Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: downloaden  (gelezen 753 keer)

Offline sosso

  • Lid
downloaden
« Gepost op: 2011/11/20, 16:05:33 »
Forum ben vrij nieuw op ubuntu en ik heb volgende vraag.
Van vrienden kreeg ik een web site adres vanwaar je films kon downloaden  (pirate bay)

hoe gaat dat in ubuntu?

Alvast bedankt
sosso

Re: downloaden
« Reactie #1 Gepost op: 2011/11/20, 16:09:33 »
Daarmee mogen we je niet helpen.

Offline valk

  • Lid
    • mpvalk
Re: downloaden
« Reactie #2 Gepost op: 2011/11/20, 16:10:58 »
Ik neem aan dat je weet dat downloaden via Pirate bay illegaal is?

Maar het downloaden zelf gaat verder hetzelfde als onder windows, alleen de gebruikte programmatuur is anders. Je gaat naar de site, pakt de torrent en als je die downloadt start Transmission, het torrent programma in Ubuntu. Kind kan de was doen...

Je kan overigens beter downloaden vanuit nieuwsgroepen, dat is onder de huidige wetgeving vooralsnog legaal omdat je niet uploadt. Dat uploaden doe je automatisch bij torrents waardoor dat dus ilegaal is. Voor info over nieuwsgroepen http://www.binaries4all.nl/

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: downloaden
« Reactie #3 Gepost op: 2011/11/20, 16:11:27 »
We gaan hier gewoon uit van legale bestanden natuurlijk.

Maar iedere torrent die je vind daarvan kan je een bestandje van downloaden,
Dan open je dat bestandje met Transmission [standaard geinstalleerd in ubuntu] en die begint vanzelf met het ophalen van de legale content.

als het klaar is staat de legale film in je download map of in je persoonlijke map, net hoe je voorkeur is ingesteld.

Re: downloaden
« Reactie #4 Gepost op: 2011/11/20, 16:14:36 »
We gaan hier gewoon uit van legale bestanden natuurlijk.

Ik wil niet de boel bederven, maar op het moment dat het gaat om films downloaden van TPB, dan is het 99% kans dat het illegaal materiaal is.

Offline valk

  • Lid
    • mpvalk
Re: downloaden
« Reactie #5 Gepost op: 2011/11/20, 16:16:17 »
We gaan hier gewoon uit van legale bestanden natuurlijk.

Ik wil niet de boel bederven, maar op het moment dat het gaat om films downloaden van TPB, dan is het 99% kans dat het illegaal materiaal is.

Klopt, maar de techniek zelf is niet illegaal dus wat mij betreft kan het geen kwaad uit te leggen  hoe dat werkt in Ubuntu.

Offline vanadium

  • Lid
Re: downloaden
« Reactie #6 Gepost op: 2011/11/20, 16:22:54 »
Downloaden is niet illegaal, torrents zijn niet illegaal. Wel is het ongeoorloofd ter beschikking stellen en mogelijk ook (blijkbaar niet in NL) het downloaden van gecopyright materiaal is illegaal.

Het aardappelmes is niet illegaal, alhoewel je er iemand mee kan vermoorden.

Aan OP toch de waarschuwing: als je illegaal wil downloaden, hou dat dan voor jezelf, en verwijs niet naar dergelijke activiteiten op het forum.
« Laatst bewerkt op: 2011/11/20, 16:25:02 door vanadium »

Re: downloaden
« Reactie #7 Gepost op: 2011/11/20, 16:38:17 »
Ik maak hieruit op dat je nog niet eens hebt geprobeerd torrents te downloaden in Ubuntu? Transmission, Ubuntu's standaard torrentprogramma, opent automatisch zodra je een torrent-bestand opent.

Beetje vreemde vraag.