Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Problemen met update Ubuntu 12.04  (gelezen 6229 keer)

Re: Problemen met update Ubuntu 12.04
« Reactie #25 Gepost op: 2012/12/04, 15:09:14 »
Ook heb ik ontdekt dat de harde schijfruimte op de laptop nogal snel terugloopt naarmate er steeds weer emails van bijvoorbeeld Gmail ontvangen worden in Thunderbird. De homepartitie loopt zo erg snel vol.
Misschien een idee: je kunt Thunderbird dusdanig instellen, dat-ie alleen de berichtkoppen binnensleept. Als er grote bijlagen bij berichten zitten, dan kun je die het beste benaderen via de webpagina van Gmail.
Bedankt voor deze tip, eigenlijk het beroemde "Ei van Columbus". Ga het vanavond thuis meteen uitproberen!
's Avonds meteen uitgeprobeerd en het werkte inderdaad! Alleen jammer dat je de andere mailboxen in Thunderbird niet ook daar op kunt instellen. Wellicht in een volgende versie...

Ik ontvang mijn emails voornamelijk buiten mijn computer. De mails die via mijn gewone provider (base) binnen komen haal ik via gmail binnen. Als ik toch iets zou gebruiken om op  mijn computer emails te ontvangen, zou  ik evolution gebruiken omdat die makkelijk backupt zodat je bij een nieuwe installatie alleen maar bij de nieuwe opstart van evolution maar hoeft aan te geven dat je van de back up wil gebruiken. Backup maken, een minuut werk, back up op nieuwe installatie, minuut werk. Paece of cake. En alles staat er op. Zelfs een agenda. Net outlook, maar wat soberder en veel makkelijker in gebruik. Maar het is maar een tip
Bedankt voor de tip! Bovendien : weer een extra reden om Microsoft te vervangen ;-)
Een andere optie is trouwens om via het softwarecenter op naam te zoeken naar : xubuntu-desktop Daarmee is het mogelijk om naast of in Ubuntu te kunnen switchen naar Xubuntu, zonder dus Ubuntu te hoeven deinstalleren. Dan ga je efficienter om met het geheugen van je computer, wat handig is op oudere machines!
Joost van Daalen, De Dulf 96, 8918 EG Leeuwarden
I : - M : 0612506765 E : johanjoostvandaalen@gmail.com