Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: image configuratie  (gelezen 891 keer)

Oddcrow

  • Gast
image configuratie
« Gepost op: 2007/12/25, 20:06:30 »
Ik heb recentelijk Ubuntu 7.10 geinstalleerd en vervolgens zo'n 149 update pakketten gedownload en geinstalleerd. Hierna deed de soundcard het niet meer. Herinstalleren van de soundcard wil niet lukken blijkbaar vanwege een fout in de  image configuratie. Ik krijg telkens volgende foutmelding `linux-restricted-modules-2.6.22-14-generic is afhankelijk van linux-image-2.6.22-14-generic; maar:  
Pakket linux-image-2.6.22-14-generic is nog niet geconfigureerd.
dpkg: fout bij afhandelen van linux-restricted-modules-2.6.22-14-generic (--configure):`

Wellicht kan iemand me helpen hoe dit probleem op te lossen!

Fijne Kerst!!

image configuratie
« Reactie #1 Gepost op: 2007/12/25, 22:17:48 »
Het zelfde had ik met de onboard geluidskaart, bij mij deed nog maar een kanaal het.
Ik heb helaas geen antwoord gekregen.
Ik heb een oude PCI geluidskaart er ingestopt nu werkt het geluid wel.
Misschien kan je dat ook proberen als je een oud kaartje hebt.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
image configuratie
« Reactie #2 Gepost op: 2007/12/26, 19:40:20 »
wat geeft sudo apt-get install linux-image-2.6.22-14-generic als je dit in de terminal invoert?
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Oddcrow

  • Gast
image configuratie
« Reactie #3 Gepost op: 2007/12/27, 13:51:08 »
Ronnie,

Een heel verhaal wat dan volgt, en wel
"Pakketlijsten worden ingelezen... Klaar
Boom van vereisten wordt opgebouwd      
Reading state information... Klaar
linux-image-2.6.22-14-generic is reeds de nieuwste versie.
0 pakketten opgewaardeerd, 0 pakketten nieuw geïnstalleerd, 0 te verwijderen en 0 niet opgewaardeerd.
2 pakketten niet volledig geïnstalleerd of verwijderd.
Er moeten 0B aan archieven opgehaald worden.
Na het uitpakken zal er 0B extra schijfruimte gebruikt worden.
Instellen van linux-image-2.6.22-14-generic (2.6.22-14.47) ...
Running depmod.
Failed to run depmod
dpkg: fout bij afhandelen van linux-image-2.6.22-14-generic (--configure):
 subproces post-installation script gaf een foutwaarde 1 terug
dpkg: vereistenproblemen verhinderen de configuratie van linux-restricted-modules-2.6.22-14-generic:
 linux-restricted-modules-2.6.22-14-generic is afhankelijk van linux-image-2.6.22-14-generic; maar:
  Pakket linux-image-2.6.22-14-generic is nog niet geconfigureerd.
dpkg: fout bij afhandelen van linux-restricted-modules-2.6.22-14-generic (--configure):
 vereistenproblemen - blijft ongeconfigureerd
Fouten gevonden tijdens behandelen van:
 linux-image-2.6.22-14-generic
 linux-restricted-modules-2.6.22-14-generic
E: Sub-process /usr/bin/dpkg returned an error code (1)"

Ik hoop dat je hier wat mee kunt!

Gerard

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
image configuratie
« Reactie #4 Gepost op: 2007/12/27, 17:20:27 »
Precies wat ik verwacht (maar niet gehoopt) had. Ik heb nu verschillende forums ed nagekeken, maar geen vergelijkbare fout gevonden. Misschien is het gemakkelijker om ubuntu opnieuw te installeren, tenzij iemand nog een briljant idee heeft. Mijn kennis houd in ieder geval hier op.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Offline Dave

  • Lid
image configuratie
« Reactie #5 Gepost op: 2007/12/27, 22:16:33 »
ook eens iets dergelijks gehad. opgestart met een oudere kernel, de nieuwe verwijderd en weer opnieuw geinstalleerd.

Oddcrow

  • Gast
image configuratie
« Reactie #6 Gepost op: 2007/12/28, 21:55:17 »
Ik heb Ubuntu opnieuw geinstalleerd. Zojuist de command van Ronnie uit de 3e posting via de terminal ingevoerd om te zien hoe het staat met de linux image. Niet aan gedacht dat deze nu meteen wordt geupdate; 148 pakketten die moeten worden geupdate, kan even duren, de meeste internetverbindingen zijn niet zo snel hier op Curacao, waar ik woon. Hopelijk gaat het nu helemaal goed......
Dank voor de ondersteuning zover!

Oddcrow

  • Gast
image configuratie
« Reactie #7 Gepost op: 2007/12/29, 14:45:04 »
Na de sudo apt-get install ...... command is de image nu geupdate en het lijkt erop of dat het nu goed is gegaan. Geen problemen tot nu toe. Wellicht is de optie om alle beschikbare updates in een keer te downloaden/installeren, hetgeen ik voorheen had gedaan, niet de beste optie.