    • fietsen naar Tibet
Welke zoekfunctie heb je het liefst op dit forum?
« Reactie #15 Gepost op: 2007/09/30, 00:13:28 »
De oude, maar met intro tekst lijkt me wel een verbetering aan de oude. Dat is toch wel handig aan die nieuwe van google.  Hoewel ik deze er niet uit vind zien, ik het overzicht kwijt raak en ik liever alleen in het forum zoek.

Welke zoekfunctie heb je het liefst op dit forum?
« Reactie #16 Gepost op: 2007/09/30, 00:19:03 »
Ik heb de oude gestemd. Waarom? die heb ik het liefst

BroodjeUbuntu

  • Gast
Welke zoekfunctie heb je het liefst op dit forum?
« Reactie #17 Gepost op: 2007/09/30, 00:25:59 »
Ik heb op bijde getest omdat ik ze allebij wel goed vind alleen dit is weer even wennen :P
Hij valt ook niet zoveel op vind ik dat is weer 1 minpuntje.

Welke zoekfunctie heb je het liefst op dit forum?
« Reactie #18 Gepost op: 2007/09/30, 01:14:55 »
allemaal prima maar warrom zo ontzettend lelijk over het ubuntu logo?
homemade HTPC

Offline dennus

  • Lid
Welke zoekfunctie heb je het liefst op dit forum?
« Reactie #19 Gepost op: 2007/09/30, 06:30:51 »
De oude. Is naar mijn mening makkelijker en overzichtelijker.

Offline Sander50

  • Lid
    • http://www.somp.nl
Welke zoekfunctie heb je het liefst op dit forum?
« Reactie #20 Gepost op: 2007/09/30, 09:35:24 »
@ray: dat was alleen in het begin, hij staat nu al een hele tijd gewoon rechts in het scherm. Probeer eens te refreshen en je buffer te legen.

Welke zoekfunctie heb je het liefst op dit forum?
« Reactie #21 Gepost op: 2007/09/30, 10:55:09 »
Citaat van: Gijsbert
De oude versie + verbeteringen zoals W.Hellinga al aangaf, de nieuwe met wat uitbreiding zoals profoX al aangaf.
Dus ik kies voorlopig voor beide.
Helemaal mijn mening. :)
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline shappie

  • Lid
Welke zoekfunctie heb je het liefst op dit forum?
« Reactie #22 Gepost op: 2007/09/30, 15:01:18 »
De oude vind ik veel beter. Het is zo onoverzichtelijk als ik iets ga zoeken met google search! Ik hoop dat snel de oude terug komt. Beide kan natuurlijk ook.

edit: Komt de oude nog terug? (Ik hoop namelijk van wel. Want om iets te zoeken op het forum zelf vind ik het erg onhandig)
- Intel i7 860 - ATi HD3580 - 4GB DDR3 - Intel X25-M 80GB - Dual Screen Samsung 206BW - Win7/Kubuntu dualboot -

Welke zoekfunctie heb je het liefst op dit forum?
« Reactie #23 Gepost op: 2007/09/30, 15:27:30 »
ik wil ook die oude terug ik wil makkelijk kunnen zoeken in het forum en niet een soort google pagina krijgen. ik wil kunnen zoeken en dan makkelijk naar de laatste pagina kunnen van een topic.
homemade HTPC

Offline mcgyver

  • Lid
Welke zoekfunctie heb je het liefst op dit forum?
« Reactie #24 Gepost op: 2007/09/30, 19:52:17 »
Ik gebruik Firefox. Nu heb ik twee Google zoekbalkjes. Eén van het forum en vlak daarboven nòg één van mijn browser. Wat een weelde. Zullen we in de volgende Ubuntu versie ook vier "Shut Down" knoppen zetten? Eén in elke hoek? Hoef ik de cursor niet zo ver te verplaatsen.

Vrijheid is goed. Logica nog beter. Waarom twee deuren naast elkaar die naar dezelfde ruimte leiden? Het is hier geen kwestie van meer mensen tegelijk door moeten laten dus een grotere opening maken.

Tweede probleem vind ik dat er niet direct op het forum wordt gezocht. Als ik wil google-en ga ik naar Google.

Ik zie het nut niet. Hecht altijd veel waarde aan logisch, redelijk, billijk. Ik mis hier de logica. Misschien kan iemand die wel pro is mij die uitleggen?