Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: driver muis  (gelezen 529 keer)

Offline Anna

  • Lid
driver muis
« Gepost op: 2015/02/09, 10:26:01 »
Mogelijk zijn vereiste, extra softwarepakketten niet beschikbaar of niet installeerbaar. Verder kan er een conflict zijn opgetreden tussen softwarepakketten die niet tegelijkertijd geïnstalleerd kunnen zijn.

De afhankelijkheden van de volgende pakketten konden niet geïnstalleerd worden:

xserver-xorg-input-vmmouse: Depends: xorg-input-abi-16 maar het is een virtueel pakket
                            Depends: xserver-xorg-core (>= 2:1.10.99.901) maar 2:1.11.4-0ubuntu10.16 zal worden geïnstalleerd

Dit is de boodschap die ik krijg wanneer ik VMMouse input driver probeer te installeren.
Mijn muis - met draad of zonder - werkt niet goed en heeft dat nooit gedaan.
Heeft iemand dit zelfde probleem aan de hand gehad en een oplossing hiervoor?

Anna


Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: driver muis
« Reactie #1 Gepost op: 2015/02/09, 10:33:49 »
Werk je überhaupt wel binnen een Virtual Machine?

Offline Anna

  • Lid
Re: driver muis
« Reactie #2 Gepost op: 2015/02/09, 11:38:09 »
Werk je überhaupt wel binnen een Virtual Machine?

met een  Virtual Machine ben ik niet bekend, kan je  iets meer hierover uitleggen?

Anna

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: driver muis
« Reactie #3 Gepost op: 2015/02/09, 12:01:47 »
Dat stuurprogramma dat je wil installeren, is voor muisgebruik in een Virtuele Machine. Daar heb je dus helemaal niks aan....

Offline Anna

  • Lid
Re: driver muis
« Reactie #4 Gepost op: 2015/02/09, 12:20:29 »
Dat stuurprogramma dat je wil installeren, is voor muisgebruik in een Virtuele Machine. Daar heb je dus helemaal niks aan....
kan je mij een andere driver aanbevelen; bij software centrum is VMMouse de enige die verschijnt na intikken driver muis

Anna

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: driver muis
« Reactie #5 Gepost op: 2015/02/09, 12:32:13 »
Ik heb nog nooit meegemaakt, dat je een stuurprogramma moet installeren voor een muis.... In mijn ervaring doen die dingen 't altijd meteen: gewoon in je PC prikken en 't ding werkt zoals 't moet.

Re: driver muis
« Reactie #6 Gepost op: 2015/02/09, 12:53:56 »
Ik heb nog nooit meegemaakt, dat je een stuurprogramma moet installeren voor een muis.... In mijn ervaring doen die dingen 't altijd meteen: gewoon in je PC prikken en 't ding werkt zoals 't moet.

Idem hier.

@Anna: Probeer eens een andere USB-poort? En anders is je USB-kaart misschien (deels) defect.

Offline Anna

  • Lid
Re: driver muis
« Reactie #7 Gepost op: 2015/02/09, 13:17:29 »
Ik heb nog nooit meegemaakt, dat je een stuurprogramma moet installeren voor een muis.... In mijn ervaring doen die dingen 't altijd meteen: gewoon in je PC prikken en 't ding werkt zoals 't moet.

Idem hier.

@Anna: Probeer eens een andere USB-poort? En anders is je USB-kaart misschien (deels) defect.

Alle poorten geprobeerd, misschien is het inderdaad de USB-kaart

Anna

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: driver muis
« Reactie #8 Gepost op: 2015/02/09, 15:06:48 »
Of probeer eens een ander muismatje....

Offline MKe

  • Lid
Re: driver muis
« Reactie #9 Gepost op: 2015/02/09, 16:34:39 »
Wat bedoel je met 'werkt niet goed'? Doet hij helemaal niets of werkt het scrolwieltje niet of iets anders?

Kun je eens de resultaten van het volgende commando hier neerzetten? Wel met de muis ingeplugged natuurlijk:
xinput -list
En ook graag de output van :
dmesg
« Laatst bewerkt op: 2015/02/09, 16:39:59 door MKe »
Mijn blokkendoos blog: http://mke21.wordpress.com/